• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Så vill jag också inflika (innan jag drar tilll jobbet, är sen idag...) att jag tycker Page är Vacker!!!!!!

Jag har ju faktiskt haft den äran att träffa henne IRL, och jag tycker att verkligen att du är jättevacker Page!

Oj nu måste jag rusa...

• Tinga

August - du får ursäkta att jag sitter här och skrattar för mig själv, men du hade ju snurrat till det lite imorse med vem som tagit Pergo och lyckats bli gravid, och nu läste jag i ditt inlägg ovan att min syster skulle tagit Pergo och blivit gravid! Det är bara det att det var inte min syster, utan jag syftade på Storasystern här i tråden när jag skrev det! Hon har ju inte varit så aktiv här sen du började hänga här, så jag förstår varför du tolkade som du gjorde! Fast roligt var det! Jag tänkte att nu är det någon som vet mer om min syster än vad jag gör!

September - japp, nu blir det åka av!

• Lapinette

Tinga - är du säker att det är tanten? Du vet hur det är inget är säkert förrän hon kommer med dunder och brak.

• -August-

Tinga - men ojojoj, har jag haft ett enda ratt idag eller??? :D

Jag borde nog halla mig till egoinlagg - da borde det bli ratt i a f...

• Tinga

Sorry, Sweet - jag menade ju dig och inte September i inlägget ovan! Rörigt värre i min skalle idag!

Lapinette - nja, som du säger kan man ju inte vara helt säker förrän det forsar, men om jag går på när tempen började höjas så är det inte omöjligt med BIM idag. Jag tog i lite extra när jag angav datum till din lista, eftersom mensen var så himla sen förra gången.

• Oms

Jag skrev ett lååång tinlägg som försvann... grrr!

BS - jag lider med dig och jag vet hur det är - been there done that. dottern åt ju 19 ggr/ dygn de 3 första månaderna och jag trodde jag skulle bli tokig! då jag var först m att skaffa barn bland mina vänner och internet inte hade kommit in i folkhemmen ännu hade jag ingen som direkt kune komma m tips o råd. inte förrän hon var runt 3 mån och vi började m Anna W metoden och att använda napp så minskade amningstillfällerna drastiskt till 9 ggr/ dygn såå skönt!

jag vet hur jobbigt det är att få en massa råd o tips och inte ha kraft och ork att genomföra dem. man har inget att ta av och många gånger så känner man sig helt uppgiven och gråter själv när bebisen gråter - jättejobbigt!

i ditt fall så har jag två råd och det ena är sååå svårt MEN du gör det för dig sjävl och det är Ge Inte Upp!! stå på dig, vakanr hon ja göra vad som helst men mata henne inte, håll henne vaken men inte m bröstet som sällskap. låt henne bli riktigt vrål hungrig och amma då, somnar hon - väck henne, rapa och fortsätt amma tills hon verklgien somnar - då kommer hon att sova längre, jag lovar! har du svårt att hålla dig vaken - sätt på ngn rolig film eller lyssna på musik som itne är sövande (dvs du ammar inte i sovrummet)

det andra rådet är tvärtom dvs SLUTA AMMA! inse att att du har försökt och gjort ditt bästa men nu så e det dags att gå vidare så att familjen ska orka. börja ge ersättning och du ska se att hon sover längre perioder och sen oxå äter mer regelbundet - såå skönt! jag har aldrig använt ersättning men har massor av vänner som gjort det och jag tycker att man ska pröva det om det inte fungerar helt klart!

lycka till *kramar om*

• Oms

Jag skrev ett lååång tinlägg som försvann... grrr!

BS - jag lider med dig och jag vet hur det är - been there done that. dottern åt ju 19 ggr/ dygn de 3 första månaderna och jag trodde jag skulle bli tokig! då jag var först m att skaffa barn bland mina vänner och internet inte hade kommit in i folkhemmen ännu hade jag ingen som direkt kune komma m tips o råd. inte förrän hon var runt 3 mån och vi började m Anna W metoden och att använda napp så minskade amningstillfällerna drastiskt till 9 ggr/ dygn såå skönt!

jag vet hur jobbigt det är att få en massa råd o tips och inte ha kraft och ork att genomföra dem. man har inget att ta av och många gånger så känner man sig helt uppgiven och gråter själv när bebisen gråter - jättejobbigt!

i ditt fall så har jag två råd och det ena är sååå svårt MEN du gör det för dig sjävl och det är Ge Inte Upp!! stå på dig, vakanr hon ja göra vad som helst men mata henne inte, håll henne vaken men inte m bröstet som sällskap. låt henne bli riktigt vrål hungrig och amma då, somnar hon - väck henne, rapa och fortsätt amma tills hon verklgien somnar - då kommer hon att sova längre, jag lovar! har du svårt att hålla dig vaken - sätt på ngn rolig film eller lyssna på musik som itne är sövande (dvs du ammar inte i sovrummet)

det andra rådet är tvärtom dvs SLUTA AMMA! inse att att du har försökt och gjort ditt bästa men nu så e det dags att gå vidare så att familjen ska orka. börja ge ersättning och du ska se att hon sover längre perioder och sen oxå äter mer regelbundet - såå skönt! jag har aldrig använt ersättning men har massor av vänner som gjort det och jag tycker att man ska pröva det om det inte fungerar helt klart!

lycka till *kramar om*

• -August-

Jag maste bunkra upp pa Anna W's bocker!!!!!

• Page

Tinga, grattis till din kortare cykel! En ljusglimt i tanteländet!

Jag kom på att jag tidigare skulle vråla: LITEN!! Grattis på födelsedagen! Hoppas att middagen blir angenäm!

Nu ska jag göra torsdagen till en fredag. I morgon bär det av till Norge. Ska besöka mor och äta, äta och äta!

Trevlig helg!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!