• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Page

Bussa hem lugnt Vickan! Tack för stöd!!!

Lapinette, tänk om jag kunde skriva i det oändliga och få betalt för det! Tyvärr så måste man ha en journalistutbildning för det, och jag har inte råd att plugga just nu.

• Lapinette

Tror inte de tjejer jag känner till som skriver har journalistutbildningar. Det gäller nog att försöka jobba sig in...ringa och sälja sig själv. Ta några uppdrag på försök och sen visa framfötterna. Go for it!

• sweetstreet

Förresten känner jag mig just nu till och med superless på detta med barnproduktion!!!!

Vill egentligen just nu mycket hellre skaffa katt!!!!!
    Vi gick förbi en djuraffär här i närheten och såg så urfina katter!!! Här ställer man ju fortfarande ut kattungar o hundvalpar till beskådning i fönstren i djuraffärerna vilkt man kan tycka både ditt och datt om. Iallafall så tyckte både min man och jag att den ena katen va så fin att vi gick in och kollade vad det var för ras. Och pris.
    Priset var skithögt!!!!
    Men vi gick hem och surfade runt på kattuppfödarhemsidor här i NY och såg att deras pris låg på ca hälften av vad affären hade.

Och ojojoj vad sugen jag blev!!!!!!!
    Shit!

Det är bara det att de känns som en stor investering när man håller på med detta barnproducerande. JAg har fortfarande lite ångest över att finanserna ska fungera. Antingen för att kunna betala OM man måste få mer hjälp att bli gravid. Här kostar det ju multum!!!! Och även om man lyckas "på egen hand" så vill vi lägga undan pengar så att vi kan vara hemma från jobbet årminstone 3 månder. Här får man ju ingen lön när man är hemma med barn.

Och då passar katt och ev högre omkostnader inte in så bra. Fast jag vet att min man tycker jag är tråkig, för han vill jättegärna ha katt. Och jag vill ju också, men som vanligt tänker jag typ 20 steg längre fram.... Suck!!!

• Page

Tyvärr, så när det gäller arbeten som är för långt borta från min håla så måste de vara minst halvtid. Annars så går det inte ihop sig ekonomiskt. Det kostar ca 3000/månaden att pendla till Stockholm. Önskar ibland att jag kunde flytta till Stockholm, men maken går aldrig med på det. Jag vill inte bo där ensam.

Usch, jag låter bara negativ. Ser bara alla nackdelar just nu. Bajs på mig!

Nä, Sweet, lägenheten är din gratis när som helst du behöver den!

• Page

Lappis, va? Åh, dessa modiga människor som vågar visa framfötterna! Jag ska peppa mig själv, klistra på ett falskt självförtroende och försöka med det nån dag!

Sweet, hur tråkigt det än är så är det bra att tänka 20 steg framåt. Ibland i alla fall. En katt är inte en sådan enorm (försäkring, veterinärkostnader och mat) omkostnad i alla fall. Visst är det en del pysslande och så men det är värt det och man vänjer sig snabbt. Vet dock inte om man kan ta med sig djur från USA, om ni flyttar tillbaka till Sverige.

• Page

Förresten, duschsexande som Lappis förslog låter trevligt!

Tack för att ni orkade er igenom min skit. Tårarna har nu torkat, ansiktet är blekt som vanligt och även om humöret inte är på topp så ska jag hoppa på cykeln och åka till kompisen för att njuta av kräftor och sällskap.

• sweetstreet

Page kan du inte använda din blogg??
    Har hört att vissa kan leva av annonsintäkterna från sina bloggar!

Själv har jag inga annonser i min blogg eftersom jag itne tror att jag någonsin kommer att kunna tilltala så många personer att det skulle löna sig. Men jag tror att din skulle kunna det!

Annars kan du väl börja med kåserier eller så till ngn tidning typ metro, aftonbladet eller expressen????
    Hör av dig till dem och se om de är intresserade!!!

Frilansa kan man också göra! Det finns ju hur många tidsskrifter som helst nu. Spana runt och se om det finns någon/någrasom tilltalar dig och som du kan kontakta och fråga om ev frilansjobb!

• _koko_

Page - Skulle hemtjänsten kunna vara ett alternativ? Där har jag flera vänner som har arbetat och de påstår iaf att det är lätt att få jobb inom det i stockholm? Lågstatus kanske, men de har iaf trivts väldigt bra.

sweet - Nyfiken, vad var det för ras? Förstår dina tankar kring kostnaderna, det är inte direkt gratis att ha katt, även om en innekatt inte är lika benägen att skada sig eller bli sjuk som en utekatt...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!