• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

MrsB - skönt att höra att du är på bättringsvägen, verkar ha varit en riktigt elak variant du åkte på!

Jag sällar mig gärna till klubben med vildingar i magen
    Denna veckan har det varit lite, lite lugnare - kanske börjar bli lite trångt därinne?!

• Mrs  B

Piggelin 1

Jo, det börjar kännas bättre nu men som sagt jag måste börja äta för jag är väldigt snurrig och matt just nu.

Tog precis en banan, får se hur det känns om en stund.

Nu har jag även haft besök av en fågel. Kom in genom vårt sovrumsfönster precis, var i köket en runda och sen kunde jag släppa ut det genom balkongdörren. Det är till att lva nära naturen det!

• Lapinette

Mrs B - känner igen känslan. Jag var totalt groggy i förra veckan efter min maghelg. Usch, något man inte ens unnar sin värsta fiende. Det tog mig en vecka innan jag kunde äta normalt igen. Maken var verkligen trött på soppor och omeletter.

• FruCicci

piggelin och muggles,
    jag har köpt kanon bra omlott bodies på kappahl faktiskt!! Bara ett tips, eftersom de är billigare där än på pop. Nästan alla mina bodies kommer från kappahl o pop och det är bara omlott!

• Oms

Mrs B - skönt att du är på bättringsvägen nu! och det du säger om helvilda bebisar - min dotter var likadan och det har fortsatt tills idag - ngt aktivare barn har inte många skådat emn sen så klassades hon som överaktig när hon gick på dagis oxå - hon sov aldrig och var alltid den man hittade högst upp på berget eller längst bort från dagis etc etc -

det var många gånger jag slet mitt hår o sa att jag orkar inte det här - varför kan inte jag få ett lugnt barn?? idag är hon rätt så lat kan jag tycka men tydlgien inte när man pratar m andra mammor har jag förstått - hon går på dans 2 ggr/veckan kär 1ggr/ vecka och så har hon gymnastik 3 ggr i veckan i skolan samt att hon springer cyklar och dansar i tid o tid - men jämfört m hur hon har varit är det här inte speciellt mkt...

• Oms

Mrs B skrev 2007-10-12 11:28:03 följande:

Piggelin 1Jo, det börjar kännas bättre nu men som sagt jag måste börja äta för jag är väldigt snurrig och matt just nu. Tog precis en banan, får se hur det känns om en stund. Nu har jag även haft besök av en fågel. Kom in genom vårt sovrumsfönster precis, var i köket en runda och sen kunde jag släppa ut det genom balkongdörren. Det är till att lva nära naturen det!
    vi bor oxå nära naturen - förutom världens äckligaste jättespindlar så har vi talgoxar och blåmesar som vi matar på balkongen och ibland i vardagsrummet(!) varje dag... det började m att en talgoxe kom tjattrandes inhoppandes i vårt v-rum i somras och den ville inte gå - så vi (läs jag) gav den lite o äta och sen dess kommer den tillbaka flera gånger per dag och finns ingen mat så klagar den högjutt (jobbigt på mornarna då vi har sovrumsfönstret mot balkongen...) den har själv kommit in o hämtat maten om balkongdörren varit öppen och ingen (läs min man) matar den - ser så häftig ut när den hoppar upp i fönstret o sparkar ned maten för att sen äta ifrån golvet haha, nu har den en massa kompisar oxå som vill ha mat så till vintern blir det till o köpa talgbollar osv.
  • Vännerfan

Mugglan, du har rätt! Jag hittade katalog från Barnens hus när jag städade och enl. den har de Natusans hudfärgade inlägg! Den katalogen blir för övrigt perfekt att utgå ifrån när det blir dags att skriva hans julklapps-önskelista. Riktigt kände ha-begäret när jag bläddrade i den. Mycket pedagogiska grejer. Det märks tydligt hur han gillar saker som GÖR nåt. Alla mjukdjur tittar han knappt åt, men när det låter, rör sig etc. då blir de poppis! Saker till matätandet är ju bra också om de är lite genomtänkta. Skadar inte.

Bra om du rekar OleDoleDoff så jag inte lurar dit nån som inte har lika mycket tid som vi! HA!

• Lapinette

Önskar er en trevlig helg här inne! Ska snart dra iväg ut till Arlanda för en härlig hösthelg i bryssel. Lovar att både äta choklad som musslor och pommes.

• muggles

MrsB: det är bra att du äter rostat bröd mm. Bara lättsmälta grejer i början. Jag gjorde misstaget att äta riktig mat ganska snabbt när jag hade haft kräksjukan för 1,5 år sedan. Jag tänkte att det var bra att ge kroppen riktig näring men jag blev sämre i magen av det och när jag ringde sjukv.uppl. så sa de att jag börjat alldeles för tidigt med riktig mat, det var tydligen för hårdsmält för magen. Så jag fick ta ett steg tillbaka och ge magen rostat bröd och fil... Det tog ca en vecka innan magen var som vanligt igen. Stackars dig som har åkt på detta när du är gravid! Men som du tror, din son i magen får nog det han behöver... det blir väl inget över till dig bara!

Piggelin: Miss X skulle komma hem till oss vid halv fem-tiden så tar vi en spårvagn bort. Vi sa så iom att det kan bli en förskjutning ibland när man kommer iväg (men jag har blivit rätt så duktig på att tajma tider nu...).

Nä nu ger jag mig ut på dagens promenad! Gött att gå och lyssna på min e-bok i mobilen!

• muggles

Äsch, bara några grejer till...

Vänner: tack för tipset, då vet jag! Nu kommer jag nog inte amma så länge till vad det verkar, ser ut att sina alldeles här.

Cicci: har du fått tillbaka mensen el kollade du med stickor denna ÄL? Jag har för mig att du skrev att du INTE fått mens ännu men att du nog haft ÄL - är det ngt du vet el bara tror? För du ammar ju fortfarande väl?

Jag undrar lite vad som är på gång här för jag har haft lite mensvärksaktig molvärk i korsryggen - kanske mensen är på g redan? Jag har ju börjat med minipiller iofs och de ska tydligen hindra mens (fast det kan ta ett par mån innan mensen försvinner helt), känns skönt att slippa! Men den första tanten kanske är på gång redan eftersom min amning inte funkar...? Ngn av er som fått barn som känner igen detta? (Oms, MrsB?)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!