• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Piggelin,
    jag bara älskar din bok!!!!!
    Hahahahahaha!!!! Tänk att folk verkligen tyckt och trott så! Känns helt knäppt nu, men å andra sidan vet man inte vad folk komme tycka om våra tips o råd om typ 50 år eller så.

• sweetstreet

Och Tinga,
    F-N vad surt med tjänsten!!!!!!!
    Håller helt med Vickan. Det var otroligt fult och dåligt och okompetent gjort av arbetsgivaren som utlyste tjänsten att inte informera dig när de nu tillsatt någon annan. Det tycker man ändå är ett minimikrav.
    Dåligt dåligt dåligt är det enda jag kan säga. Och oproffsigt!!!!

Kram gumman! Kankse kan du trösta dig med att du ändå inte vill jobba för en sådan chef?

• sweetstreet

Cicci,
    helt otroligt att du redan funderar på ett syskon till junior!!!
    Det vittnar verkligen om att han måste vara ett "superbarn"!! och såklart att du ahde en väldigt bra graviditet och förlossning som din kropp verkar ha återhämtat sig bra ifrån redan!

Hehe, då lär du iallafall fortsätta hänga i tråden då! Det blir mer aladåbjakt...!

• sweetstreet

Lappis gumman,
    det verkar som om din mage fortfarande inte är riktigt tillbaks i normalläge än! tråkigt!
    Hoppas att en god natts sömn kanske hjälper till.
    Och glöm inte att dricka mycket vätska eftersom man förlorar så mycket vätska när man kräks eller har andra mer "flytande" magproblem.....

• sweetstreet

Själv vet jag inte riktigt men känner mig inte helt "i fas" med mig själv. Vet inte om det även denna månad beror på hormonerna jag pillrar i mig, men jag har känt mig lite låg de senaste dagarna. Inget akut eller riktigt illa, men lite sådär smånere och med en viss förmåga att ta till lipen lätt, för ingenting. Skitjobbigt! Jag blir faktiskt helt irriterad på mig själv!!!!!!

Det gick bra igår före och under baby showern för då var det så mycket att fixa och göra. men sedan kom det tillbaks under kvällen... Och idag känner jag mig likadan. Trots att jag varit ute och sprunigt. och normalt tycker jag att humöret brukar åka upp några steg när jag tränat.

Konstigt?!

• Lapinette

Sweet - det är säkert hormonerna som du tar. Du verkar ju annars vara en så otroligt positiv och uppåt tjej. Vågar inte ens tänka på hur jag kommer att bli under nedregleringen. Jag som redan tjuter över vad som helst. Ska försöka tänka positivt *mantrat fortsätter i mitt huvud, positiv, positiv, positiv...veva, veva positivt...nej, det är en barnsång...kom igen nu!*

Själv sitter jag här och sorterar foton från vårt bröllop. Gjorde ett album av fotografens bilder i våras men ska nu sätta ihop ett med gästernas och våra bilder. Attans vad det tar tid och så märker jag att jag borde ha lagt mig för läääänge sen.

• sweetstreet

Oj vad du är duktig Lappis! Vi har fortfarande inte alls tagit tag i det där med bröllopsbildena. Printade ut de foton som vår fotograf tog (vi har bara printat "vanlig" storlek typ 10 x 15 cm och ingen förstoring) men i övrigt har vi itne gjort något.

Ja det är säkert hormonerna. jag kände ju så här förrförra cykeln också just runt ÄL så det är säkert de som spökar. lite trist bara, men man vet ju att det går över.

• Telemarkgrrl

Piggelin - Dom där psykologiska förklaringarna till varför man ofta vill ha en pojke först var ju bara för mycket.

Åh, Sweet, kram på dig!!! Jag tror också att det är en biverkning av hormonerna du äter. Hoppas att det blir bättre snart!

• Tinga

Tack, kära tjejer, för att ni uppmuntrar mig! Jag går fortfarande runt med en lätt kokande känsla i kroppen, och jag ska definitivt ställa den anställande chefen mot väggen. Som ni säger - förmodligen vill jag inte ens jobba där, när han är som han är, men jag har inte riktigt kommit till det stadiet ännu. Jag tycker verkligen att mitt CV matchar annonsen väl, och jag vet att det matchar bättre än tjejens som fick jobbet, så därför tycker jag att det känns så himla konstigt att jag inte ens fick komma på intervju. Om jag hade varit på intervju och inte fått jobbet kunde jag förstått om det fallit på personliga egenskaper, men det kan han ju omöjligt veta när vi inte ens har träffats för ett ordentligt samtal.

Dessutom är jag jättebesviken på min kompis att hon inte ens berättat att hon sökte tjänsten. Jag har pratat väldigt mycket med henne om hur trött jag är på min nuvarande tjänst och hur gärna jag ville ha den här andra tjänsten, och då känns det surt att hon inte ens berättat att hon sökt den. Funderar på att berätta för henne hur ledsen och besviken jag är, men jag ska vänta någon dag till, för att inte handla i affekt. Brukar bara bli pannkaka då.

Piggelin - låter som att ni gjorde bra fynd på bokmässan!

Telis - åh, pensionat, skogspromenader och god mat & dryck - det låter som en toppenhelg!

Junilejon - så himla konstigt att din mens inte dykt upp, och att du inte heller fått ett plus! Din cykel har ju spårat ur ännu värre än min!

• Tinga

Sweet - verkar besvärligt med de där hormonerna! Jag säger som tidigare talare att du verkar ju vara en så glad och uppåt person i vanliga fall, så det är säkert hormonerna som spelar dig spratt. Hoppas verkligen att det tar för dig den här gången, så att du slipper vara med om fler sådana berg-och-dalbanor. Kram!

Piggelin - åh, din bok är så rolig! Tur att man kan ta de där texterna för vad de är!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!