• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

koko - välkommen hem från semestern! Låter som att ni hade en härlig resa! Är du "färdigshoppad" med kläder till den lill* nu? Blir kanske en riktig "märkessnobb" med bara Ralph Lauren-prylar?

• Tinga

Lappis - välkommen hem, du också, även om det var en lite kortare tur! Har magen blivit rund av en massa pralinätande? Det låter ju skönt att du slipper en massa obehagliga biverkningar av sprayandet - hoppas att det fortsätter så!

• Liten med Mindre

koko - så gosigt med katter som kommer och puffar på en. *lite avis* Undrar om man kan skaffa huskatt på jobbet för att öka trivseln och motivationen?

Mindre har tagit det ganska lugnt i helgen, lite mer livat var det förra veckan. Men en puff här och där håller mig lugn också. Inte ens en stadig bit chokladtårta fick igång pyret igårkväll. Måste ha blivit resistent mot choklad- och sockerkickar.

80C var bh:n jag fick på ena Twilfit, pansarvagnen. När jag besökte Samiras ville hon att jag skulle ha 75C/D, och när jag gick till en annan Twilfit (ville inte lägga 600 kr på "tillfällig" bh), så blev det 75C. Så expertisen är inte enig om vad jag ska ha heller - inte undra på att många kvinnor går omkring med "fel" storlek, om man inte kan få samstämmiga råd. (Sen tycks ju inte alla 75:or vara lika heller...)

• _koko_

Tinga - Tack! Haha, nä, några märkesprylar till bebisen blev det inte, väldigt lite till honom över huvud taget faktiskt. Kommer få väldigt mycket och sen växer de ju ur de första kläderna så fort och det skulle kännas konstigt att köpa kläder till en 6-12-månaders redan nu.
    Bra jobbat förresten ang tjänsten (visst var det du?), tyckte du skötte det ursnyggt!!

Liten - Och sen har olika märken olika storlekar också, så det är verkligen en djungel! Det vanligaste felet är tydligen att man har alldeles för stort omfång, en bh ska sitta hårt åt när man köper den! Jag provade t ex 75 och var på väg att be om 80 när expediten kom fram till att jag skulle ha 70...

Nu måste jag klä på mig så jag kommer iväg till BM, hörs senare!

• BrudSommar2006

Mrs B, jag stod nog helt enkelt bara ut med värken, vet inte vad man kunde ha gjort för att få bort den, som tur är har jag nästan glömt hur det var nu! Barnens Hus är en kedja som verkar ligga över hela Sverige, blandat för stora och små barn, men vi var till Infracity i Upplands Väsby. Babyland har ju mer eftersom hela ytan bara är för små barn.

Sweet, då hoppas vi på insemineringen nu då, vilken bra läkare du verkar ha hittat i alla fall. Attans vilken otur att det inte fungerade den här gången, nu är det ju absolut din tur.

Vill också ha katt men maken är allergisk. Han är dock inte så farligt allergisk så det kan gå fast vi borde väl inte antar jag.

• Tinga

koko - då gick kanske desto mer av shoppingbudgeten till dig själv istället? Och japp, det var jag som klöddade med en tjänst häromveckan, så tack för komplimangen! Undrar förresten varför jag skrev lill* när jag vet att det är Conny som bor i din mage. Sorry Conny!

• Clownis

Tack Lappis för att du svarar åt mig. Skönt att du inte känner av något. Jag håller tummarna för att det fortsätter så.

Testdatum närmar sig med stormsteg samtidigt som det känns som att tiden står still. Maken har legat inne en period på sjh igen. Har därför inte haft fokus på magen utan oroat mig för annat. Ena dagen tror jag att det inte finns en möjlighet att jag kan vara gravid medans jag en annann dag är helt övertygad o att så är fallet. Konstigt!

• Lapinette

Clownis - förstår att ditt fokus varit på annat håll. Vi håller tummarna här att allt går bra! Och att du tvivlar hit och dit är ju en del av processen. Jag har haft flera "graviddagar" de senaste månaderna...trots att det sen visade sig vara fel. Men här så tror vi självfallet att det kommer att visa sig positivt.

• MSW

Så har man tvingat i sig lite mat.. Ska snart jobba, men är förkyld och ont i halsen, så maten smakade inte alls.. Men känner mig ändå inte jättesjuk (har ingen feber) och så är det juh svärmor som har fixat jobb åt mig så jag vågar inte vara hemma..
    Hoppas att det inte är lika fullt som förra veckan..

Skönt lappis att du inte har några symtom (ännu).. Och hoppas du hade det bra när du var iväg!

Koko, verkar som en himla lyckad semester..

• Lapinette

Hade det jättebra i Bryssel är dock väldigt trött idag. Week-end resor blir så intensiv, inte direkt någon semester och vila. Men vi har promenerat i hela Bryssel och sett massor. Ätit god mat och druckit en hel del vin . Trevligt att umgås med makens bror + fru även om det blev en hel del prat på franska...och där går jag bet.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!