• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Oms

Sweet - trist m tanten! nu får vi hoppas på inseminering istället!

koko - vad avis jag blir på dig när du pratar om dina stångade katter - jag vill OCKSÅ ha!!! maken är katträdd och står m nöd o näppe ut m min mammas tok-kisse men i vårt hem kommer det inte in ngn katt... jag som e uppväxt m kissar...

Mrs B - hmm, mysko värk du har - vet inte alls vad det kan bero på. mrykrypningar, sendrag, kramp i vaden och stela och ömma leder är det jag dras med men ingen allmän värk sådär. hoppas du får svar på vad det kan vara för ngt?!

Idag ska vi köpa färg, spackel, penslar etc för att nu e det dags att börja inreda bebisrummet - ska bli kul att få ordning, just nu har det där rummet blivit ett förvaringrum, bla åt möbler som vi tänkt sälja på blocket och lite annat smått o gott... det är inte bta att ha för mtk utrymmen helt klart

• Liten med Mindre

Oms - visst är det skönt att komma igång med "utrensningen" och fixandet? Vårt arbets/lekrum ska husera bebisen så småningom, och det har verkligen samlats horder med skräp där. Eller snarare saker vi inte har bra förvaring till.

Men - igår kom nya garderoben upp, och gammelsoffan åkte ur köket - vi är på väg att fixa!!!

Lycka till med målandet!

Och - jag kunde inte hålla mig nyss, räknade ut att det är 43 arbetsdagar kvar att jobba! Ska införa en sån där fin liten nedräkning på whiteboarden i nya rummet.

• Lapinette

Oms - det låter som du beskrev vårt tilltänkta barnrum. Har ställt in alla möbler som vi försöker sälja på Blocket (förmodligen ryker bokhyllan just i denna stund!) Själv piffade jag upp det stackars förvarings/kontors/gästrummet med nya gardiner i förra veckan. Ska försöka få lite fason på det i väntan på att få inreda det som barnrum (för det har vi ju ingen aning om när det blir).

Annars så har jag bokat in en natt på Yasuragi!! Kände att en helg med massage, varma bad, teppanyaki var behövligt mitt i behandlingen. En liten kompensation för Hong kong resan som vi skjutit upp.

• Liten med Mindre

Åh - så härligt Lappis. Myspys och massage på Hasseludden. Det låter som en kanongrej mitt i allt sprejande.

Sitter just nu och önskar mig att maken ska ge mig en fotvård i födelsedagspresent. Det skulle vara superskönt att bli ompysslad. Inser ju nu att jag förmodligen inte kan gå på någon mer ansiktsbehandling eftersom jag inte kan ligga på rygg.

Ska på vanlig massage ikväll dock - så det är inte jättesynd om mig. Uppallad med kuddar under mage och huvud går det rätt bra att ligga på sidan och få massage.

• Vännerfan

Åh vad härligt det låter med all lyx som ingick i ikapp-läsningen idag. En massa massage, fina hotell etc! Och här är en till som vill ha katt. Och hund. Men inte så länge vi bor i lägenhet.

Jag vill tacka Piggan och Mugglan för den ypperligt trevliga lång-lunchen i lördags! Nästa gång kanske det är tre bebisar som vrålar ikapp Som bonus fick även jag nu veta Pages riktiga namn och jag måste spontant instämma i kören att det var ett väldigt fint och vackert namn! Den manliga varianten av det stod på min lista över fina kill-namn, men maken ratade det av okänd anledning.

Och Mugglan, tack så hemskt mycket för att du gav mig en spark i baken och fick mig att ringa sjukgymnasten ang. akupunktur idag. Tyvärr svarade hon inte, men man kunde lämna namn och nr så det gjorde jag och hoppas att hon ringer tillbaka snart!

• Lapinette

Liten - om allt går enligt planerna så ska jag t o m ha börjat spruta när det är dags för Yasuragi.

• Piggelin1

Hej Vänner!!

