• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Vännerfan

SKIT, hade skrivit ett maraton-inlägg och så lyckades jag sabba bort det!!!

Ja ja. Det innehöll nya sympatier till Frejis och även till Nenne. Misstänker att din vän hade bestämt med sin make att inget säga om försöken. En vän till mig fick först inget säga pga att maken inte vill säga nåt till nån, men hon tjatade och fick till slut berätta för de som stöttat henne/dem längs vägen.

BS,
    Tycker du ska samla all din styrka och köra på Omsans förslag! Ibland krävs det mycket av en som mor, men jag försöker tänka att man är skyldiga de små att verkligen försöka visa dem vad som är det bästa för dem i längden. De vet ju inte själva. JAg hade det ju lite liknande med sömnen och ville avbryta för att ta upp och trösta många ggr, men är glad nu att jag stålsatte mig och inte gjorde det.

Mugglan,
    Skönt att sömnen funkar bättre! Här är ombytta roller. Eller delvis iaf. Prinsen börjar få tänder och vaknar ideligen ledsen för att bli omstoppad och omvaggad. Skönt att vi ska til sväronen i helgen. Svärmor har tagit ledigt (!), så där hoppas jag på lite egen tid! Maken ska ju jaga älg.

Jag och en annan mamma testade barnvagns-bio i tisdags. Jättemysigt! Bebisarna satt i knät, låg i insatserna eller bilstolarna och de lite större satt på filtar längst fram. Ibland var det ju lite skrik, men jag missade nog bara några meningar totalt, så det funkade helt klart!

Vad som däremot inte funkar på prinsen är ersättning! Jag skulle träffa barn-lösa polare igår kväll och spela spel, dricka vin och äta lite gott, men fick åka hem en snabbis och amma innan han skulle sova. Tur att det avr nära. Maken testade ett par kvällar, men det var stört omöjligt att få honom att ta flaska fast han dricker vatten ur den på dagarna. Det är väl närheten han vill åt.

Ja, det var väl ungefär kontentan av det jag skrev, fast typ dubbelt så långt.

• Liten med Mindre

BS, tycker också att Omsans råd lät kloka. Eller kontakta amningshjälpen för att få hjälp med att strukturera upp Iris ätande utifrån er vardag.

Det var det råd vi fick på föräldrautbildningen igår när vi pratade om amning. (Tjejen som höll kursen jobbade tydligen på amningshjälpen också.)

• Lapinette

Helt otroligt! Ingen som har skrivit här på hela eftermiddagen. Det måste ju vara rekord. Själv har jag varit ute och surrat igen och sitter hemma och jobbar men tänkte nu ta mig ut i solen på en liten promenad och sen hämta IVF medicinen på vägen tillbaka.

• sweetstreet

Ååååå Frejis!!!!!!!!!

Jag känner mig helt förstörd efter att ha läst om ditt MF!!!!!!!!!
    Skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fy, sitter och lipar här på jobbet nu, men försöker smyga bort några fingrar till ögonvrårna för att försiktigt torka bort tårarna.

Jag blir såååååå himla ledsen för din/er skull! Kan bara säga som alla andra här inne, att det känns så otroligt orättvist när någon som försökt så länge som ni har gjort drabbas av MF.
    Detta är absolut inte ett sätt att förminska alla andras MF eller så, jag förstår att det är lika jobbigt för alla som går igenom detta, men det känns på något vis ännu mer orättvist när det är efter så många tröstlösa försök som ni gått igenom.

Jag har verkligen inga ord.
    Mer än att jag tycker du verkar vara extremt STARK och FANTASTISK på så många vis!!!! Din inställning är iallafall något jag glädjer mig över. Och du har ju rätt! Nu är det bara "på't igen" SAMT att om jag förstått det hela rätt så ska kroppen tydligen lättare bli gravid igen om man en gång varit det. Ungefär som att den då redan "vet" vad det handlar om etc. Så förhoppnigsvis kan ni med er nya "hjälp" samt med din nu "efter-gravida" kropp få till ett nytt plus hyfsat snart!

Så en Gigantisk Supermega KRAAAAAAM till dig gumman!!!!!

Och som sagt, vi i tråden finns här om/när helst du vill gråta, skrika, diskutera!

• sweetstreet

Shit, jag känne mig känslomässigt dränerad efter att ha läst om Frejis....

Men Lappis, det känns bra att se att du är på g med medicinen nu iallafall!

