• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Victory

Frejis! usch, så tråkigt! vet inte vad jag ska säga, bara att jag är väldigt ledsen för er skull!

FruUH2: Jag har inte läst så noga men känner igen mig i ert problem. Det känns verkligen jättejobbigt när ÄL närmar sig, jag får ångest för att jag måste tjata på min man att vi ska ha sex (fast jag inte heller vill ha det men känner att vi måste). Mellan ÄL:arna har vi inget sex alls nästan. Det känns verkligen jättejobbigt nu men jag har försökt att tränga bort det. Och just nu har jag ju varken ÄL eller mens, kroppen tycks ha hängt upp sig, så barntankarna är ganska långt borta. Jag bara längtar tills vi får veta resultatet av utredningen och får HJÄLP!!!

• Moppy1

Fråga - har börjat växa ur mina nuvarande mammakläder ordentligt (man tror liksom inte att man kan bli så här stor om magen...). Har någon tips på en snygg svart mammakjol som man kan ha till stövlar på jobbet eller när man går bort? Lite kostym aktig sådär eller en lite mer slinkigare variant går också bra. Har kollat H&M och P&P, men hittar inget. Vill inte heller lägga ut en fortune så här i slutet, känns lite onödigt...

• BrudSommar2006

Liten, kul med barnvagn! Själv drar jag ju runt på den lite slitna vagnen vi fick av våra bekanta och tittar lite avundsjukt på alla andras nya, fina vagnar fast den här fungerar jättebra och jag är ju mycket ute på leriga skogsstigar och skumpar fram så egentligen är jag jättenöjd med den! Skulle aldrig ha hjärta att dyka upp med ny vagn och visa att jag inte tyckte deras var fin nog och tror inte att Iris kommer att minnas när hon blir större att hon fick ligga i en vagn som var lite slitnare än alla andras!

Däremot så var maken hem till en kollega och hämtade hem en växa-säng de inte ville ha längre, men den tycker jag ser lite sliten ut och jag ska nog föreslå att vi har den på landet och köper ny hem.

Nu till något helt OT som jag har funderat över, E18 södergående har ju blivit 100-skyltat numera. Fast norrgående så finns fortfarande ingen skylt vilket väl innebär att det är 110. Är det inte konstigt att det är olika hastigheter åt olika håll på samma väg eller är det någon ny fiffig trafikregel som jag som tog körkort för alldeles för länge sedan aldrig fick lära mig?

• Moppy1

Sorry Victory, såg att mitt inlägg hamnade lite fel där....

• Piggelin1

Vänner - du är för rolig ...och din man med, för den delen Lova att fortsätta roa oss med dina eskapader i köket!!

Lappis - grattis till bubblet & det goda resultatet!! Vad kul med sån uppskattning på jobbet!

Liten - mysigt med lite lyckotårar! Välkommen i klubben, här svajas det friskt i humöret! Själv fick jag lite av "woahhhh-jag är skraj-känsla" i morse, inför förlossningen. Mannen & jag låg kvar i sängen & pratade en stund & vips var det borta igen Ngnstans så ska det ju bli spännande också & så får jag påminna mig om att det faktist är VÅR BEBIS som gör entré i vårt liv, när jag/vi väl är igenom allithopa!

Kul att vagnen är på gång liksom frysen. Ösnkar att vi hade en stooor frys hemma med! Som det är nu, så har vi en sån där halv kyl, halv frys. Det blir kanon i vårt hus så småningom, att ha hel kyl & hel frys med MASSOR av plats!!

• Piggelin1

Moppy - de kanske har ngt på Lindex? Prismässigt ligger de ju OK till med sina mammakläder.

• Lapinette

Piggelin - fick även en kram från personaldamen när jag tackade för champagnen och så sa hon "det är du värd". Jättehärligt att få höra (även om man själv vet om det...he, he!). Jobbar nu hårt för en ny flaska då mitt senaste projekt är på väg att slå rekord.

Själv har jag ÄL här i dagarna så igår var det dags igen! Känns så skönt att göra det au natural istället för insemination. Inte för att jag tror att det funkar denna gång (varför i hela fridens namn skulle det göra det) men här ger vi inte upp i sista taget. Är annars totalt avslappnad inför IVF. Känner ett enormt lugn vilket är superskönt. MEN...vi får se hur lugn jag är när det är dags för äggplock och ruvning.

• Moppy1

Tack Piggan - ska kolla Lindex!

Lappis - har du fått en definitiv tid för IVF ännu? Jag menar, när ska man börja ladda med tummar och annat?

• Piggelin1

Vad kul med berömmet från kollegan - sånt värmer alltid!
    Själv fick jag en flaska sydafrikanskt rödtjut (Bellingham) av min kollega igår. Hon & hennes man har ju precis varit där & de fick låna en hel del böcker av oss, bla favvoboken av Håkan Nilsson, så nu fick vi en flaska vin som tack för lånet! Den åkte direkt in på hyllan med de kryssmärkta flaskorna, som vi ska njuta av så småningom!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!