• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Lappis - jo, kan ju dricka earl grey som jag förespråkar. Men det har varit till mörk choklad.

Nåja, problemet är ju av lyxkaraktär. Kanske hittar på nåt annat skoj imorgon och får äta choklad ikväll istället. (Mannen jobbar sent både idag och imorgon. Men sen har han övertidsförbud. Hurra! - tycker både han och jag.)

Trodde jag skulle stressa massor på jobbet idag - men jag tror jag lyckats arbeta undan. Har istället roat mig med att hitta fler roliga saker på IKEA jag vill ha. Och imorgon åker jag till föräldrarna och går igenom gamla lådor med barnsaker som de givetvis sparat. De var snälla nog att plocka ner dem från vinden idag, så det biten slipper jag.

• Lapinette

Själv ska jag funka och sen ta lite vin med en väninna (maken är i Grenoble) men just nu längtar jag bara hem till soffan. Denna vecka har milt sagt varit kaotisk!

• Telemarkgrrl

Åh, jag har druckit champagne här på jobbet så nu är man lite lagom fredagslullig. Nån liten fördel ska man ju ha när man inte lyckas bli på smällen.

• Mrs  B

BrudSommar2006
    Skulle tippa på att Iris har reagerat på sprutan, tror inte att det är vattnet hon druckit i alla fall.

Sonen har fått feber efter sina sprutor och blivit kinkig, sånt kan även reta tarmarna.

Har du börjat med smakportioner??????

Har fått mitt moderskpasintyg från Försäkringskassan nu, när är det man ska lämna in det?????
    (Dåligt minne......)

• Lapinette

Härligt Telis! Det var jättelänge sen vi drack skumpa här. Ska kanske påminna ägarna. Tänkte faktiskt ta tag i dem i nästa vecka och berätta om min IVF. Kan ju samtidigt ge en hint om att jag fortfarande kan dricka alkohol.

• Victory

telis: Dricker ni champagne på jobbet?!! Här har vi bara ätit taco-lunch!

• Victory

Du också Lappis! Jaja, jag har ju helt klart valt fel arbetsgivare!

• Lapinette

Victory - jag har t o m fått skumpa vid ett par tillfällen då jag har gjort bra jobb. Tyvärr har det varit lite sämre på sådan uppmärksamhet det senaste året. Samma sak med vinlotterier och andra händelser som gör arbetslivet lite roligare. Vi dricker nämligen alltid vin under själva vinlotteriproceduren. Himla trevligt!

• Victory

Hmmm... jag sitter och läser lite rättsfall från AD och just när jag skrivit det senaste inlägget vänder jag mig till skrivbordet igen och läser "den som surfar för mycket privat under arbetstid kan avskedas" *gulp*

• Telemarkgrrl

Fniss, det var första gången här så det är inte som att vi sitter och pimplar champagne varje fredag. Men gott var det!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!