• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

August - japp, hon har sökt samma tjänst som jag, utan att berätta det, trots att jag redan då berättat "hur mycket som helst" om hur intresserad jag var av den här tjänsten, osv. Känns lite surt när hon nu bara som en annan "gubben i lådan" berättar att hon fått tjänsten.

Syrran - usch, förstår att det är drygt med foglossning! Hoppas att det åtminstone inte blir värre än vad det redan är.

• Tinga

August - du undrade för ett tag sen om det finns något smart sätt att bläddra många sidor på en gång på, och det gör det! Om man går in på vilken sida som helst, utom den allra sista i tråden, står sidnumret sist i länken (före .html). Sen är det bara att byta ut sidnumret till den sida man vill in på. Exempel:

www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2441270-717.html

Istället för 717 skriver man t ex 654.

• Liten med Mindre

Moppy - maffia it is.

Syrran - koka julkola sköter sig i stort sett självt, sen kan man sitta/ligga eller vad som nu funkar och vika in dem i papper. Hoppas jag! Rulla marsipanfigurer, mozartkulor, glasera pepparkakor.

I min planering kommer det nog fortfarande finnas en hel hög bilder att klistra in eller ordna på datorn, sortera o slänga papper etc. Inte så mycket skoj kanske.

• Mrs  B

Min son var uträknad till den 18 dec, så jag gick på mammaledighet den 1 dec. Det var superskönt att gå då för då jobbade jag som musiklärare och slapp den sista stressen med lucia och avslutningar. Hemma tog jag det lugnt, handlade julklappar och annat inför julen, bakade, pyntade, städade med mera. Var hur skönt som helst.

Nu har jag jobb till i alla fall 30 nov, sen får vi se om det blir fler timmar på detta jobbet eller om jag ska vara arbetslös eller gå på mammaledighet den sista tiden innan BF. Har inte heller bestämt mig än.

Nu är jag en riktigt bullmamma idag. Sonen och jag åkte till Maxi för att handla och det gick hur bra som helst denna gången, till skillnad från andra gånger.......
    Nu gör jag kanelbullar, för det är ju kanelbullens dag på TORSDAG.
    Är hur trött som helst, men inte sonen inte.......

• -August-

Tinga - wow du kan imponera minsann! Bade med att komma ihag min fundering och sedan hur man faktiskt gor. Jag maste prova pa en gang!

• -August-

MrsB - Sa mysigt det later! Jag kan nastan kanna den oslagbara doften av kanelbullar.

Att ta nagra veckor ledigt innan BF later helt suverant. Det ska jag ocksa gora. Det vore underbart om man kan baka och fixa lite halsa-pa-fika till senare. Jag har t o m flaggat redan pa jobbet att jag ar gravid.

• Mrs  B

August

Ja, när sonen är på bra humör går det mesta tom bullbak.

Jag bakade upp en hel del innan han skulle födas eftersom jag resonerade att jag inte skulle hinna på ett tag efter förlossningen och det hade jag ju rätt i sen.
    Vill gärna ha något att bjuda på när man får gäster och DET får man efter en förlossning........

• Tinga

August - efter alla mina semestrar och resor har jag blivit expert på "ikappläsning"!

• Storasystern

Alla Stockholmare i tråden, skulle behöva lite tips!
    Maken och jag firar bröllopsdag (vår första!) på söndag och vill gärna gå ut och äta på någon mysig restaurang. Vad det är för slags mat är inte så jätteviktigt, bara det är mysigt och avslappnat.
    Några förslag???

• -August-

MrsB - ja, det kan jag tanka mig. Jag bavar lite for den forsta perioden eftersom vi bor sa langt ifran vara foraldrar, vilka bada ar skilda... Sa jag raknar nastan med fyra typ fyradagarsbesok. Men om det blir sa sa tror jag daremot att jag blir lite servad, inte tvartom.

Skont att du har nagra lugna stunder emellanat. Hur madde du forsta perioden?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!