• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • _koko_

Jag är hemma igen. Har försökt läsa ikapp, men det var över 100 sidor...
    Sitter med ena katten i knät och den andra på armlängds avstånd. Så har det varit hela dagen, känns mysigt att vara saknad (jag har saknat dem massor också). Vi har haft det obeskrivligt underbart. Clearwater är så underskattat och hotellet där var sanslöst lyxigt. Nyöppnat och inte så bissy, så vi blev rejält uppgraderade. I Ft Lauderdale hade vi betalat för högsta rumskategorin (utöver penthouse), och det var tur, för där var det rätt fullt (dvs vi hade inte blivit uppgraderade om vi valt något billigare rum) och vi fick inte alls samma lyxkänsla (trots att det skulle vara ett av de bästa hotellen i ft lauderdale de senaste åren enligt olika rankningar).

Har iaf sett att lappis äntligen är igång med sprayen!!! Håller tummarna som jag aldrig hållit dem förut för er nu. Hoppas du slipper biverkningar, men framför allt såklart att det fungerar!! En kompis till mig lyckades förresten själva just den månaden när de började spraya - efter typ 3 års oskyddat sex och ett ivf-barn, så mirakel sker!

Clownis - Håller tummarna stenhårt även för er. Har missat ditt testdatum, när är det? Hur mår du?

Och sen gråter jag några tårar för Frejis. Det skulle inte bli såhär. 1000 kramar till dig gumman!

Massor med kramar till alla er andra, borde nog försöka komma i säng nu, ska ju jobba?!! i morgon...

• sweetstreet

Kan tyvärr meddela att tanten kommit. Och det med besked...

Åkte till jobbet i morse med en liten tant-känsla i magen och mycket riktigt dök hon upp när jag var där. Som tur var hade jag åkt in hyfsat tidigt så jag gjorde bara vad jag nödvändigtvis behövde göra och kunde sedan avlsuta o åka hem. Men jag hade så himla ont att jag nästan fick frossa... Kändes som feberfrossa fast jag inte hade feber. Scary!
    Lade mig direkt i sängen och tog ett par alvedon och somnade sedan. Sov sedan flera timmar och nu är det något bättre även om det fortfarande gör ont.

Kändes riktigt skit först. Blev så ledsen och besviken. Igen. Och känner mig uppgiven. Varför kan det aldrig fungera??????
    Men nu börjar jag väl se framåt lite igen. Nu blir det insemination och då hoppas jag det ska fungera bättre.

Kommer jobba hemifrån imorgon vilket känns skönt. Både för detta med tanten (om det gör ont imorgon också) samt för att jag ju ska ringa gyn då och boka tid för VUL och även höra hur det går till med inseminationen. Känns skönt att slippa göra det på jobbet....

• Telemarkgrrl

Åååh, vad tråkigt, Sweet!!! Crying 3 Många kramar, gumman!!

• Tinga

Åh, Sweet, vad ledsen jag blir för din skull! Vilket skit! Att det ska vara så himla svårt att få till en liten bebis! Skickar massor med kramar, och hoppas att åtminstone det onda gått över tills du vaknar idag.

• _koko_

Sweet, älsklingen, inte igen...
    Blir så himla ledsen när jag läser ditt inlägg! Det ska FUNKA nu!!! Usch, vet inte vad jag ska skriva, vill så himla gärna att du också ska få se det där plusset snart...
    KRAM!!!!!!!

• Lapinette

Godmorgon alla sötisar!

Har bara läst ikapp sista sidan och redan sett min namn nämnas typ 5 gånger. Ska försöka svara men idag är jag så trötter så vi får se vad jag minns.

Sweet - FAAAAN!!!SHIT, SHIT, SHIT! Varför kommer den där eländiga tanten?! Hur känns det? Är du nere i det svarta hålet eller är det mest ryck på axlarna? Känner absolut igen den där berg- och dalbanan du beskrev tidigare. Vet inte vad som är värst depression eller likgiltlighet.

Nenne - sorry tjejen, denna gång kommer vi inte att cykla ihop då jag har årets längsta cykel. Kommer ju att få någon slags blödning förmodligen denna vecka men ÄL är ju inte förrän vecka 46 då det blir ÄP.

Koko - vad härligt med semester och sol! Själva har vi varit nere i Bryssel i helgen och solen sken så fint! Det går hittills bra med nässprayen. Har inga biverkningar, tror jag, utan livet flyter på som vanligt.

• Lapinette

Hoppar in och svarar för Clownis - tror det var testdatum den 21 oktober. Så spännande!!!

• Victory

Hej!

Nu är jag hemkommen från huvudstaden! Har haft det supertrevligt men tiden gick ju ruskigt snabbt förstås. Har shoppat och ätit gott med min kompis som jag hälsade på och även träffat några BT-vänner. Tyvärr hann jag ju inte med att träffa någon från den här tråden men det kanske blir en annan gång.

Tråkigt med tanten Sweet! Själv fick jag ju mens sent omsider (dag 51) så nu väntar jag på ÄL! Känns skönt att vara med i leken igen men jag har inga förhoppningar.

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Stora kramar till dig Sweet - så eländes eländigt med tanten igen. Hoppas verkligen att insemination kan få äggen och simmarna på rätt spår.

Och - vad trevligt det låter med allas semestrar. Sol, värme och omväxling är ju perfekt så här års. Måste säga att jag njöt bra av min enda dag i fredags - även om det varken var sol eller värme. Fast nu är jag lika anti-jobb som vanligen efter flera veckor ledigt. Kan verkligen inte motivera mig. (Skyller det dåliga humöret och viljan på dålig sömn. Hoppas att massagen ikväll kan råda bot på alla ömmande delar av kroppen. Borde bara bli otympligheten kvar sen. )

Ska pigga upp mig med att installera mitt nya kontor idag - tillbaka ungefär där jag var i julas, före den förra trista flytten. Den här gången hanterade chefen det mycket bättre. Och jag har åter fått i stort sett ostört kontor - hur bra det nu kan vara för arbetsmoralen...

• _koko_

Lappis - Jag tycker gott du kan slippa biverkningar. När jag nedreglerades tog det 3 veckor innan svettningarna ens började, och då ska ju du förhoppningsvis redan har börjat med sprutorna väl?

21a oktober, snart med andra ord!!! Hoppas hoppas, clownis!

Liten - hur gick det med bh-letandet? Jag har fått väldigt bra hjälp på bodhi i sturegallerian (det var där jag "fick" d-kupa! ). Att gå från 75b till 80c är ju ett jättestort steg (eftersom större omkrets ökar även kupan), vilka bomber du måste ha fått!!

Oh, nu kom en liten kisse och började stångas, mysigt, jobbar hemifrån på förmiddagen eftersom jag ska till bm halv 11. Conny sparkar som attan, han kommer definitivt att bli en fotbollskompis till kicken.
    Skönt att känna av honom ofta, för då slipper jag ju vara orolig, men det kanske blir jobbigare när han blir störra.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!