• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Telis - känner igen det där med önskan/funderingen att maila tykna mail Ibland är det faktist befogat!

Lappis - fasen vad tråkigt att du fortfarande är kass! Verkar vara en enveten bakterie som hittat dig

Igår tror jag förresten att Piggelin Junior slog nya rekord i spark-ligan. Mannen & jag hade hoppat i säng, låg & läste & märkte/såg att det rörde på sig en hel del (typ magen gungade ordentligt). Rätt som det är så kommer värsta sparken/boxen så att magen typ sticker ut 5 cm extra, som en liten pyramid liksom. Heeelt otroligt! Mannen & jag bara stirrade & det var ju nästan så att man trodde att handen/foten skulle komma ut genom magen! Snacka om att huden är töjbar

• Liten med Mindre

Ajaj, Piggelin, det där låter nästan obehagligt, men skoj samtidigt.

Undrar om man inte skulle bli nipprig efter 8 dagar på BB. Fast det där med rooming hande blivit lite mer vanligt i mitt häfte. Men inte standrad förstås.

• Piggelin1

...och rentav ganska läskigt faktist! Snacka om alien-feeling

• MSW

Tinga: Har du kollat upp ännu hur det hade gått till med jobbet??
    Var också i en liknande sits.. Men vi var båda på intervju, fast min kompis kände anställaren bättre.. Men trots att jag var på intervju så hörde de sen inte av sig.. Dålig stil.. Hör till saken att kompisen sökte jobbet efter ansökningstiden gått ut...

VIckan: (helt ot) har du försökt gå in på viktklubb (har väl rätt för mig att du är med där?) idag? Jag kommer inte in på sidan alls nämligen.. Står bara och laddar...

• Oms

Hej tjejer!

spontanskrivaren/läsaren har hittat hit igen... börjar känan mig stressad över arbete okontra föräldraledighet - har ju bara drygt 2 månader kvar på jobbet nu om jag föder enl "schema", blir det snitt så minskade arbetstiden plötsligt till bara 7 veckor och det är oroväckadne då jag har minst 4 månaders jobb att hinna med på den tiden plus att lärar upp min vikarie...

har knappt sovit inatt pga div grav bekymmer så jag hänger här istället just nu - orkar inte riktigt vara en duktig arbetstagre just nu...

jo snartis - både Nokia ch Samsung har ju kommit m riktigt bra kamera tfn nu, det vanliga är ju dock Mp3 och så nu och då får kameran stryka på foten lite, men det finns en del. läs på www.smartson.se så får du bra recensioner

Snartis skrev 2007-10-01 09:51:17 följande:
    blir lika förvånad varje gång över hur mkt det kan komma ur en sån liten kille hahahha Fick flera rejäla leenden på skötbordet och skulle ta kort för att skicka till sambon. Min sabla mobil är helt värdelös, har för lite minne Lite OT, någon som kan tipsa om en bra mobil? behöver en med bra kamera+minne resten är ganska oviktigt. Min är när jag tänker efter 2 år gammal....
  • viktualia

MSW - japp jag har kommit in på Viktklubb idag, man får ha lite tålamod.... eller MYCKET tålamod...
    Dagens invägning: 17 kg ner sen maj! tjohoooooooooooo! jag är mer än halvvägs till 30 kg ner! *studsar omkring*

• Lapinette

Viktualia - superbra jobbat! Själv har jag också förlorat vikt under helgen och mina tajta jeans satt inte fullt lika tajt nu när jag var tvungen att klä mig för att ta mig till till Apoteket. Ska nu få i mig lite A-fil samt soppa.

Har även beställt min IVF-medicin. Allt ska finnas på mitt Apotek imorgon efter 16:00.

