September - jättegrattis till att det gick så bra på VULet! Måste varit härligt att se det pickande hjärtat, och jag som är en gråtmild typ förstår mer än väl din mans reaktion!
Lappis - det är ju super att ni kan göra hela avdraget på din mans lön!
Sweet - pulsträning är något som jag funderat på, men aldrig kommit till skott med. Det värsta är att jag fick en pulsklocka i julklapp av maken för ett par år sen, men jag har aldrig lyckats ta mig för att läsa instruktionsboken, och därför ligger den oanvänd i en byrålåda...
Jag har hälsat honom att om han ska ge mig tekniska prylar i fortsättningen måste det ingå att han läser manualen och förklarar för mig hur prylen ska användas, för jag tycker att så'nt är sååå tråååkigt.
Uppdatering på jobbsökarfronten: Jag försökte få tag i den anställande chefen, men han är inte på kontoret under hela den här och nästa vecka. Så länge kunde jag inte tåla mig att vänta, så jag ringde till den ansvarige personalaren istället. Han blev då helt ställd över att det redan var klart vem som fått tjänsten, för det hade han inte hört ett ord om, och normalt sett är personalaren alltid inblandad i den delen av processen!
Det får mig verkligen att fundera över vilka rutiner de har kring rekrytering på det här stället! Han skulle iallafall kolla upp saken och antingen han eller den anställande chefen ska höra av sig till mig för att ge mig en förklaring. Ja, tack, sade jag! Det är väl det minsta man kan begära! Han sade dessutom att det är den anställande chefens uppgift att meddela de som inte fått tjänsten, så även där har det brustit.
Det hela lär väl inte förändra situationen i sak för mig, men i min ilska känner jag mig ändå nöjd med att ha kommit på dem med att inte följa rutinerna ordentligt.
Hoppas att de känner sig riktigt skyldiga! Dessutom vill jag ju ha ett ordentligt svar på varför de inte ens kallat mig på intervju.
Angående min kompis har jag besämt mig för att avvakta att prata med henne tills jag fått ett ordentligt besked om tillsättningen av tjänsten, men jag är verkligen besviken på henne att hon inte hade ryggrad nog att tala om för mig att hon också sökt den. Oavsett vad som hänt i själva rekryteringsprocessen kommer jag nog att ha ett samtal med henne, för att rensa luften, och även om det inte är hennes fel att allting inte gått rätt till (vad det verkar som) tycker jag att hon kunde varit ärlig gentemot mig.