• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

koko - trevlig semester! Hoppas att du kommer hem med en hel resväska fylld med shoppingfynd!

Clownis - så klart att vi håller tummarna för dig! Inte trodde jag att det redan nu var dags för äggplock. Spännande! Lycka till på intervjun också!

• Clownis

Lappis: jag kollade in Youtube, det ser väldigt enkelt ut. Jag har fått använda en vanlig spruta, sätta på stor kanyl, dra upp vätska för att sedan föra över vätskan till en pulverbehållare, därefter föra över den blandningen till ytterligare en pulverbehållare, dra upp allt i sprutan, byta till mindre nål och sedan sticka mig själv. Efter några dagar fick jag minska dosen till 1 ½, då blev det ännu mer meck. Men inga problem, det har ju som sagt gått bra. Bara lite lurigt när man har varit på restaurang med kompisar som inte vet....de tror att man är inne och skiter länge på toan

• Liten med Mindre

Mrs B - massor med kramar. Trist med farmors bortgång.

Koko, trevlig resa!

Clownis, om jag glömmer det i nästa vecka - lycka till med äggen!

För övrigt - idag är jag öm lite här och var. Föst naprapatens framfart igår förmiddag. Sen fick maken sitta och nypa och klämma på mig hela kvällen på profylaxkursen. Aj aj! Fast psykiskt mådde han nog sämre av att göra mig "illa". Stackarn. Lite kul var det i alla fall att vara på kurs med så många "tjockisar". Som alla skulle ha före oss.

Och i förmiddags höll facket information om hur man gör sig påmind på jobbet även under föräldraledigheten - "Föräldraledig - inte borträknad". Nyttigt att höra och bra att tänka på.

Vet ni att ni enligt lag har rätt till lika bra löneutveckling när ni är föräldralediga som ni hade innan (om den nu var bra innan)?

• Clownis

Liten! Det är inte lätt att hålla koll på mig, jag är ju inte inne här lika flitigt som alla ni andra

• Clownis

Tinga: oroar mig mer för äggen än intervjun, jobbet är i stort sett mitt.

• Lapinette

Clownis - verkade krångligt med din spruta men skönt att det fungerat smidigt ändå.

• Clownis

Jag får passa på att pimpla vin som f*n på tisdag med andra ord

• Lapinette

Härligt att gå på en intevju och man vet att man ska få jobbet. Jag har fått alkoholförbud från injektionsstart t o m BIM . Jag säger bara får jag plus tänker jag ta ett glas champagne.

• Clownis

Jag kanske oxå har alkoholförbud??? Men ägget finns ju inte i min kropp på tisdag och jag får ju inte tillbaka det förrän ons eftermiddag och då har ju alkoholen försvunnit ur min kropp....visst låter det logiskt! Klart jag får ta ett glas vin.

• Clownis

.....eller två, eller tre, eller fyra..

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!