• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Telis - vad KUL!!!!!
    Klart att vi måste ses den helgen!
    Om inte vår bebbe får för sig att den ska göra entré två veckor för tidigt, så har vi i dagsläget ingenting bokat den helgen! Vi lär ju inte åka alltför långt bort från Götet när det är såpass nära, kanske ngn tur över dagen ngnstans, men skulle tro att det är inom max en dags bilresa bort Jag skriver in i min kalender att du är i krokarna då & om du/ni har en stund över, så vill jag jättegärna ses!

• junilejon

MrsB...uch vad tråkigt att det var din farmors tid nu! Men hon har väl lämnat dig som den ängel hon är. Hon hoppar nog omkring och njuter på molnen som en 10 årig flicka nu,eftersom det var några år sen hon var pigg!!!
    Hon kanske är ute och gå med vår hund som gick bort i onsdags ....han tar säkert om henne och ge henne några pussar...

• Piggelin1

Läskig bok, Tinga! LÅter dock som en mysig kväll!
    Själva ska vi äntligen på konserten som jag surrade om här för ett tag sedan, dvs "Oh Laura". Har fortfarande dålig koll på dem, men ska ändå bli kul att lyssna på/se dem live!

Imorgon tänkte vi kliva upp med tuppen & hänga på låset till Bokmässan när den öppnar kl nio. Extremt mkt folk alltid (& TOTAL trafikstockning utanför vårt hus - vi bor precis i närheten), men sååååå kul att gå runt & botanisera bland alla böcker I år tänkte vi vara taktiska & leta upp favoritmontrarna först, tex Ad Libris brukar ha kanonpriser & bra/brett utbud. Så igår satt jag & kollade in mässkatalogen var våra "prio-montrar" ligger Jag = planeringsmänniska, nähääää????

• BrudSommar2006

Bokmässa låter kul, själv vet jag inte när jag får tid att läsa en bok härnäst, jag har en bunt liggandes som har legat länge nu och säkert kommer att ligga ett tag till.

Vi brukar alltid vara i Göteborg någonting i oktober eftersom vi brukar åka ner till svärföräldrarna för ljus i Alingsås men svärmor väntar på en operation så i år blir det inget men det känns rätt skönt faktiskt.

Hoppas att den busiga bebisen är på bättre humör idag än igår kväll, har aldrig sett henne så hysterisk att det inte gått att lägga henne förut, undrar om det var vaccinationen.

Nej men vaknar hon redan, måste ila.

• Tinga

Mrs B - tråkigt att din farmor gått bort. Min farmor gick bort för ett par månader sedan, och även om man vet att de är gamla och hängiga blir man ändå ledsen när de går bort. Fast sorgen brukar oftast inte sitta i så länge sen, även om man saknar dem.

• Tinga

Piggelin - åh, lyckliga du som får gå på bokmässan! Det hade verkligen varit en höjdare - kanske ska försöka planera in det till nästa höst. Maken och jag har alltid långa beställningslistor till bokrean, men jag kan tänka mig att det finns mer nya böcker på bokmässan.

• viktualia

Mrs B - tungt med din farmor! Själv ska jag träffa min 91 åriga mormor ikväll en sväng, det gäller att verkligen passa på så länge de lever!

• _koko_

Lappis - Högkostnadsskyddet för läkemedel är 1800kr, så det är peanuts i sammanhanget.

Har varit hos min bm idag på morgonen och fått magen mätt för första gången - 24cm. Säger mig inget, men det var "normalt" iaf.
    Hjärtslagen har gått ner till 136 och lät som de skulle.
    Sååå skönt att träffa min lugna snälla barnmorska, känner mig helt avslappnad nu. Har dessutom bara 2 saker jag behöver göra klart på jobbet idag, lämnade över allt redan igår.

Hittade dessutom en bok som har titeln KOKO på jobbet igår - var ju tvungen att ta med mig den som semesterläsning!
    Det stod visserligen att den inte var för känsliga personer, hahaha...

Puss å kram till alla goa vänner här, vi hörs, om inte förr, när jag kommer hem igen om två veckor! Fast det kan ju hända att jag sticker in huvuder nån gång till idag förstås...

• _koko_

Och egot koko lyckades inte ens beklaga MrsBs farmors bortgång, förlåt!

• Mrs  B

Tack för alla kramar!

Ja, idag känns det inget vidare men livet är ju så här, upp och nergångar hela tiden. Det ska kännas att man lever.
    På söndag ska vi resna och städa på farmors rum (hon bodde på ett hem de sista 5 åren) och vi ska få ett vitrinskåp, matrumsbord och 4 stolar. Farmor ville att jag skulle ha det och den här serien tackar man inte nej till. Vet bara inte var vi ska ha det.
    Maken och jag har planer på att tapsera/måla om i vardagsrummet/tv rummet så vi kanske inte sätter in möblerna där förrän det är gjort. Vårt eget bord är lite slitet nu så det kan behövas ta bort.

Åh, är det bokmässa nu......
    Den hade jag gärna velat besöka, älskar böcker och nu när sonen börjar bli äldre går det mycket bättre att läsa än det gjorde innan när han var mindre.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!