• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • viktualia

Junilejon - jag förstår att du tvivlar på Guds godhet, det gör jag också när jag får höra om så meningslösa dödsfall. Trots att jag är troende och aktiv i kyrkan, går det inte att finna nån mening i att så unga människor ska dö. Jag kan bara önska att jobbarkompisens familj och anhöriga får tillräckligt med kraft att ta sig framåt genom livet trots den oerhörda sorgen. Vi kristna brukar påminna varandra om att "Herrens vägar äro outgrunnliga" .... men det är ingen tröst. Det finns ingen tröst, för det är ju inte nån tröst att hon som hade hjärntumör inte längre lider.... hon borde ju inte fått sjukdomen från början... näeee.. meningslöst och HEMSKT är vad det är...

• Izzie

Oj, det var mycket tunga budskap här idag.

Jag är så ledsen för din skull Frejis. Jag vet inte vad jag ska säga. Tänker på dig hursomhelst och hoppas att kroppen har fattat det här med graviditet så att du snart blir det igen. Beundrar dig för din starka inställning! Stor kram!

Junilejon, skickar en kram till dig med. Det låter riktigt eländigt och jag vet inte vad jag ska skriva för att muntra upp dig...

• Storasystern

Shit - skulle bara läsa ikapp eftersom min dator strular på jobbet (egentligen datakillarna som strular) och blev alldeles knäckt!

Frejis - så otroligt förfärligt!!! Så orättvist! Jag är otroligt imponerad av att du kan vara så starkt mitt i motgångarna!!!!

Junilejon - stackare!!! Var du inne på undersökning också? Jag tycker inte att du behöver oroa dig för vad din kompis tycker just nu. Om du orkar kan du berätta för henne vid ett senare tillfälle så förstår hon alldeles säkert!!!

Telis, Liten och Lappis, tack så mycket för restaurangrekommendationerna! VI har fortfarande inte bestämt något, men jag återkommer när jag fått någonslags svar/respons av mannen!

August - grattis till UL! Skönt att det ser bra ut!!!!

• Lapinette

Junilejon - livet är inte rättvist!! Man får vara glad så länge man och ens omgivning har hälsan.

Får jag bara fråga hur du nu vet att det var missfall? Förstår av din beskrivning att det låter som det men varför visade testen negativt?

• sweetstreet

Å Junilejon!!!!!

Varma kramar till dig också!!!!

Hoppas att du ändå kan kravla dig upp ur det där svarta hålet även om jag förstår att det känns för j-gt rent ut sagt.
    Jag tror också det var ett mycket tidigt MF med tanke på hur sen tanten var. Ofta när hon är sen så handlar det om väldigt tidiga MF.

Och så otroligt hemskt med din kollega!! Så orättvist. Man tänker på henne, hennes barn och hennes man. Ja, hela hennes familj!

Stor kram igen!

• Tinga

Usch, jämmer och elände; vilken dyster dag det har varit idag! Inte blev man gladare av att läsa om Junilejons bekant som gått bort, och så missfall ovanpå det.

Frejis - vill bara skicka en kram igen och tala om att jag tänker på dig! Dina inlägg lyser av kämpaglöd och jävlar anamma, så du ska se att det snart tar sig igen för er.

• Liten med Mindre

Nä, nu är det fredag - vi måste gaska upp oss. Ingen som har vågat in här än i dag. Och jag är sen till jobbet och allt.

Får väl börja med lite sentimentalt dravel - började fälla lyckotårar både i går på T-banan, och idag under promenaden till jobbet. Det gick upp för mig hur lyckligt lottad jag tycker att jag är som får min man med mig till förlossningen. Han har verkligen alla kvaliteter jag kommer att behöva där. Något gott har profylaxkursen fört med sig. Innan var jag mer orolig över att vi skulle bli sura på varandra som vi brukar bli när vi ska träna ihop...

Och ikväll har vi middagsgäster. Det känns som om det var evigheter sen. Det började med att en kollega till mannen skulle hjälpa honom serva cykeln. Sen under veckan har kollegan (efter bådas önskemål) gått och blivit makens chef. Hmm...chefen på middag. Tur att de fortfarande ska mecka cykel - tar lite udden av prestationsångesten med fin middag och sånt.

• Vännerfan

Junilejon,

Usch vad tråkigt med ditt missfall och vad hemskt med tjejen som dog! En 3-månaders bebis är redan utan sin mamma... Det är så otroligt sorgligt att det nästan inte går att föreställa sig alls.

Jag har just börjat läsa Pigge Werkelins bok om tsunamin. Känner att jag behöver få en påmminnelse om hur bra jag har det. Visserligen var jag uppe ca 15 ggr i natt för inte nog med att prinsen får tänder, han har blivit förkyld också och får såklart svårt att andas då- men hur stort problem är det egentligen på en skala? Inget probelm alls för mig, litet problem för prinsen förstås för han fattar ju inte vad som hänt.

Nu ska jag gå och packa och kommer in här igen tidigast på onsdag. Men jag är fortfarande intresserad av tråd-träff nästa lördag så ni vet!

Kram till er alla så länge!

• Lapinette

Morning girl,

När jag kom till jobbet imorse stod en champagneflaska på skrivbordet. Grattis från ledningen till att ett av mina projekt sålt "all time high". På tal om att vi för någon vecka diskuterade personalvård i form av champagne. Och igår blev det självfallet kanelbullar. Ska nog smyga ut och titta om det blev några över.

• Vännerfan

Liten,
    Hoppas det går bra ikväll! Det gör det säkert! Är glad att det inte är jag som ska laga maten Häromdagen gjorde jag blandade frukter med glass och kesella till maken. Men glömde att man måste skala mangon... Maken kommenterade att:
    1. Du skalade iaf kiwin!
    2. Tur att vi inte hade gäster.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!