• Oms

muggles -

du har ju fått bra peppning o bra svar här inne men jag vill ändå säga att du reagerar helt NORMALT! herregud, jag vet massor av mammor som mår tio gånger värre än du, mammor som inte vill se sina barn som inte ens reagerar när de gråter tilslut för att de själv är helt slut! Det är faktiskt först här inne som jag har stött på dessa mammor som itne bara haft lätta förlossningar men oxå barn som e relativt enkla och där amning och resor och sömn i kombination etc fugnerar bra - vilekt självklart är super för de mammorna men det e nog ingen norm vill jag tro.

minns första tiden m dottern då jag ibland tänkte att vad skönt det skulle vara utan henne - vem som helst kunde få ta henne bara jag fick var ifred o S O V A... jag är helt hundra på att jag kommer att känna likadant m nästa barn då jag har ett stort behov av egen tid - de gäller bara att flagga upp för det tidigt i sin omgivning så att man får den hjälp som man behöver

men du, det blir bättre (och sämre) i omgångar o innan man vet ordet av så är barnen mellanstadieelever

Ang mat och att äta "för mkt" - mata på du bara! bebisar som spyr kan göra det för att de får för mkt eller oxå för häftigt. det är lättare att äta ifrån flaska, barnet behöver inte anstränga sig lika mkt som när det ammas och får därför i sig en större mängd ersättning på en kortare tid och kan då spy mer om de är känsliga. är det inte kräkbarn så är ju ersättnign duper, de går upp i vikt sanbbare och står sig längre mellan målen och det är mer frid o fröjd för alla

men som sagt - när det gäller bebisar så är det bästa sättet att väga dem för att se hur mkt mat de får i sig.

• Oms

heja Vickan!! Du är sååå duktig!
    jag bara längtar tills denan grav är över och jag kan börja röra mig mer och sen efter det när amning är avklarad få ta tag i min vikt! saknar att vara vältränad - speciellt nu när man blir äldre och kikar på gamla kort, videoupptagngnar mm... nu vägde jag som du gör nu när jag gifte mig ugnefär (ca 2-3 kg mer tror jag)så jag har ingen direkt ågren över bröllopsbilderna men det finns andra kort som påminner mig om svunnen tid. Har speciellt en filmsnutt i huvudet. "dottern firar 1 år och vi har filmat hennes kalas... jag som DÅ är strl 38/40 känner mig stor som ett hus *minns hur jag hatade att var m på film just då* men när jag tittar nu ser jag ju att jag har jättefin kropp och tillhör de mindre bland mina vänner då..."

att man inte kan var nöjd? jag var ju jättefin som 21-åring är dottern fyllde 1 men det såg jag inte då (hade då en mans om tyckte att jag var tjock...) först 5-6 år senare när jag var 10 kg tyngre men vältränad var jag nöjd och det är dit jag vill nå igen om ngt år eller så...

• sweetstreet

Å tack tjejer för uppmuntran! Jag mår faktiskt bättre redan nu idag.
    Hormoner är verkligen trixiga! Oavsett om de är endogena eller något man knaprar i sig som piller (eller sprutor eller spray)...

Piggelin och liten
    hahaha!!!!! era böcker/informationsblad får en ju på supergott humör! Jag skrattade här till frukosten!

Snartis,
    låter supermysigt!!
    Men jag är usel på mobilmarknaden. Särskilt som mobilerna är helt annorlunad här i USA eftersom detta landet är ett u-land jmfrt med Sverige (och Europa) vad gäller mobiltelefoni....

Tinga,
    tycker också du ska ringa
    1) den där chefen eller rekryteraren eller vad det nu var som skötte hela jobbansökningsproceduren! Hör efter vad som hänt! Varför du inte ens fick komma på intervju med tanke på din kompetens. Och sedan också varför de inte hört av sig och berättat när tjänsten var tillsatt.

2) din kompis. Jag tycker visst du kan berätta för henne att du känner dig besviken över att hon itne sa at hon också sökt tjänsten. Men visst, känner du att det är för tidigt med alltför mycket känslor svallande just nu, så vänta några dagar. jag håller med om att det oftast blir "bättre" om man väntar ett tag. Själv kan jag ibland ha svårt för det och det har ju ibland "straffat sig".... Bättre vara cool och logiskt saklig än het och okontrollerbar.... åtminstone i de här fallen.
    lycka till!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!