• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Usch nä, jag vet, Lapinette - det är ju tyvärr (som tur är?) inte längden på cykeln som avgör om man blir gravid eller ej, men det är grymt frustrerande att behöva vänta i över 40 dagar mellan varje försök. Man hinner ju med ganska många fler försök på ett år om man har 28 dagars cykel, jämfört med 40.

• Lapinette

Jag förstår. Bara så frustrerande när allt ser ok ut men man ändå inte lyckas *suck*.

• Tinga

I know - det är en frustrationsskapande "business" det här, på många sätt!

• sweetstreet

ok, så har jag varit och träffat gyn. Gjorde VUL för att kolla äggisarna.
    Det såg bra ut, men denna gång var det nog bara på ena sidan som folliklarna var nära att släppa ägg. Förra gången tror jag det var på bägge sidor.

Jaja.

Iallafall så sa han att nästa gång (om det inte tar denna gång) så ska vi pröva insemination!!!!!!!!
    Jag trodde ju att det var fråga om ngn ny hormonbehandling eller så, men nej det var samma hormontabletter som nu (typ pergo) men MED insemination.
    Självklart undrade jag varför han tror att just insemination skulle vara bra för oss, och då sa han att det är bra för att man kommer förbi "sekretet" vilket ibland KAN bli något tjockare när man knaprar de här hormonerna och på så vis KAN försvåra för simmarna att komma hela vägen fram till ägget!
    Shit! Hade jag ingen aning om!!!!!

Jaja, så nu kommer jag nog också att bli medlem i inseminationsklubben ihop med dig Lappis!

Kom just på att jag glömde fråga vad det kostar och om vi måste betala det själva eller om det går på vår försäkring. Hm???? Hoppashoppas det går på försäkringen för jag gissar att det är rätt dyrt????

Iallafall så trodde han att ÄL skulle bli nu till helgen så han sa att "nu är det bara att jobba på!"
    Hm, känns inte lika "jobbigt" denna gången att ha tandborst6 för när man varit ifrån varandra ett tag så är man ju supersugen på 6!!!!
    Och hittills har vi inte lyckats få till det för jag har fortfarande varit skittrött på kvällarna på grund av jet-lagen. Men det börjar ge med sig nu!

• sweetstreet

Telis! Skönt med långpromenad!!!!!! :)

Jag vill också sparka höstlöv....
    Men istället blir det till att torka svetten ur pannan....

Hoppas att tanten lugnat ner sig efter promenaden iallafall.

• sweetstreet

BS
    förresten!!!!!

Grattis till lägenhetsföräljningen!!!!!!!!!!
    Det måste kännas så otroligt skönt för dig nu när allt är klart och det gick bra! Det är alltid en jättestor press när man ska sälja bostad tycker jag. Särskilt när man redan ahr köpt en för då vet man ju hur mycket man "ligger ute" med, och vill självklart få så mycket som möjligt för sin egen bostad.

När är det ni flyttar in i nya huset?

• Page

BS, grattis till den lyckade lägenhetsförsäljningen!

Sweet, jasså var det insemination som var den "nya" saken din läkare pratade om? Om det inte tar den här gången så blir du nummer tre här på tråden.

Inbillar jag mig eller har det samlats ovanligt mycket folk här som har något typ av problem med att bli gravid? Hmm, eller så beror det på att de som har blivit gravida på de första försöken inte känner samma behov att prata om det?

• viktualia

var tvungen att kolla lite info, så mailet har just gått iväg.

För alla nyfikna: det handlar om IRL-träff i Pages håla!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!