• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Mrs  B

BrudSommar2006
    Håller med om det som Oms skriver angående sömnen.

Min son sov inte heller bra på nätterna, men det berodde inte på att han ville ha mat alltid utan för att han inte ville sova.
    Var så trött vissa dagar att jag inte visste vilket ben jag skulle stå på. Men maken tog sonen ibland och mina föräldrar ibland, vi gav ju honom tillägg så det gick bra, men så är det ju inte riktigt i ditt fall. Men du ska nog tänka över amningen igen som Oms skriver. Det kan rädda en!

Buffade sonen när han skulle sova nästan fram tills han var 1 1/2 år. En annan sak som också funkade bra var att lägga en av våra händer på honom så han kände oss men det bästa var när vi sov kind mot kind. Trygghet för sonen mysigt för oss. Det lugnade i alla fall honom och han somnade mycket fortare. Nappen tog han däremot inte förrän han var 5 månader, men sen lugnade den honom också.

Idag har det varit en underbar dag här i Skåne och jag har varit ute och lekt med barnen på jobbet. Såååå skönt i solen men lite kallt i skuggan. Märks att det är höst!

• BrudSommar2006

Oms, jag ska se om jag törs ge mig på ditt första råd! Att sluta amma redan känns inte rätt.

Mrs B, jaså det finns chans än att hon kan lära sig ta nappen alltså? Det är inte det att hon totalvägrar jämt, ibland kan man känna att hon suger tag i den men problemet är att de små händerna är där och drar ut den på en gång, det är ju likadant som med skeden när man ger smakprover!

Fast smakproverna går riktigt bra faktiskt, hon gillar det mesta och vill gärna ha mer, det enda hon verkligen inte gillat är potatis men gröt, broccoli, blomkål, majs och fruktpuréer går jättebra.

Flera BIMare på gång ser jag, så spännande. Hoppas att det blir några plus nu framöver.

Läggdags för bebisen!

• BrudSommar2006

Träffade förresten en bekant som tydligen ammade nätterna igenom med båda barnen tills de blev uppåt ett år. Bara åtta månader kvar att stå ut i värsta fall alltså!!!

• Liten med Mindre

Hoppas att du fick en lugn natt BS.

Själv sov jag rätt oroligt - kanske beroende på för mycket mat? Åt en kalasgod middag på Kol och Koks igår, pilgrimsmusslor, sparris, gödkalv, jordärtskockor... Vi har blivit vuxna nog att inse att det är bättre att pressa ner efterätt hemma - om man nu orkar någon vid det laget.

Trevlig fredag på er! Själv masade jag mig till jobbet med motiveringen att annars får jag inte gå till frisören i eftermiddag och bli bortskämd.

• Oms

Liten - det där m frisör borde jag ta fasta på - har helt glömt bort det iår... *japp, klipper topparna mig halvårsvis har rätt så långt hår*

jag har ingen aning om hur jag tog mig till jobbet idag ... är sååå trött! börjar sova riktigt dåligt på nätterna nu... ingen ställning är bekväm och jag är sååå lättväckt, vilket iofs är bra men då vill man kunna somna om också!

beställde en barnvagn ifårn tyskland som anlände och sattes ihop i förrgår - kikade på vagnen igår med och prövade om den gick in i hissen, vilket den gjorde så nu e jag nästan euforsk över den, haha en snygg och praktisk vagan som dessutom får plats i vår lilla hiss e ju underbart!

jag gör som liten och önskar alla en trevlig fredag!

• Telemarkgrrl

Liten, stort GRATTIS i efterskott!! Middagen lät fantastisk, hoppas resten av födelsedagen var lika fin.

Jag ska jobba fram till lunch idag, sen bär det iväg på anställningsintervju.

• Tinga

Liten - det där lät som en riktigt smaskig födelsedagsmiddag! Grattis i efterskott!

Telis - åh, då håller jag tummarna för dig i eftermiddag!

• Liten med Mindre

Telis - lycka till!

Oms - skoj med vagnen. Vi får, på gott och ont, inte våran förrän i december. Vill ju gärna få hem den och tvätta klädsel och sånt (begagnad vagn), samtidigt som vi vill slippa förvara den.

Har bestämt mig för att pyssla om håret - även om det är långt och egentligen inte behöver klippas så ofta. Men det är torrt och har känts lite risigt efter att jag tappade så mycket i början. Sen gäller det väl att planera in så att jag hinner ett sista besök innan Mindre kommer, för efter det lär det väl dröja.

• MSW
    Tinga skrev 2007-10-19 08:44:25 följande:
    Liten - det där lät som en riktigt smaskig födelsedagsmiddag! Grattis i efterskott!Telis - åh, då håller jag tummarna för dig i eftermiddag!
    Håller med..
  • Lapinette

Grattis Liten! Har förstått att italienskt är din favoritmat. Middagen lät jättesmaskig. Själva värmde vi upp mammas kåldolmar sent om sider igår kväll. Efter en shoppingrunda på Bauhaus och City Gross. Fast det var också gott.

Telis - spännande med intervju i eftermiddag. Spark i baken på dig! (säger jag som aldrig säger lycka till...) Eller ska jag säga som i Frankrike - Merde! (skit)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!