• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Hm, jo fast det känns inte så jättelyxigt eftersom det innebär att man en gång i månaden måste göra detta gynbesök. det kostar dessutom ca 200 spänn varje gång. Inte mycket i sammanhanget, men det är ändå lite trista pengar....
    Om det hjälper så att det blir resultat så småningom är det värt varenda öre och varenda minut, men ibland åker man ner i den där svackan när det bara känns jobbigt....

• _koko_

Skickar 1000 kramar till sweet, så himla roligt att träffa dig!!!!!

Å sen vill jag bara berätta att jag var inne på "min sida" på apoteket för att se om ett e-recept kommit in ännu, och såg att medicineringen till ivf kostar 10000kr!!! Tänk vilken tur vi har som har högkostnadsskydd!!! Eftersom jag även medicinerat mot endon i 4 månader har jag sluppit betala nånstans mellan 15' och 20' det senaste året, plus flera tusen i läkarbesök...

• Storasystern

Tinga, jag tror inte att jag fattar riktigt... *känner mig dum*
    Jag hade ju jättelång cykel, men ÄL som vanligt (med CB stickor). Min ÄL kom efter ca 28 dagar och sen kom mensen efter ytterligare 12-14 dagar.... Men jag hade ju ÄL varje månad...
    Jag får inte ihop det med din beskrivning!!!! *förvirrad*

• sweetstreet

Kokosen!!
    Megakramar tilll dig med! ja, det var verklgiensåååå himla kul att träffas!

Nu har du inte långt kvar innan semestern!!!!!
    Härligt va?! Packa sommarkläderna och solbrillorna och ta med extra resväskor för att rymma all shopping!

Här är det varmt fortfarande. puh! Jag som tyckte det var ideal temperatur i Stockholm nu när jag var hemma. men här är det fortfarande runt 30 grader och sol och varmt o svettigt. Så vi har fortfarande AC:n på bitvis. Grrrr!!! jag vill ju ha höst, klar luft och inte varmt o fuktigt!!! Jag är trött på att ha sommarkläder på mig och bli svettig o varm o klibbig! Jag vill ha snygga hösttröjor och kunna gå till jobbet utan att svetten rinner längs med ryggen!!!!!!!!

Dagens i-landsproblem.... jag veeeeet...

Men Koko,
    ni kommer få det grymt skönt på er resa!!!

• sweetstreet

Syrran,

kanske kan lång cykel bero på olika saker???? Hm, jag har också svårt att få ihop allt, men jag tror att det kanske är olika faktorer som kan påverka hur lång cykel man har. I vissa fall kanske som hos Tinga, men i andra fall är det kanske andra hormon eller liknande som gör att cykeln blir lång.

Iallafall så är det ju skönt för dig att det fixade sig!!!

• Storasystern

Sweet - klart att det är skönt att det fixade sig, men forskarnörd som man är vill man ju gärna veta vad det är som är fel, så att man kan fixa det till nästa gång... Om det blir någon!!

När kommer du hem igen förresten?

• -August-

Kommit ikapp lite och ser att Startis har plussat! Hoppas att det har hallit i sig ocksa!

Frullans berattelse ligger pa tur, nar jag hittar den.

Ingen som sett till Pudan?

• Victory

Nu har jag bokat resan till Stockholm! Det ska bli så kul att träffa min kompis, enda väninnan som inte har barn än! Jag åker fredag eftermiddag den 12 oktober och sen åker jag hem igen söndag kväll. Jag har ett ganska fullspäckat program redan men OM någon vill har jag kanske möjlighet att klämma in en fika på söndag eftermiddag. Vågar inte riktigt lova nåt, dock. Allt brukar ju ta längre tid än man tänkt och så måste man ju räkna med restid också. Jag vill ju inte missa planet hem!

• Victory

Intressant diskussion det där om ÄL/längd på cykeln. Jag fick ju inget utslag på ÄL-testet den här månaden och det verkar bli en utdragen cykel - är på dag 43 utan tillstymmelse till tant.

Kul att höra att din grav. fortskrider utan problem, August!

• Victory

...och tidigare har jag haft en kort lutealfas, kan det tyda på svag ÄL (som jag misstänkt att jag har)?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!