• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Sweet - jädra tantskrälle! Vad fasen skulle hon till Manhattan att göra?! Dra till blåkulla eller nåt istället!
    Hoppas att du inte trillat ner i det svarta hålet alltför djupt.

Koko - lät som ni haft en härlig resa - kul!

Lappis - låter som om ni haft en bra helg i Bryssel - blev det mkt Moules & Frites?!

• Liten med Mindre

Piggelin - det där med icke fungerande tekniska prylar är samma sak hos oss. Eftersom maken är den som installerat och byggt ihop media-pc:n, så har jag ingen aning om hur den funkar. Och givetvis inträffar alltid något extremt ovanligt fel när jag är själv och vill se någon film.

Endera går det inte att ringa och fråga - eller så är det ialla fall någon han inte kan svara på över telefon. Och jag känner mig inte alls som civilingenjör när jag står där och svär i telefon. Snarare en teknikfientligare version av min mor. Och så får jag alltid höra - "vad har du tryck på nu då?"

Givetvis fungerar allt när han kommer hem - om det inte har kraschat helt. (Det senare känns nästan bättre. *rodnar*)

Och chokladfontän lät inte helt fel. *slurp!* Har ett omättligt chokladbehov. Endast omtanke om Mindre och oro för extrem vikt o hjärtklappning håller mig tillbaka. (OK, vet att jag blir på dåligt humör om jag fått för mycket choklad/sött - och det är illa nog som det är utan. )

• Oms

har precis upptäckt att jag har allt mellan 24 och 34 arbetsdagar kvar innan jag går på 2 v ledighet innan BF! shit! hur ska jag hinna m allt? speciellt om jag har flera dagar som denna då jag bara e på youtube och lyssnar på 80-tals klassiker (dumma Tubbies som drog igång det i "den andra tråden" )

jag ska ju inte bara jobba undan utan även lära upp en vikarie som ska hålla det enklaste flytande under min frånvaro - hur ska man hinna med det? jag ska ju bara vara borta i ca 8 månader sen går jag tillbaka till min kontorsstol igen så det jag lämnar nu får jag sopa upp sen... dvs ingen gör mitt jobb om inte jag gör det...

• Piggelin1

Mugglan & Vänner - på tal om sömndiskussionen vi hade i lördags - läste ni möjligen insändaren i GP igår, ngn pappa som verkade vara noga med att titulera sig läkare också, som tyckte att man alltid ska plocka upp barnen så fort de gnyr minsta lilla. Allt annat var typ barbariskt. Kan inte låta bli att fundera på vad han var läkare inom - vem vet - han kanske är typ ortopedist/röntgenläkare eller liknanade specilitet som inte har ngt som helst att göra med barn & deras behov av tex sömn?

• muggles

Hörni, det här med sexeriet efter förlossning. Det känns som om det är mkt större därnere än det var förut. Iofs inte så konstigt och det hade jag hört att det blir. Men blir det någonsin som förut? Är det fler knipövningar som gäller???

Piggelin: fick du mess om Miss Vs lilla dotter som anlände igår? Nu bara måste ju du få en kille - annars är det ngt fel på grundvattnet el nåt!

• muggles

Piggelin: skulle inte förvåna mig om han var barnpsykolog - de verkar vara mest underliga och få konstigast barn (de prövar väl alla sina metoder på sina barn )!

• Oms
    muggles skrev 2007-10-15 14:45:42 följande:
    Hörni, det här med sexeriet efter förlossning. Det känns som om det är mkt större därnere än det var förut. Iofs inte så konstigt och det hade jag hört att det blir. Men blir det någonsin som förut? Är det fler knipövningar som gäller??? Piggelin: fick du mess om Miss Vs lilla dotter som anlände igår? Nu bara måste ju du få en kille - annars är det ngt fel på grundvattnet el nåt!
    japp - det blir som vanligt och bättre t o m ge det tid och kniiiiip i bästa susanne lanefeldt stil *är så dålig på det själv men det e sååå viktigt*
  • muggles

förresten läste jag inte insändaren men jag förstår av ditt inlägg ung vad den gick ut på... Nä, jag tar inte upp Moa så fort hon gnyr. Ibland gnyr hon ju i sömnen och jag har ingen lust att väcka henne om det inte behövs. Och ibland gnyr hon bara för att ge ljud i från sig tror jag, och lugnar sig efter en stund.

Min kompis i Stockholm som är 2-barnsmor säger att första barnet behandlar man som vore det av porslin och andra barnet som vore det av gummi... Och om andra barnet överlever så kan man nog vara lite mer cool med första barnet också...?

• muggles

Oms: jaha, tack! Jag fick värsta motivationen till knipövningar efter första sexet efter förlossningen... Ändå gjorde jag knipövningar före förlossningen också men herregud vad uttänjt det blir!

• Piggelin1

Storasyrran - trist med sjukskrivning så länge. Hoppas att du hittar på ngt bra sätt att fördriva tiden! Läsa böcker, ladda ner sommarpratare & lyssna på - kanske kan vara ngt om du inte är speciellt rörlig?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!