• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • nennesjuttioåtta

alltså, jag skämdes redan av tanken innan jag gjorde det... Men samtidigt är det skönt att jag redan vet så att jag slipper få en sån där chock som jag fick av systern (rätt coolt att de är gravida nästan samtidigt...).

• start september

Här är det lite upp och ner tycker jag. För en vecka sedan såg jag hjärtat slå på VUL och det kändes bra. Sedan försvann det illamående som börjat och var väck i tre dagar. Jag behövde inte ens småäta. Jag ställde in mig på att den lilla pricken dött. Tänkte ge det några dagar och sedan åka in till akuten. Sedan kom illamåendet tillbaka och nu är jag lite lugnare. Jag är väldigt tacksam för att det inte är så farligt illamående, men det styr ju ändå ens liv. En postafen gör att dagen blir hanterlig om jag är noga med maten iallafall.

Men magen är toksvullen! Byxorna går efter frukost inte att knäppa - och det syns! Visst svullnar den väl av igen - ni som vet?

• nennesjuttioåtta

vad häftigt det är att läsa om er som fått barn redan, vilka hjältinnor ni är! Även om det är toppar och dalar!!

• nennesjuttioåtta

start - vilken vecka är du i? Skumt att tycka det är skönt att må illa, men jag förstår hur du menar.

• start september

Jag är i vecka 8 nu, 7+4 idag. Jo, med tanke på hur rädd man är för att det ska gå snett är det faktiskt ett bra tecken, även om jag är lite kluven till det. Som dset är nu småäter jag massor PLUS äter vanliga portioner vilket gör att jag blir rund och go inte bara gravidfint...

• nennesjuttioåtta

Hur länge sen plusade du då? typ 3-4 veckor eller?

• nennesjuttioåtta

kan inte riktigt det där. Men vill gärna lära mig (om inte pga att jag måste så får jag vällära mig av er andra) .-D

• start september

Drygt tre veckor sedan är det nu. Men de första två veckorna segade sig fram innan jag visste att det inte var ett nytt utomkvedshavande skap.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!