Och Mugglan jättehärligt att du verkar få mer sömn om nätterna!
    Vil även skicka en Stor varm Kram till Fru UH2!!!!!!!!!
    Jag vet verkligen hur frustrerande det kan vara med alla dessa j-a försök som sedan bara slutar i ja inget alls....
    Tyvärr har vi ju inte lyckats än trots både spontant superhärligt 6 och tvångsmässigt f'cking trist tandborst6....
    Dock håller jag med Mugglan! Detta med att det måste vara bra 6 för att det ska resultera i barn är bara bullshit!!!!!
    Det handlar verklgien inte om det!

Då skulle ju hur många kvinnor som helst nu och genom tiderna, som gifts bort med män de känner typ avsmak för, eller iallafall inte är sexuellt tända på, inte kunna bli gravida. Men så är ju inte riktigt fallet. En vådltäkt skulle heller aldrig kunna leda till en graviditet, men det vet vi ju också är fel. Och ett one-night-stand som kanske var mer eller mindre misslyckat både på det känslomässiga och sexuella planet skulle aldrig kunna resultera i en graviditet heller. Och det vet vi ju också att så är inte fallet.

Så näe, jag tror inte på detta med att man måste ha orgasm för att det ska bli ngt, eller att man kan "spänna sig" och därmed inte bli gravid.

Så försök att inte tänka så. Även om jag vet att det KAN vara svårt att inte fixera sig vid de mest korkade tankar när man dyker ner i analysträskets svarta djup...!

Kram iallafall!

• Fru UH2

Tack igen för alla kramar jag har fått idag, känns mkt bättre nu. jag tror att folk försöker hitta förklaringar till att det tog så lång tid att bli gravid o vill man gärna skylla på att man bara hade sex för att få barn o sen helt plötsligt så slappnade man av o då gick det. därför pratas det en hel del om det är med att "spänna" sig etc.

Vi kommer förmodligen få en tid för IVF inom några månader, så jag har ngt att "se fram" emot, men visst hade man önskat att det gick av sig själv!

Skönt att läsa på den här tråden o känna att många här är som en själv o skönt att vissa verkligen blir gravida också.

Håller tummarna för oss alla att vi ska bli gravida innan 2007 är slut.

kram till er

• Piggelin1

Har haft en hektisk dag på jobbet & inte alls hunnit in här, men nu när jag läste ditt inlägg till Frejis, Sweet, så kände jag hur tårarna tornade upp sig i mina ögon
    Det är så förbaskat orättvist!

Men Frejis - fasen vad gott att du är på riktigt "nu jävlar-humör"! Go girl!!! Härligt också att du struntade i att agera hjälte & istället njöt av solen idag, mannen & du.
    Lite samma känsla som när jag struntade i att jobba i tisdags em efter mitt besök på Sahlgrenska

• junilejon

Frejis...jag är så imponerad av dig! Att du kan vara så stark...ja herregud vad du är imponerande!!!
    Stor kram till dig....

Tyvärr verkar det här vara en depp period för mig....
    Igår ringde jag MVC,för jag fick sådana ENORMA mens klumpa!! Berättade att mensen var 2 och 1/2 vecka för senad men att testen visat negativt...men dem trodde ändå att det var missfall....och mycket riktigt det var det!!
    Min kompis som är gravid tror nog att jag är sur på henne...hon skickade ju ett mms på sin mage samtidigt som jag satt på toan och upptäckte tanten...igår när jag fick så ont i magen och klumperna kom så skickar hon ett till mms på sitt ultraljud...jag orkade inte ens svara!
    Så frejis jag är väldigt väldigt impad av dig...önskar att jag var lika stark som du!!!

Det händer så mycket i mitt liv just nu så jag orkar inte tänka längre...min jobbakompis kompis dog förra veckan! 31 år gammal och med en bebbe på 3 mån och en dotter på 3 år! Dem upptäckte hjärntumören samma dag som hon födde bebben....fy fan vad livet är orättvist! Man få sig verkligen en tanke ställare.....livet kan ta slut presic när som helst!!!

• viktualia

Frejis - tungt med missfall, men coolt att du är så samlad och med så stor portion kämparanda! *kram på dig*

Junilejon - FY vad MENINGSLÖST med din jobbarkompis.... usch... det går verkligen inte att hitta något skäl till att människor i hennes sits och ålder ska dö... Och så ditt missfall dessutom.... *mängder av stärkande kramar*

• junilejon

Vicky...nej det finns inga ord för det som hänt min jobbakompis! Ibland börja jag tvivla på att gud är god!! Visst han kanske vill ha alla bra och goda människor....men det vill ju faktiskt vi med!! Mitt missfall känns som ett sånt litet "problem" just nu om man tänker efter...
    Men tack för kramen...det värmer alltid!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!