• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Varning heeeeeelt OT nu!!!!!!

Tinga,

Förresten måste jag fråga dig som springer så mycket. Har du provat detta med pulsträning??? Min make och en av våra bästa kompisar i Sverige har båda köpt varsin garmin pulsmätare (med GPS) och de är såååå söta för nu mailar de varandra nästan varje dag och diskuterar springrundor och träningsformer. De har nu börjat med pulsträning. Jag fick överta makens gamla puslmätare och försökte mig på att springa med honom igår, men det var banne mig omöjligt för mig att hålla den puls jag skulle!!!!! jag skulle tudligen ligga runt 145-150 i puls, men även när jag typ "lufsade fram" så kom jag upp i 160-170 i puls. Så jag gav upp när jag insåg att jag kunde promenera (visserligen snabb takt men ändå) i den hastigheten och ändå ha för hög puls....! Så jag sprang iväg sedan och låg på en puls runt 180 i snitt, vilket var en väldigt låg hastighet ändå för att vara mig.

Vet du hur det är. har jag så hög puls för att jag är otränad? Går den ner? Tror du att detta med pulsträning är bra? eller ska man bara "köra på som vanligt"?

Sorry för detta super-OT-inlägg...

• sweetstreet

hahaha!

måste bara få fortsätta på detta OT-inläggg och berätta att jag tycker min man och hans kompis är sååååå söta.
    Tydligen kan man lägga ut sin springrunda på nätet när man har en sådan där Garmin pulsmätare. Är väl på grund av GPS:en antar jag.
    iallafall så gör de det nu efter varje gång de sprungit!!! Ja, tekniknördar....
    Så de kan jämföra rutt, längd, hastighet, puls etc etc
    Hahahaha!!!!!! Urgulligt tycker jag!
    Och faktiskt en jätttebra "morot" för träning. För maken har nu börjat springa iallafall 3 gånger i veckan och ökat rutterna till runt milen!

• Lapinette

Tjejer - har ni också haft strömavbrott?! Snacka om att det blev tyst här. Jag som sitter ensam hemma var tvungen att ringa maken som sitter nere i city och där funkade visst strömmen men inte deras internetuppkoppling. But now I'm back!

• sweetstreet

Lappis
    så tråkigt att du fortfarande mår kasst!
    Kram tjejen! kanske blir det bättre mot kvällen.

Och du, vad spännande med din medicin som nu är beställd!!!!!
    heja heja heja!!!! Nu är det bara att tuta o köra!!!!!!!

• Lapinette

Sweet - härligt att du mår bättre idag. Jag har en mage som kör runt som en galning trots lite vänlig soppa. Hoppas bara jag får behålla maten.

Och visst i nästa vecka börjar jag med nedregleringen. Tänk dig att jag kanske är gravid om dryga 6 veckor. Ska tänka som Koko skrev att jag faktiskt är gravid för första gången i mitt liv. Jag menar efter de har satt tillbaka ägget...sen får man väl se hur länge man lyckas vara det men ändå. Så långt har vi nog aldrig kommit.

• Liten med Mindre

Lappis - hoppas att magen hämtar sig snart. Proviva shots ska ju också vara bra med nyttiga bakterier - ifall du tröttnar på filmjölk. (Fast en shot är ju inte så mycket. Kan ju kompletteras med proviva soppa som inte är så bakterierik, men i alla fall lite.)

Sweet - är det en pulsklocka som räknar ut vilken puls du ska ha beroende på dagsform, eller fick du pulsvärdet ur någon tabell? Rekommenderad puls kan ju skilja sig väldigt från vad en person upplever som jobbigt (alla har olika maxpuls etc, oavsett vad formler och tabeller säger).

Sen kan även klockan ibland ställas in på om man tränar mycket, samt om man vill ligga på hög intensitet i sina pass.

Baktanken med tabeller är nog att du inte ska känna att du behöver ligga med jättehög puls och blodsmak imunnen - det ger inte lika bra resultat i längden. Sen får du anpassa lite efter hur din puls ligger.

Och det blev OT det med... Saknar hårdträning lite grand - faktiskt.

