• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Idag ÄR en bättre dag!

Har sovit gott utan att ha ont någonstans, utom möjligen ytligt efter massösens framfart igår kväll. Hon gjorde underverk med mina höfter. Otroligt! Hoppas att det håller sig ett litet tag. Sen har maken fått instruktioner för hur han ska kunna knåda på rätt sätt.

Skönt att vakna glad, och inte svärandes/gråtandes.

Hoppas de positiva vibbarna sprider sig vidare i tråden! KRAM!

• Fru UH2

Suck, ska ha mens imorgon, torsdag eller fredag... allt tyder på att helvetet kommer! Är inne på vårt 15:e försök, så jag är rätt less. i o för sig vet jag att vi med största sannolikhet kommer att genomgå en IVF under våren, men man vill ju att det ska hända av sig självt! Jag följer i alla fall med spänning hur det går för Lappis, håller såklart tummarna för att det ska gå vägen för dig. Anledningen till att jag känner mig extra less idag är mest för att mensen är på ingång o att två av mina nära vänner har fått barn nu under hösten, träffade den ena igår o man märker verkligen hur l y c k l i g a de är! Ibland känner jag verkligen att jag vet inte om jag klarar av att se den här lyckan! Känns jobbigt, vill vara glad för deras skull. Känns verkligen som man går "miste" om ngt. Usch usch, deppigt idag. Hur länge ska man stå ut i den här berg- o dalbanan. Skönt att följa denna tråd där det finns likasinnade i alla fall.

• Lapinette

FruUH - du kanske har berättat men har ni gått igenom alla tester för att se om det finns något fel?

Själv vet jag inte om det är sprayen som börjar göra mig så trött eller om det är mörkret men imorse var det supersvårt att komma ur sängen. Dessutom bryggde jag kaffe åt maken utan kaffe. Sen när jag skulle gå stod jag vid hissen och funderade på om jag hade glömt något (igår glömde jag handduk - träningsväskan). Visst, hade glömt att lägga i träningsskorna och när jag gick för att hämta dem missade jag hissen men kom samtidigt på att jag glömt mobilen. Maken stod i dörren och skakade på huvudet åt min förvirring. Kan jag få skylla på medicinen?

Samtidigt så fortsätter jag att minnas mina drömmar vilket jag normalt sett inte gör. I natt hade vi en stressfull middagsbjudning hemma utan mat dvs vi hade glömt att handla så gästerna fick lite snacks och vin medan vi försökte reda ut situationen. Förstår varför jag vaknar och är helt slut!

• Lapinette

Var precis inne på FL och en av trådisarna där har precis plussat. Första försöket på CvL!! Man får ju klart förhoppningar när man märker att folk faktiskt blir gravida med IVF efter år av egna försök. Fast jag försöker hålla mig cool samtidigt för det finns ju dem som aldrig lyckas.

• Mrs  B

Godmorgon alla!

Idag är jag ledig så det ska snart bli Maxi med sonen. Undra hur det går idag, går lite upp och ner det där.....
    Ibland är det en pärs som heter duga!!!!

• Lapinette

Här kommer en BIM-lista utan kommentarer. Någon som känner för att vara med?

BIMLISTA
    fruUH, 17-19 oktober
    Clownis, 21 oktober
    Tinga, 21-22 oktober
    Nenne, 25 oktober

• Victory

Måste bara berätta om vad jag drömde inatt! Jag drömde att jag testade positivt och så hade jag en hel påse med billiga tester som jag råkade spilla urin i. Så till slut hade jag en hel bunt med test som fick utslag så det var verkligen ingen tvekan om saken! Åh, det var en så härlig känsla, men inte så kul att vakna upp och inse att det bara var en dröm. Det kändes ju så verkligt. Men å andra sidan känns det som om hoppet finns där, kanske var det en glimt av framtiden!

• Tinga

Page - du verkar ha fått många goda tips här i tråden om tänkbara jobb, så jag hoppas att det snart löser sig för dig. Stressande och extra jobbigt om det börjar bli ebb i kassan också. Skickar en kram, och hoppas att det känns bättre idag!

Fru UH - usch, jag kan tänka mig att det känns tufft när folk i ens omgivning får barn, utan att man själv ens lyckas få till en graviditet. Själva har vi ju inte försökt så hemskt länge än, men fortsätter det utan resultat tror jag att jag också kommer att känna mig väldigt avudnsjuk och ledsen när kompisar får barn, även om man gläds med dem också. Som vi diskuterat här tidigare är det ju inte så att man missunnar någon annan att få uppleva lyckan att bli föräldrar, men man vill ju gärna ha del av den kakan själv också.

Lappis - förvirringen under sprayandet är kanske en bra förberedelse för den förvirring som en del verkar drabbas av under graviditet och amning? Jag tycker att du trots allt ska känna dig glad och positiv när någon lyckas på första ivf-försöket på "din"klinik, för det måste ju öka chanserna för din del också! Att vara cool behöver ju inte nödvändigtvis innebära att man inte hoppas alls, utan lite "sansat" hopp tror jag bara är positivt för utslaget. Kram!

• Tinga

Igår eftermiddag gick jag tidigt ifrån jobbet, för att åka iväg och rida på islandshästar med några kompisar från jobbet. Åh, vilken härlig eftermiddag vi hade! Det var en sådan där perfekt höstdag, med sol, klarblå himmel och frisk, hög luft. Vi gick ut och hämtade hästarna i hagen, borstade dem och kratsade hovar, innan vi sadlade dem och gav oss ut i skogen.

Jag är ingen van ryttare, men det är härligt att ibland komma ut på en tur. Vi både skrittade, töltade och galopperade, så vi provade på lite av varje. Himla härlig känsla att galoppera fram på en skogsväg! Jag kände hur jag fånlog, men kunde inte hindra mig själv!

• Liten med Mindre

Superhärligt Tinga! Rida islandshäst, eller åka som jag nog skulle kalla det för egen del, är otroligt skönt, kul, mysigt, skoj.

Perfekt väder verkar ni ha haft också.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!