Tack själv!! Jättekul att träffa dig IRL! Ett tag där blev jag lite orolig att Mugglan & jag blev lite väl interna, eftersom vi känner varann sen innan Men hoppas att det inte kändes så för dig! Verkligen skoj att träffa dig, vi får göra om det så småningom igen & då får Pirr joina också!

Chokladfontänen var verkligen grym - den slog allt er Sthlm'ares pannkakor/våfflor med hästlängder Kan meddela att jag inte var speciellt hungrig sen på kvällen, det blev en "lätt kvällsmat" & så hyrde jag "Den bästa av mödrar" -riktigt bra & gripande film! Men fasen vad jag hann svära åt vår fjärrkontroll innan jag fick igång filmen (har typ 17 olika receivers, dvd, surroundsystem etc som är sammankopplade). Till saken hör att jag nästan aldrig kollar på dvd - slutade med att jag fick ringa mannen på hans mobil i Skottland Inte nog med att jag var irriterad för att jag inte fick det att funka (logiskt tänkande funkade inte på "fjärren")- inget kul alls att behöva ringa mannen när han sitter & dricker whisky på ngt destilleri & känna sig som en korkad brud...

• Lapinette

Piggelin - ha, ha...har gjort detsamma när maken varit ute och rest. Dock satt han inte ute och drack whiskey men det där med att man tillslut måste ringa för att filmen bara inte går igång...eller ljudet...eller något annat.

• _koko_

BS - Då var ni på besök på gångavstånd från där jag växte upp! Kanske ska ta med mamsen dit nån gång, hehehe...

Tinga - Ja, det blev en del gravidkläder och skor till mig får jag väl erkänna. Men allra mest lyckades sambon shoppa, är lite avis faktiskt!

Clownis - Kan inte ens föreställa mig det ni går igenom. Att behöva hantera det och ivf samtidigt...
    Minns att det var en väldig berg- och dalbana för mig också (som bara hade ivfen att tänka på), hade en massa symptom men visste inte om det berodde på att jag faktiskt var gravid eller om det var progget som spökade...

Oms - Ja, katterna är verkligen mina bebisar... Det första jag gjorde när jag inte längre bodde i andra hand var att skaffa katt. Hade drömt om det sen jag var liten, men min bror är väldigt allergisk. Har alltid allergitabletter hemma till allergiska gäster. Fast din man skulle nog inte gilla min ena katt för han är rätt egen...

Lappis - Låter bra att du tar hand om dig.

Conny och jag mår prima, besöket hos bm gick utan anmärkning.
    Hb-värdet har stigit till 120, jätteskönt!! I november ska jag tillbaka till husläkaren, så då får jag väl veta om b12 ser bra ut också.

Liten - är också lite sugen på att ta reda på hur mycket arbetstid jag har kvar, känns som nästan ingenting faktiskt, hihihi...

• muggles

Hej, tack själv Vänner - supertrevligt men det visste jag att det skulle bli. Jag menar med så trevliga tjejer - vad annat kan det bli?!

Ditt tips om sömnen Vänner blev verkligen en ögonöppnare för mig! Jag håller på och studerar Moa nu och skriver upp precis när hon äter (gjorde jag innan också för att se hur mkt hon får), när hon sover och när hon blir grinig för att hitta mönstret. Bara att man blir uppmärksam på att hitta ett mönster gör att man ser det lättare. Hon sover mkt bättre på natten nu (var bara uppe en gång i natt) men jag måste få ordning på hennes dagsömn också. Konstigt verkligen att inte Bvc alls ger ett sådant tips. Allt jag har hört från andra föräldrar är också att "vissa barn sover inte så mkt". Nä, men de kanske BORDE.

Idag har jag också varit och lämnat tillbaka mina handledsskydd - inte förrän nu är jag helt av med karpaltunnelsyndromet - 7v efter förlossning! Det verkar vara mina promenader som gjorde susen - motion driver ju ut vattnet. Jag får ju tom på mig mina ringar nu även om de sitter lite tajt fortfarande.

Förstod att Sweet fått tant? Har inte hunnit läsa ikapp än...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!