• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • muggles

BS: du kanske kan handmjölka ur litegrann när brösten blir för stinna, om Iris inte är intresserad just då? Bara så du slipper ha ont. Mjölka inte ur för mkt bara, då får du bara mer mjölk... Jag håller på och mjölkar ur lite då och då för att försöka öka prod, så... El om du har köpt en pump så kan du ju använda den och tex frysa in mjölk (som din man kan ge om du har lust att ge dig ut ngnstans). Själv har jag pumpen som heter Avent, den är hyfsat lätt att använda efter några försök.

• muggles

Page: nu har jag läst lite i din blogg - gillade inlägget om 30-årskris!

Lappis: krya på dig!

• muggles

BS: förresten. Om du nu ändå ger ersättning, kan du inte ge henne (mer) ersättning på kvällen/natten, så hon sover mer än 1-2h? För enl min Bvc-tant är bröstmjölken som tunnast då, vilket gör att bebisarna inte blir lika mätta (detta ser man dessutom ganska tydligt om man mjölkar ur). Så kanske du får sova lite bättre på natten. Och så kan du amma resten av dagen (när Iris nu vill alltså)...

junilejon: skumt med din tant som inte verkar komma alls denna gång? Den verkar ha hoppat över eller? El så är det dags för nytt test?

• Telemarkgrrl

Hallå alla! Har nu kommit hem efter att ha tillbringat helgen på ett jättemysigt och romantiskt pensionat med maken. Vi har ätit underbart gott, druckit massor med vin, sovit massor och gått långa promenader i skogen. Så himla härligt!

• Telemarkgrrl

Mugglan, jag är precis som dom andra här inne 100% övertygad om att du är en kanonbra mamma! Jag är full av beundran att du ändå hanterar det hela så bra, det är ju verkligen en stor omställning att få barn och att inte få sova ordentligt tar knäcken på vem som helst. Att hindra folk från att sova används ju faktiskt som en tortyrmetod. Hoppas att ni kommer in i era rutiner snart så att du kan sova ordentligt, då kommer allt att se mycket ljusare ut.

Vad kul att du också vill träffa mig! Det ska bli så KUL! Jag kan få bli avis på Moa och du kan få bli avis på mina skidresor.

• Telemarkgrrl

Nenne, jag förstår dig så väl! Jag tror att alla vi här inne som är i samma situation som du har tänkt och känt på samma sätt. Jag är glad för att alla mina kompisar redan har fått dom barn dom önskar dig, det ÄR jobbigt annars när dom blir gravida på typ första försöket. Men det var taskigt av din kompis att låtsas som dom också precis börjat försöka när hon måste ha vetat att hon var gravid.

På pensionatet jag var på i helgen bodde flera par som hade små bebisar med sig och dom verkade ha så mysigt ihop. Då undrar man ju vad man själv har gjort för fel som inte också kan få en. Och varför "alla andra" får barn utom vi. Kramar på dig gumman!

• Telemarkgrrl

Tinga, så trist med jobbet! Jag tycker också att du gör rätt i att ringa och fråga varför du inte fick komma på intervju, det kan han gott ha. Hoppas att det är ett sånt där fall när ett ännu bättre erbjudande väntar runt hörnet!

• Telemarkgrrl

Lappis, men din stackare!! Du som sett så mycket fram emot att dansa och ha kul på festen. :( Hoppas du mår bättre nu!

• junilejon

Ja ett nytt test blir det om tanten inte visar sig nästa helg iallfall....

Är det någon som sett ensam mamma söker? Blev helt paff när jag fick se vem som va med!!!!

• Telemarkgrrl

Junilejon, jag har inte sett det men vem är med?!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!