• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Oms

mugglan - jag har faktiskt ingen aning, har liksom själv aldrig haft ngn värk när jag har haft mens - förutom som tonåring då. jag fick tillbaka min mens 5 månader efter att dottern var född och då hade jag ätit minipiller sen efterkontrollen.

• Telemarkgrrl
    Oms skrev 2007-10-12 14:14:27 följande:
    mugglan - jag har faktiskt ingen aning, har liksom själv aldrig haft ngn värk när jag har haft mens - förutom som tonåring då. jag fick tillbaka min mens 5 månader efter att dottern var född och då hade jag ätit minipiller sen efterkontrollen.
    Ååååååååååååh, jag tror jag dör av avundsjuka!! Själv har jag så ont minst en vecka både runt ÄL och mens att jag håller på att gå åt. Som tur är så brukar det bli bättre lagom tills jag börjar känna mig suicidal av att ha ont jämt.
  • Mrs  B

Lappis
    Ja, nu blir det väldigt skonsam mat framöver ett tag. Har lärt mig av erfarenheter innan att det inte går att börja äta vanlig mat för tidigt. Soppan blev bra och det blev över tills ikväll och imorgon också tror jag.

Oms
    Ja, min son är likadan. Han är helvild på dagis och lika aktiv hemma. Men sen är hans pappa likadan liksom farbror och farfar. De är rastlösa allihopa. Sonen gillar inte heller att sova.
    Nu går sonen på sim på lördagar och gympa på söndagar (varför alltid helger kan man fråga sig????).
    Och nu har även maken bestämt sig för att han och sonen ska börja på hockeyskola imorgon precis innan simmet (men simmet har som tur är uppehåll imorgon pga tävlingar).
    Spindlar har vi också gott om här men de säger ju mycket spindlar = friskt hus, så det är ju bra.

Muggles
    Jag började med minipiller 3 mån efter förlossningen, ammade LITE i 6 månader och sen kom mensen 8 mån efter förlossningen. Jag var inte nöjd med minipillerna så jag bytte över till vanliga p-piller istället som funkar bättre för mig.
    Men det är ju så olika för alla när mensen kommer tillbaka, men oftast brukar man ju slippa den när man ammar. Sanningen om minipiller har jag dock inte koll på tyvärr.
    "Mensvärk" hade jag inte vad jag kan minnas.

• Storasystern

Hallå i tråden!

Long time no see...
    Min jobbdator är fortfarande paj...

Frejis - skönt att höra av dig och att du känner dig OK trots allt!

MrsB, tur att du får lite mat i dig igen! Magsjuka är verkligen bland det värsta som finns. Jag bara fasar för att jag skulle få det medan jag fortfarande ser ut (och känner mig) som en flodhäst!!!!
    Hela familjen hade magsjuka när min yngsta bror föddes. Eftersom alla var dåliga ringde de en ambulans när det var dags att åka till sjukan, men den hittade inte fram, så styvfar fick gå upp och köra in till BB trots att både han och mamma var magsjuka... FY F-N säger jag bara! Hoppas man slipper detta!!!

Kan också spräcka ställningsteorin... Iallafall om klimpen i magen verkligen visar sig vara en pojke...

Jag har som tillägg till foglossningen (som jag har haft sedan v 16) fått en inflammation i ett muskelfäste i höger sida. Den kommer inte att gå över förrän foglossningen går över, d.v.s. efter förlossningen. Och för att överleva (inflammationen gör ont!!!!) så är jag sjukskriven fram till förlossningen. Alltså i 9 veckor!!! Jag kommer att klättra på väggarna innan det är dags!!! Tyvärr så är surfa/skriva på datorn en av de saker som gör att jag får mest ont i sidan, så jag kommer väl inte att vara här så mycket på ett tag... Men jag tittar in ibland och kollar hur det går för er alla förståss!!! Och håller tummarna för alla BIMare gör jag ju ändå!

• start september

Vad skönt att se att Freijs har varit här! Hoppas att det blir bra i Gamla Stan, det är två snälla medelålders män som jobbar där och de verkar sympatiska båda.

Kram till dig!

• start september

Kul också att se pirr och storasyrran!

Låter kämpigt Syrran med inlammationen. Då blir du hemma tills det är dags?

• start september

Idag har jag varit tvungen att berätta för min chef. Vi är hyfsat bra vänner, jobbar mycket ihop och är nu på en tjänsteresa där det framgår tydligt om man inte dricker vin. Han känner till X:et.

Det gick bra, men helst hade jag ju låtit bli ett tag till.

Segt att vara borta över helgen bara...

• Mrs  B

Godmorgon alla!

Nu börjar jag kunna stå på benen igen och har precis varit och duschat och det gick också bra. Försöker vara uppe lite mer nu så jag kan få krafter att återhämta mig, men tar det lugn med maten. För riskabelt att börja ät det man inte ska göra i denna situation.

Tyvärr har sonen åkt på en förkylning med hosta och kanske även falsk krubb, som han haft innan vid ett par tillfällen, så inatt har vi inte sovit så mycket. Får börja kurera honom också så vi kan gå till jobbet och dagis på måndag.

Här nere i Skåne är det en underbar dag med solsken och fågelkvitter, men lite kyligt. Kanske ska man våga sig ut och få lite friskluft?????
    Hade varit så härligt i detta fina höstväder.

Ha det bra alla!

• MSW

Lite angånende åldern på när man börjar försöka skaffa barn.. Jag är juh inte ens i närheten av 30års sträcket ännu och har ingen fast "ekonomisk sitation" (jobb alltså.. ) Mannen har juh dock fast jobb.. Men jag vet juh fortfarande inte vad jag "vill bli när jag blir stor".. Men däremot vet jag juh att jag vill ha barn, och även om jag känner att det hade varit väldigt skönt att ha ett jobb att komma tillbaka till så känns det bra att "börja med" barn..
    Och rätt man har jag juh också hittat..

• sweetstreet

Jag tror att det där med NÄR man ska börja tänka på barn är högst individuellt. Inget är bättre eller sämre än något annat. Det enda är väl att OM man är något "äldre" så bör man har detta i huvudeet att det KAN vara svårare att bli gravid, och ev utredningar och åtgärder kan ytterligare förskjuta det helt framåt.

Men jag förstår alla fullständigt som inte alls har detta med barn som något naturligt och självklart inlsag även om man är runt 30. Jag känner såklart nu att jag mer än gärna skulle vilja få till det eftersom jag nu faktiskt längtar efter barn, men ärligt talat så var det inte något jag gjorde för typ 3 år sedan...

Inte ens när vi bestämde oss för att skita i skyddet var det så jag bara hade vaknat upp en dag och känt att NU vill jag. Nej, det var snarare en mycket logiskt och föga romantisk handling. Vi satt helt enkelt ner och pratade om familj och då kom självklart min ålder på tal och vi kände båda att det nog var dags. Särskilt med tanke på att det kan ta tid. Hm, vilket det ju mycket riktigt har gjort!!!!

Nu är jag glad att vi började försölka när vi gjorde det, med tanke på historiken, men i början ska jag erkänna att jag var rädd för att det skulle ta för snabbt...!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!