• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • BrudSommar2006

Kan hon ha blivit lös i magen av att dricka vatten? Hon har bara druckit typ fem eller tio ml högst, vatten jag kokat först. Hon får inte vatten så ofta efter som hon inte tycker om men jag tänkte att vi måste ju börja någon gång. I och för sig har hon ju druckit förut och jag minns inte att hon blivit lös då. Kan man bli lös av vaccinationen tro. Fast hon känns inte varm, inte har hon skrikit eller verkat ha ont i magen heller. Hon kanske bara behövde bajsa massor då.

Ursäkta, ignorera mina enkla små problem, fortsätt ni er intressanta diskussion!

• Clownis

BS: du får lätta ditt hjärta hur mycket du vill. Tyvärr har jag inga svar då jag kan för lite om bebismagar. Kanske någon kunnig person loggar in snart. Kram

• _koko_

BS - Be inte om ursäkt! Jag tycker det verkar rimligt att man kan bli lös av vaccinationen, kanske av vatten också när de är sådär små? Men jag vet ju absolut inte. Inser att det är en hel ocean med kunskap att lära sig.

Piggelin - Kom på nu att du skrev till mig förut! Jag är jätteglad att jag redan har ersättare!! Vi är en grupp som utökades redan i början på sommaren så vi blev lite överbemmanade, innan någon visste om att jag var gravid, så det behöver inte rekryteras någon till min "tjänst". Den senaste månaden har vi varit allt annat än överbemannade, men det är på väg en person till in, som avlastning för en annan i gruppen.
    Framför allt är jag glad att jag har en toppenchef som inser att alla mår bättre om vi har lagom belastning.

• Telemarkgrrl

Hej BS! Jag vet inte heller något om bebisar men man kan ju tänka sig att det var en ganska stressig situation igår för Iris. Att vara hos läkaren och få spruta samtidigt som hon säkert kände att du var lite orolig också kan nog ha orsakat en orolig mage hos henne! Och om man kan få feber av vaccinationen kan man nog få dålig mage också.

• BrudSommar2006

Clownis, ja AM är ju iväg och semestrar, får hoppas på Vänner eller Mrs B!

Clownis förresten, du verkar ju vara en så positiv person från början så det går säkert bra med humöret! Varför var ni tvugna att träffa psykolog innan, måste man det när man använder frusen sperma? Jag vet ingenting om sånt här som du hör.

Koko, shoppa loss på semestern nu medan du har chansen! Jag längtar efter nya kläder men vet inte hur jag ska komma åt några, suck. Maken kan ha Iris så kort stund innan hon blir ledsen och vill amma så jag har inte hjärta att åka iväg och shoppa om jag vet att han går runt hemma med en ledsen bebis. Tar vi med henne tappar hon tålamodet så fort att jag inte hinner handla av den anledningen. En del har jag skickat efter men det blir ju aldrig samma sak.

• Lapinette

Clownis - har sett i min kalender att jag har presentationer både min första spraydag och min första sprutdag. Båda är på morgonen. Hoppas allt rullar på smärtfritt så jag kommer iväg i tid.

Här kommer det att bli panik om jag går då jag är den enda som gör mina projekt men blir jag gravid så har vi ju tid på att lösa detta.

BS - så klart du ska få skriva här! Vi har bara just nu en liten IVF-konversation men de med svar/barn kommer säkert in snart och kan ge dig svar.

• Clownis

BS! Om man får hjälp med IVF via landstinget så måste man gå till en psykolog för att bli "godkänd". Eftersom vi är ett specialfall så hade vi redan blivit godkända för IVF innan eftersom ärendet måste gå fort. Vi träffade psykologen bara för att man ska (typiskt svensk sjukvård med sina bestämda regler, både vi och psykologen tyckte att det kändes lite fånigt, men men). Att man använder fryst sperma har ingen betydelse, det är ju ändå min makes. Anledningen till att jag blev så ledsen var nog för att de så hårt tryckte på att jag kommer bli ensamstående mamma. Jag vet ju om detta och det finns såklart i mina tankar hela tiden men jag vill ibland känna lite hopp.

• Liten med Mindre

BS - det kanske är en "dålig i magen"-fredag? Vetesjutton vad jag har ätit? Satte magen sån fart av alla avslappninsövningar igår kväll? Eller är det all leverpastej och järnberikad juice jag häller i mig till mellanmål?

Lite trist, men en fest jag skulle på imorgon har blivit inställd. Får sitta hemma och äta upp all den dyra chokladen jag köpt i present till värdparet. Inte lär magen bli gladare av det, men säkert jag. Synd bara att jag inte kan få något gott att dricka till. Mjölk o juice passar sig inte riktigt...

• Clownis

Kanske finns det något gott alkoholfritt vin som du kan äta till chokladen

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!