• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Telemarkgrrl

Så, nu måste jag tillbaka till jobbet.

• Piggelin1

Självklart Telis! Förstår dig absolut - både Mannen & jag har varit väldigt måna om att få några års vuxentid tillsammans innan vi gick loss i bebisverkstaden. Stå stabilt, ha upplevt en hel del tillsammans etc - det var förra sommaren som vi började prata seriöst om det & då hade vi varit ett par i knappt två år. Då var planen att dra igång ism vår SA-resa i okt-nov, men sen kom mitt nya jobb emellan & vi skjöt på det i några månader. Mannen var tveksam till detta, men jag lyckades övertala honom om lite mera respit... Dessutom Telis, du har ju inte fyllt 40 ännu, det är väl mer då som det blir riktigt "bråttom". Får man lov att fråga hur länge ni har försökt? Du har bergis sagt det, men minns inte riktigt.

Ser annars fram emot att träffas när du kommer till Götet om några veckor! Hur ser planerna ut för er? Jag har skrivit in dig över lör-sön & än så länge är det helt öppet för mig vilken dag vi ses!

• Lapinette

Telis - ta INTE sprutan i hjärtat!!! Konstigt att de inte ger dig några instruktioner?! Själv måste jag gå en liten "kurs" i injektionsteknik...eller vad man nu kallar det?

• Piggelin1

Fasen, där missade jag dig precis med mitt inlägg Telis! Jag lovar att knipa så mkt jag bara kan! Helgen då ni är i Götet är det ju fortfarande två veckor kvar för mig, så jag räknar kallt med att allt är lugnt fortfarande då! Veckan efter kommer en kompis från Tyskland förbi stan en vända, så då tänkte jag också se till att knipa!

• Piggelin1

Lappis - innan jag glömmer det alternativt du hinner dra iväg till sydligare breddgrader - ha en kanonhelg i Bryssel ät några praliner för mig! Har för mig att du sagt att du inte dricker öl, så då kan jag ju inte gärna be dig dricka en belgisk öl eller två för mig?!
    Jaja, ska ju på AW idag - hoppas att de har alkoholfri öl på det stället vi ska till!

• Oms

Tubbies - ja men det e ju en annan sak - dvs att ni inte har varit redo men ändå medvetna om att tiden går och därmed oxå, precis som du säger, tar det som det kommer. Min jobbarkompis har nog varit redo länge och maken vill ha barn men hon vill hinna m så mkt först, tycker att det finns så många osäkra faktorer i livet i stort och sagt att sen då ska vi ha 2 barn och leva där o där - just nu idag ska de titta på ett hus faktiskt, en stor villa norr om stan...känns ju helt som om de börjar i fel ände kan ju jag tycka...

igår på fikat så började hon prata hur det skulle vara att ha barnbarn sen när man blir äldre men jag tänkte herregud, du e 41 och har inga barn ännu - hur kan man böraj drömma om barnbarn då?

• Telemarkgrrl

Äsch, jag orkar inte jobba. Jag är hungrig, är det inte lunch snart?!

Piggelin1 skrev 2007-10-12 10:30:03 följande:
    Får man lov att fråga hur länge ni har försökt? Du har bergis sagt det, men minns inte riktigt.
    [/citat]

Vi har försökt sen i september-oktober förra året.
    Piggelin1 skrev 2007-10-12 10:30:03 följande:
    [citat]
    Ser annars fram emot att träffas när du kommer till Götet om några veckor! Hur ser planerna ut för er? Jag har skrivit in dig över lör-sön; än så länge är det helt öppet för mig vilken dag vi ses!
    Jaaa, hoppas verkligen att vi kan ses! Vi kommer ner ganska sent på torsdagkvällen och bor en natt på hotell. Sen fredag och lördag bor vi hos våra kompisar på Hisingen tror jag. Åker hem runt lunchtid på söndagen. Vi ska väl umgås lite med dom vi bor hos och deras barn också men i övrigt har vi ingenting planerat så jag kan när som helst under fredag-lördag-söndag.
  • Telemarkgrrl
    Lapinette skrev 2007-10-12 10:32:11 följande:
    Telis - ta INTE sprutan i hjärtat!!! Konstigt att de inte ger dig några instruktioner?! Själv måste jag gå en liten "kurs" i injektionsteknik...eller vad man nu kallar det?
    Fniss, näe, jag satsar nog på magen.

Jag antar att Marie skulle ha visat mig men hon har inte varit där när jag har varit där. Och jag har varit lite stressad för att komma iväg till jobbet så jag har inte haft lust att sitta och vänta på henne.
  • Telemarkgrrl

Suck, varför går det inte att citera två gånger.

• Piggelin1

Ojdå, barnbarn - DET ligger verkligen lååångt bort från min tankevärld! Det slår mig ibland att både mannen & jag kommer att vara relatovt gamla när man kommer till studenten etc. Jag är ju 37 & mannen 44. Men, vad fasen - det är ju inget att göra ngt åt, det sitter ju faktist inte bara i åldern, utan hur man är mentalt

Ligger ju ändå i lä jämfört med en kompis, de fick barn när hon var 34 & han 61-62.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!