• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • muggles

Sept: du har så rätt, efter en svacka kan det bara bli bättre. Enda orsaken varför jag ens ville in här och skriva är att det känns mkt bättre nu. Innan var det ung som när ÄL-jägarna i tråden tar en paus för att det blir för mkt...

Fö vill jag säga att dina symptom låter extremt mkt som gravidsymptom - känner igen vartenda ett utom illamåendet, och i detta fall är det ju positivt! Tänk på det som min BM sa när jag nojade i början: för varje vecka som går så är det säkrare. Kram!

Page: då måste jag absolut in och läsa - kanske lär mig ngt...
    Men det får bli efter fikat m Vänner.

*sagt med Moa sovande på axeln* puh, att jag orkade skriva så mkt m pekfingervals...

• start september

Page,

tack för tummar. Jag hoppas ju att de här armbanden ska funka och att det inte blir så farligt illamående alls. Ingefärste är ett bra tips, lite knöligt på jobbet bara.

Tuggummina får man inte ta som gravid vad jag fattade?

Ska ge mig in och läsa bloggen också! Var ju hela tre dagar sen sist! Och det är inte bara din mamma som trycker tumme upp ibland

• start september

Muggles,

jag hoppas ju också men försöker att inte ta ut glädjen i förskott. Men det känns tryggt att du säger att du känner igen dig!

Och er alkoholkalkylering låter sund!

• FruCicci

Halloj!

Härligt att läsa din blogg Page, har missat den innan, men passade på att läsa nu när det ändå är skitväder och man är inne, kul kul kul...

Bra att du skriver av dig muggles, det är ¨ärligt o bra skrivet. Alla barn är olika o jag inser vilken tur jag har haft. Känner igen mig idet du skriver om ens egna tider, jag går oftast och lägger mig vid 22 tiden, oavsett om det är lördag eller måndag, tillsammans med Victor, annars så får jag inte den sömnen jag behöver.
    Det blir oxå bättre ju äldre de blir, nu har Victor lyckats sova ca 8 timmar i rad flera gånger

Brudsommar: Jag vaccinerade Victor i måndags, han fick feber och var alldeles röd på benet. Att Iris i lös kan även bero på vad du själv har stoppat i dig. Men bröstmjölk ger oftast lösare mage än ersättning, det har jag hört, så det som Muggles skriver stämmer nog. Tror inte det är vatten, det har Junior druckit sen han var 4 veckor och inget konstigt där inte....

Kokosen är på väg till USA, wow vad jag är avundsjuk!
    Ha det fint!

Själv återhämtar jag mig från dopet fortfarande, det tog musten ur mig... men det var kul...
    I onsdags var jag ute och drack vin för första gången på lokal, tog med mig svägerskan till East och tjuvrökte och hade mig! Sen ringer maken 00.30 och har inte fått till matningen med infryst bröstmjölk.... shit....... så jag var tvungen att amma, men det kändes inte bra... hur som helst, det gick ingen nöd på Junior men det kändes inte klockrent alls! Så jag blev lite glad när du skrev om hur lite som går ut i bröstmjölken Mugglan, jag vet ju detta (min mamma är ju dessutom lektor och utbildar sjuksköterskor och har sagt till mig 100 ggr) men det känns skummt iaf!

I dag ska jag med en värninna på Circe de Solei eller vad det heter, har ingen aning jag vann biljetter till en förställning i Globen, så maken ska ge sig på ersättningen igen, men han får följa med till globen och sen ger jag Junior mat innan föreställningen så klarar han sig med endast 1 mål ersättning, maken åker hem med honom innan allt börjar.

Vilka har plussat i veckan undrar jag? Någon?! Det var ju många bimare...
    Kan meddela att svägerskan tog hand om Junior hela onsdag eftermiddag och jag och maken fick tid för oss! Tjo! Ha ha vi duschade tillsammans o resten behöver jag intre säga utan överlämnar det till fantasin, men jag ska TESTA med CB igen om 2 veckor Galet - jag vet, men jag vill ju ändå ha massa ungar så lika bra att köra på!
    Tror dock inte att jag har lyckats bli gravid, eftersom jag inte har fått mensen än, men man vet ju inte om ÄL har kommit igång, jag har sett snigelslemmet så kanske kanske

Nähä, nu har det lugnat sig med regnandet, så jag ska ta mig ut och få lite frisk luft!

Trevlig helg!

• nennesjuttioåtta

usch

idag dog en liten del av mig. Egentligen borde jag bara vara glad men oj vad ledsen jag blev, när bästa vännen berättade imorse när de var förbi att de var med barn, i 12 veckan dessutom, oc henne har jag berättat ALLT om att det inte fungerar för och hon nämnde för någon vecka sen att det PRECIS har börjat försöka på riktigt. Å så funkade det redan i juli på andra försöket för dem. Jag trodde jag skulle dö och blev helt skakig. Det kändes verkligen som en bomb briserade inuti och som om inte det var nog har vi haft hela lägenheten fullt med släkt eftersom maken fyller år så jag fick inte ens gråta förrän alla åkte hem för någon timme sen.

De har verkligen aldrig några motgångar, fick t o m pruta på ett hus i det populära område som vi så gärna skulle vilja bo i men som alltid stiger med en halv miljon, och JA jag är avundsjuk men det är inget jag går omkring och funderar på dagligen. men när det blir så här så spär det ju bara på allt. Jag vill ju också vara gravid!!!!!!!!!

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!

• nennesjuttioåtta

men vad fint att min jävla gubbe passar så bra med inlägget.

• nennesjuttioåtta

Å så ska vi ha födelsedagsfest här ikväll om någon timme och jag har mascara över hela fejan och ORKAR inte vara glad idag!

Men nu kom maken hem med pizza och en påse Polly så jag får väl försöka...

hur ska man hantera sånt här? Jag är glad för hennes skull men jag vill ju kunna känna att jag UNNAR dem detta. hur ska jag orka umgås med henne om det fortfarande inte kommer att fungera för oss? Jag vill också bli på tjocken "bara så där, det var ju inte så svårt". Inte riktigt det man vill höra...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!

Jag är en hemsk människa.

• nennesjuttioåtta

45 minuter kvar tills gästerna kommer (om det ändå vore såna som jag känner, nu är det fd kollegor till min man, aaaaaaaarhhhhhhhhhh!!!!!)

Kanske dags att sminka mig så att man inte ser ögonen så bra (tur att jag har långa ögonfransar så att alla kollar in mina ögonbryn där de slutar istället för där de börjar...)

Det regnar lika mycket utanför fönstret som här inannför, kan man säga. Jag vill också säga att jag är i vecka 12!!!!! Fan vad jag känner mig missunnsam och ful!!!!!!!!

Ful! Ful! Ful! Ful!

Fast efter att ha läst Pages blogg så log jag lite faktiskt. Vad bra du skriver!!! Att du inte jobbar som copywriter eller något?!?!

• nennesjuttioåtta

om man äter tillräckligt många Pollysar så ser man åtminstone gravid ut! BRA VA?!?!?!!

• nennesjuttioåtta

Och dessutom går det fortare att bli fet än att bli gravidtjock! WEHEHEEEEEEEEAAARAAGATAUGAIGkAGU!!!!! *mölar i mig pollysarna och liknar kakmonstret , fast utan det blåa håret på kroppen*

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!