• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Page - ha då inte den där porrbikinin på dig för då är risken stor att det blir det där jobbet som du inte vill ha !!!

• Page

Hahaha Lapinette! Jag ska inte, jag lovar. Det får bli en sistahandlösning. Jag tror inte att torskar är så intresserade av meriter, utbildning och självförtroende. Vem vet i för sig? Jag är inte inne i den branschen!

• sweetstreet

Page gumman!!!!
    JÄTTEBAMSEKRAMAR till dig!
    Och du är VERKLIGEN I-N-T-E värdelös!!!!!!!!!!!!
    Inte det minsta! Någonstans!
    Du är helt underbar tycker jag! Iallafall det jag tycker att jag lärt känna här i tråden.

Jag har inga direkta jobbtips till dig men har vänner som har barn som behöver extra hjälp. Jag vet inte vilken erfarenhet du har men jag kan maila dig mer detaljer ifall du är intresserad. Kanske krävs sjukvårdserfarenhet men det tror jag itne. Det handlar om att vara personlig assistent till deras lilla1,5-åriga dotter. Jag vet att de gärna vill att man ska kunna teckna (stödtecken) men det är inget krav, för de assistenter de har nu går en kurs just nu eftersom de inte kunde det innan.

Jaja, om du är intresserad kan jag maila dig lite mer info.

• sweetstreet

Själv har jag nu återhämtat mig hyfsat efter tantens entré igår. Har klart mindre ont nu även om det fortfarande känns lite då och då i magen. Och ska väl ta mig samman och ringa gyn under dagen.

Fast det känns fortfarande skit att det inte fungerade. Man undrar ju vad det är som är fel?!?

• Lapinette

Hej Sweetgumman!
    Såg imorse att tanten din kommit. Jäkla skit rent ut sagt! Varför kan hon inte hålla sig borta? Vi är verkligen så värda ett pluss, du och jag....ja alla andra också men fan så länge vi har kämpat.

• sweetstreet

Ja jag vet. Håller fullständigt med dig, haha!
    Men tyvärr kan man ju inte styra över biologin...!

Jaja, igår kändes det deppigt men idag känns det mer som att "nähä, det var väl väntat, varför i all sin dar skulle det funka nu för-känsla".

Nu har jag iallafall ringt och bokat ny tid för VUL, och det enligt dem kommer gyn då att tala om när de blir tid för insemnering. Ojoj! Vi får väl se hur detta går.

• Page

Usch, fick du tantbesök Sweet? Jag läste inte ikapp när jag slängde ur mig massor med självömkan. Det är verkligen skit att det inte fungerade!

Tack så hemskt mycket för tipset också! Jag har faktiskt vårderfarenhet, men jag inser verkligen mina begränsningar när det gäller arbete med små barn. Tack ändå, jag menar inte att låta otacksam och kräsen. Du känner inga som är i behov av en hushållerska?

• sweetstreet

Jag ser faktiskt fram emot detta med insemineringen. Som att få någon ny faktor som förhoppningsvis kan öka chansen.

Men visst, jag försöker att inte tänka alltför mycket framåt. Fast det är skitsvårt!

Har dessutom insett att om det inte blir något nu under oktober o november så kommer nog december att skita sig totalt för då är vi i Sverige och bor hos mamma när jag har ÄL!!!!! Och jag tror inte vi vill 6-a loss hos henne. Hon bor litet och rätt lyhört. Hm, får se vad vi gör. Haha! Kanske får man ta in på ett billigt motell där man kan betala per timme???!!!

• sweetstreet

Vad menar du med hushållerska???
    Typ städhjälp eller mer?

Vitt antar jag.?

• sweetstreet

Vad gäller behovet som mina vänners dotter har så är det framförallt att ha kotroll (hon måste kollas dygnet runt) för hon är kopplad till en respirator mesta tiden av dygnet. Det är alltid minst två assistenter som arbetar samtidigt.

Men jag förstår ifall du inte känner att du vill arbeta med barn om du inte har ngn erfarenhet av det.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!