• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • nennesjuttioåtta

men Tinga, gulledig!
    TACK! Nu måste jag tyvärr sluta, ha det så bra!!! KRAM!
    Vi hörs i helgen...

• Tinga

Haha, Nenne - vilket julgodis! Jag brukar alltid vara den som står för julgodislagandet i vår familj, och varje år brukar jag ha en "nyhet". Kanske ska köra Pergo i år då! Jag fick ju utskrivet för fem cykler, men förhoppningsvis behöver jag inte alla kurerna! Kanske kan hoppas på små kusiner till en eventuell bebis också isåfall?

• Tinga

Nenne - ser fram emot att höra hur det går! Med tanke på din förmåga att uttrycka dig ser jag verkligen fram emot din plussrapportering och då särskilt biten kring ställningar och hur ofta!

• nennesjuttioåtta

hahaha! Jag har tyvärr inte noterat det men får väl försöka tänka efter...
    Ha det gott!

• Lapinette

Nennegalningen har visst varit inne!!! Själv har jag pratat inredning och käkat lunch. Är på toppenhumör, trodde jag skulle bli deppig och inte hög av "snuffandet"??!!!

muggles - härligt att ni gillar Pol! Man får alltid den i vit kartong när man köper vilket är extra fint om den ska ges bort i present. Vi hade typ 25 "kartonger" på vårt bröllop. Jag släpade med mig 4 flaskor varje gång jag flög hem från Cannes. Men det var det värt!

Tinga - låter spännande med din uteblivna tant och visst tycker vi att du är supercool...NOT!

• Tinga

Jaha, jag kanske också skulle försöka jobba lite? Det går lite trögt så här på fredagseftermiddagen, får jag erkänna. Jag ska iallafall gå redan vid halvfyra idag, för sen ska vi iväg och titta på en bil. En kombi faktiskt (Volvo V40), fast det är egentligen inte särskilt revolutionerande för vi har en SAAB 9-3 nu, och den har ju också stort lastutrymme.

• -August-

September - Bra, da satter vi igang och utbildar oss!

Men vem ar nu Lennart Nilsson?

Jag har kikat lite pa bocker har i UK nu. Hittade bla en forfattarinna,Tracy Hogg, som har varit nanny i hela sitt liv, och har efterenhet av "tusentals" barn (hm, man vet inte om man ska vara impad eller skeptisk. Jag ska nog kopa en av hennes nu pa lunchen... nagot vettigt borde jag ju fa fram.

• Piggelin1

Nämen August - Lennart Nilsson är ju allmänbildning Det är han den världsberömde fotografen som tagit en massa bilder genom åren på foster vid olika stadier.

sv.wikipedia.org/wiki/Lennart_Nilsson_(fotograf)
    www.adlibris.se/product.aspx

När vi var i NYC i somras & halkade in i en butik med massor av mammakläder så sålde de lite böcker också, däribland en engelskspråkig version av "Ett barn blir till"

• Lapinette

En engelskspråkig version är absolut att föredra i min familj. Men här köps inga böcker förrän vi "fått till det".

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!