• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Mrs  B

Vin, champagne......

Jag får bara vatten och mjölk på jobbet.

Nu äter sonen korv och potatis medan jag väntar på kålpudding i ugnen, som mamma gjort. Mums!
    Gott men kanske ingen fredagsmat......

• Telemarkgrrl

Vi har fredagsöl en gång i månaden iallafall när vi bjuds på öl och vin, sånt är trevligt!

• Victory

...och nu kom dessutom min chef in. *Snabbt se ut som att jag jobbar!*

• Piggelin1

Telis,
    fasen vilken trevlig arbetsplats!! Vad avis jag blir! Här är det strikt alkoholförbud, man får inte ens ta med sig alkoholhaltiga drycker in i kontorslandskapet/på området ifall man skulle ha shoppat på lunchen eller så

På första stället jag jobbade efter studierna (där Muggles & jag för övrigt lärde känna varandra!), där var vi inte så många på kontoret i början minns jag - så där drack vi sekt (tysk firma) när ngn fyllde år eller om vi fått in en ny order
    Pratade med Muggles igår - idag skulle de kroka upp sin flaska Pol Roger för att fira Moa! Skål på dig Muggles, om du är inne & läser

Lappis - jag fick läsa om ditt inlägg flera ggr - fick inte ihop ordet "funka" - vad är det som ska "fungera" typ?! Sen kom jag ihåg att du är den dansanta typen & vuips trillade tioöringen ner

Fick precis sms av väninnan som fixat biljetterna till Oh Laura ikväll, hon hade bokat bord på en restaurant där vi ska ses innan - yummie!

• Victory

Ja, det är förstås väldigt trevligt med fredagsöl och sånt. Vi kan dock inte ha det på min arbetsplats. Ibland går vi ju ut på After Work men då är det ju vi själva (arbetstagarna) som ordnar det.

• Victory

Oj, där passerade ju 7000 inlägg ganska obemärkt...

• Piggelin1

KORKA upp sin flaska skumpa, inte kroka... (hur man nu gör det?)

Lappis - du verkar också ha en himla trevlig arbetsplats Det är en av nackdelarna på mitt jobb - det är så himla stort så de är liksom tvingade att hålla strikta policies ang tex alkohol

• Lapinette

Piggelin - tänkte oj vad har jag nu skrivit för dålig svenska, för det händer ju titt som tätt men sen förstod jag vad du menade. Jag ska träna funk ikväll. Lite försvenskat så blir det funka.

• BrudSommar2006

Mrs B, hon blir fyra månader på fredag om en vecka så jag tänkte börja med smakportioner till nästa helg.

Fick man inte moderskapsintyget från BM för att lämna till Försäkringskassan? Det kan man i så fall skicka in med en gång så har de tid på sig att skicka sina papper till dig.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!