• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • start september

Jag som var så nojig för att jag inte känt av illamående på tre dagar - nu kom det tillbaka med full kraft. Hoppas maken blir nöjd...

Nu tuggar jag Postafen - så nu blir jag en Zombie resten av dagen. Men skönt att det hjälper.

• Lapinette

Moppy - börjar spraya på onsdag, förmodligen spruta den 1 november och så eventuellt äggplock/återinföring vecka 46. Allt är ju preliminärt förutom spraystart då man under resans gång får se hur det går med nedreglering, äggproduktionen etc men jag hoppas allt funkar som det ska och tidplanen hålls.

• Liten med Mindre

Moppy - du kan ju också kolla second hand:

www.mammornassecondhand.com

BS, har ingen koll på E18. Läser vad det står på skyltarna och försöker följa det. Och vad gäller vagn - vet ju inte alls hur den begagnade vagnen ser ut i december. Men priset blir ju lägre om den inte ser ut som när vi tittade på den. Om det nu blir den.

Piggelin - vi har bara 2/3 kyl 1/3 frys hemma, så det går aldrig att förbereda mer än en matlåda. Baka bröd kräver lång frystömning innan. Men nu har vi beställt en extra 120 cm frys som får stå i ett hörn. Något maken lovade mig när vi gjorde oss av med min gamla halv-frys från min lägenhet.

• Moppy1

Då är det ju inte långt kvar! Tänk i november kanske du är gravid (om du inte blir det denna cykel vill säga, nu när all stress är borta )

• Lapinette

Moppy - har tänkt på det! Känns faktiskt helt otroligt! Ska njuta de dagarna jag faktiskt har ett litet mikroskopiskt barn där inne dvs om allt på vägen funkar.

• start september

Vad spännade att det närmar sig Lapinette! Jag förstår lyxen av att kunna köra au naturel en gång innan dess, det måste varit mycket kämpiga ÄLs för er.

• Lapinette

Har haft en superbra lunch med en av mina kollegor som precis kommit tillbaka från mammaledigt. Hon frågade om vårt bröllop och allt annat som hänt sen hon gick i maj förra året. Pratade om resor och så sa jag att vi tänkt åka till Hong kong men har flyttat fram resan. Hon frågade då varför och jag tänkte why not alla andra vet det ju ...pga IVF. Då berättar hon att hon gjort 4 IVF men blev tillslut gravid naturlig väg. Dessa 4 försök gjorde hon på Carl von Linné. Sen blev det tusen frågor från min sida. Så jäkla skönt att ha någon så nära som precis har gått igenom allt det här! Hon var supernöjd med CvL och önskade så att hon blivit gravid där istället för naturligt.

• Liten med Mindre

Härligt med positiv input Lappis. Fast i ditt fall kommer du inte behöva fyra. Det har vi ju bestämt.

Min lunch blev en långpromenad och en veggie-sushi som lämnade mig hungrig. Hann med en överbliven kanelbulle och en chokladkaka innan jag sansade mig. Dumt att bli hög på socker och få hjärtklappning. (Stackars Mindre drabbas väl med.)

Har sen dess rusat till VD och "gnällt" över att mina kollegor struntar i vår felrapportering, så nu blir väl folk sura på mig som är gnatig. Har nog valt fel arbetsuppgifter - som båda oftast går ut på att jaga folk och information. Får nog ägna mina 10 månader åt att även fundera över jobbfrågor...

• Liten med Mindre

Ok, får nog förklara mig - behöver "skvallra" hos vd eftersom det är en annan chef som bestämt att de inte behöver felrapportera pga resursbrist. Och några chefsbefogenheter att ryta till har ju jag givetvis inte fått.

• fru AM

Hehej i tråden! Jag har nyss lunchat med Cicci och BrudSommar - samt förstås Victor och Iris. Victor sov hela tiden och Iris glänste med gott humör och ståtlig lugg Livia satt mest och njöt av alla människor, bäbisar och fri tillgång på frallor att tugga på.

Vad spännande Lapinette detta med att IVF:en startar. Snart sprutar du ur dig småkaniner! JAg tror på tvillingar.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!