• Piggelin1

Inget strömavbrott på Västkusten
    Vickan - du är verkligen SUPERduktig! En av mannens bästa kompisar gick ner 28 kg mha viktväktarna för 2½ år sen & han har behållit sin vikt sen dess - klart imponerande!
    Mannen min var faktist också kraftigare förr - ett tag innan vi träffades så gick han ner 18 kg (typ 3½ år sen) & har också hållit sin vikt sen dess. Har jättesvårt att tänka mig att han varit såpass mkt tyngre förr & Muggles brukar säga samma sak - hon kan absolut inte tänka sig honom som kraftig!

På tal om att jag för typ två veckor sen lärde mig vem Alex Schulman, så läste jag precis detta på nätet:
    www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp&a=372682
    Snacka om att jag är låååångt efter i vissa sammanhang... Kom att tänka på den där kurvan från högskoletiden som beskriver olika individer & hur snabbt de tar till sig nya saker. De som är först med att ta till sig, sen de som är hyfsat tidiga/snabba, sen tror jag Followers var nästa & sen de som typ tog till sig företeelser/mode/trender redan när det var på väg ut igen... Vad gäller Schulman hamnade jag verkligen sist av de sista...

• viktualia

Inget strömavbrott här.. bara fika och kackelavbrott - japp rösten är hyfsat tillbaka.. *fniss*

Piggelin - skoj att höra att folk som gått ner ordentligt, lyckas hålla det sen. Själv tänkte jag ju äventyra min vikt genom ev graviditet.. men då vet jag i alla fall att jag KAN gå ner till RÄTT vikt efteråt!

• Liten med Mindre

Hehehe...fick just höra av några av tjejerna att en av killarna inte trodde att det skulle gå så bra för mig i stegtävlingen som börjar idag här på jobbet. "Hon börjar ju bli lite rund av sin mage."

De skrattade gott när jag talade om att jag redan är uppe i 12700 steg idag (gick del av vägen till jobbet), och han bara hade 5000. Måste leta upp honom och fråga hur det går med stegandet.

Nån nytta ska man väl ha av alla turer till toaletten - det är fler än 6 steg och räknas därmed.

• junilejon

Vinkelivink...*kommer in lufsande med benen efter mig*....
    Idag på jobbet så kände jag hur det rann till i trosan, så jag sprang till toan för att kolla! och visst var det tanten som hade kommit och lämnat ett litet spår efter sig....där sitter jag deppig som fan och hör hur min mob plinga till....aaaaa ett mma tänker jag ...öppnar telefonen och får ett mms från min gravida kompis, det är en bild på hennes mage med en text-så här stor är magen nu!!!
    Då brast det för mig...jag började stötbölla!!! Var ju tvungen att svara på hennes mms, så jag skrev bara nåt i stil med- oj vilken mage...mysigt!!!
    Jag som innan toabesöket ringt maken och sagt att vi skulle testa idag eftersom mensen nu är 2 och halv vecka försenad!!! Han såg framemot att få komma hem.... fick ringa maken igen och säga som det var!!!
    Han försökte trösta mig och sa att i helgen skulle vi minsann bara mysa...gå på bio, äta på resturange och åka över till Helsingör och shoppa lite... då kändes det lite bättre....
    Nu är det så att tanten bara lämnat ett litet litet spår efter sig och sen försvann hon.....kommer hon inte tillbaka så testa jag mig iallafall....eller vad tycker ni???

Piggelin- hahahaha...din bok är allt för rolig den...kul att läsa det

Tinga- uch...fy vilken kompis du har!! Jag hade med som du väntat någon dag för att "lugna" ner mig lite och sen pratat ut med henne....varför säger man inte en sån sak??? Jo hon skäms väl för att hon kanske vet att du fötjäna jobbet mer...

Vickan-gaaaaaaaa 17 kilo..herregud min skapare!!! Du är en riltig kämpe du!! Go girl...

Lappis- surt att du inte må bättre...det går en maginfluensa här nere i skåne, det kanske är det du fått!!! Även om du bor i stockholm
    Trist iallafall och jag hoppas att du mår bättre snart...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!