• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Hej igen Telis!
    Ingen jobbinspiration alls idag för min del
    Fredagen där är min sista arbetsdag, så då är det nog lite svårt att få till ngt, men om lördagen tex passar, så kan vi köra då, runt lunchtid kanske?
    Muggles - hur ser det ut för dig den helgen?

• muggles

Just det, skulle kommentera era funderingar kring sötsaker och frukt på slutet (som skulle göra att barnet växer till sig extra mkt). Jag undrar om det där stämmer... Jag åt ganska mkt sött och frukt även på slutet och Moa var ju 3,4 kg, det är ju väldigt normalt och inte alls stort. Även frullan är ju en stooor gottegris och var inte Borren lite småväxt? Alltså, inte kort menar jag, utan hon fick ju göra tillväxt-UL el vad det heter...
    Så oroa er inte för mkt!

Vänner: jag fick inga konstiga bilder i huvudet när du skrev om inlägg vid speciella tillfällen. Tror jag förstod precis vad du menade. Men när du sen korrigerade dig - fniss!

Konstigt, för jag fick ett gratispack med 2 st engångsinlägg som var hudfärgade, på BB. Så jag trodde att det fortfarande skulle finnas? Kanske på Barnens hus, de verkar ha det mesta. Mannens kommentar efter att han varit där och köpt extra flaskor till bröstpumpen var att det nog inte bara är jag som har problem med amningen. Tydligen fanns det minst 5-6 varianter på nappflaskor; mot kolik, mot öroninflammation (!), ...

• muggles

Piggelin och Telis: är det helgen 3-4/11 vi pratar om? Ledigt än så länge...

Jag kanske också ska ta mig bort till OleDoleDoff idag då? Jag behöver ett mål för min dagliga promenad. Jag känner mig stolt för jag har kommit upp i 1,5-2h promenad varje dag i över en vecka. Hoppas det ger utslag på vågen snart... Har varit duktig och inte ätit för mkt sött och gott på vardagarna heller, det funkar bättre att stå emot sötsuget när man är någorlunda utsövd (HA!) och inte deppig längre.

• Lapinette

Piggelin - min mamma var rätt gammal när hon fick mig, 35 år, men då är ju min bror 10,5 år äldre än mig. Så jag skyller på att det där med att få barn sent ligger i släkten. Liksom att haffa yngre män. Min make är 4 år yngre än mig, min pappa är 9 år yngre än mamma, moster har en yngre man, min mormor hade detsamma.

• Telemarkgrrl

Muggles, japp det är den helgen. Lördagen skulle passa mig finfint!

• muggles

Jag kan säga att jag liiiite grann förstår om man vill stoppa huvudet i sanden och inte undersöka sig av rädsla för vad man kan hitta. Det är ju ganska mänskligt beteende eg. Jag hade tex en knöl ovanför höften i flera år som växte och till slut tom började göra ont (tryckte på omgivande kroppsdelar). Men inte gick jag till doktorn! För jag var ju rädd att det var cancer... Ologiskt? Jajamän! Till slut kläckte jag min oro för min kompis mamma som är läkare, hon undersökte och klämde i 5 min och konstaterade att det förmodligen var en fettknöl. Tydligen jättevanligt även om jag aldrig hade hört om det innan. Det kunde man operera bort med ett litet ingrepp med lokalbedövning... Så jag förstår beteendet litegrann. Sålänge inget fel konstaterats så kan man ju leva på hoppet. Men visst är det destruktivt beteende...

• muggles

Jag skriver in 3/11 i min mobil då så jag inte dubbelbokar mig! Kul!!!

• Mrs  B

Här kommer en fullständig lista!

Piggelin1 = BF 18/11 2007
    Moppy = BF 23 november
    Storasystern BF 14/12 2007
    Oms = BF 16/12 2007
    Izzie = BF 26/12 2007
    Liten med Mindre = BF 3/1 2008
    Mrs B = BF 6/1 2008
    koko_= BF 21/1 2008
    Pirr! = BF mars/april 2008
    August = BF maj 2008
    Start september = BF 22 maj

• Mrs  B

Angående ställning så stämmer det inte alls in på oss eftersom vi nu väntar vår tredje kille. Brukar nämligen avsluta det hela med missionären, och då skulle vi ju bara fått flickor om teorin stämmer.

Om när man träffade mannen med stort M. Jag träffade min redan när jag var 18 år. Men fram tills vi var 21 år gjorde vi slut 2 gånger, men sen blev det allvar och vi förlovade oss 2000. Men att skaffa barn fanns ändå inte i mina tankar just då. Jag ville ha min utbildning först och sen jobba (karriärskvinna????), men mannen tjatade och ville skaffa barn och hus han var så redo för att gå vidare och sen kom vår son en månad innan jag fyllde 27 år. Nu kommer nästa när jag fyller 30 år. Ganska lagom så här när man ser på det nu.

Liten med Mindre och andra
    Igår blev det skorpor och te och det fick jag behålla. Blev lite orolig i magen när jag skulle gå och lägga mig på kvällen men det var nog för att jag har börjat att äta. Idag blir det rostat och blåbärssoppa, och ev soppa ikväll. Känner mig väldigt snurrig nu så jag behöver verkligen komma igång och äta. Tror nämligen att lillkillen tar all min mat just nu så då får ju inte jag så mycket själv.

Muggles
    Tror också att det har varit vinterkräksjukan eller som de sa på sjukvårdsupplysningen och förlossningen en ELAK maginfluensa. Känner mig dock bättre idag men är som sagt snurrig och orkeslös men det hör ju tyvärr till. Har nu varit dålig sen natten till tisdagen, men som sagt det går framåt och börjar bli bättre.
    Har hört via många rykten att denna elaka variant finns här omkring i byarna och i stan och att det är en hel del som råkat ut för den så någon har ju smittat mig någonstans??.

Jag sprack också framtill när jag födde min första son (han vägde också 3,5kg) och kunde inte sitta ordentligt på en månad, men det har aldrig varit problem med att gå på toaletten tack och lov. Sonen fastnade när han skulle ut eftersom han hade handen på huvudet, så jag tror att det var därför jag sprack.

Oms
    Vi kan kanske bilda klubb angående bebisar som är vilda i magen. Här har vi nämligen en till. Vår lillkille är helvild, men det var hans bror också så det kanske är ärftligt?????

• Piggelin1

Hej hej Muggles,
    om du traskar bort till OleDoleDoff - ta ett span för mig, så komemr jag bort & gör ett "röj" vid fyratiden
    Har MissX & du bestämt ngn tid för AW'n förresten?

Tycker du är superduktig som tagit så många & långa promenader denna vecka - Hut ab

Telis - skriver också in lördagen då!

Lappis, tre av mina syskon plus mina föräldrar har också partners som är i "omvänd ordning", två bröder är yngre än sina fruar & min syster är äldre än sin man. Jag tar ut svängarna åt andra hållet & väljer en man som är sju år äldre Måste ju vara lite annorlunda & bryta trenden lite Jämfört med alla mina syskon så lever vi ju faktist i synd också , nu när vi väntar bebbe - mina syskon har gjort allt i "rätt" ordning & gift sig före bebis

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!