• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

Ah nej, nu far jag skammas igen! jag vet saklart mycket val vem han ar, men att han hette nagot sa enkelt som Lennart Nilsson hade helt flugit ur mig.

Jag sitter och raknar timmarna till jag ska pa weekend till Dublin! En av mina basta vanner (och brudtarnan!) fyller 30 imorgon och det bjuds pa stort kalas. Hennes kille ar rockmusiker, gitarrist, och ska riva av en liten konsert pa festen. Det ska bli sa kul!

Forra veckan nar jag pratade med henne sa hon "brollopet" istallet for festen TRE gangen... Hm, sa vad ska man tro?

• -August-

Ni som vet sa mycket ...

har ni nagra bra boktips till en blivande farmor? Min guldsvarmor skulle behova fa nagot att bita i redan nu.

Jag sag att "Mommo" av Anna W ar skriven till barnbarnen. Tror ni att det ar lamplig som present?

• Liten med Mindre

August - överraskningsbröllop?? Kan ju bli spännande det här. Lova att rapportera!

Nenne - jag lider också emellanåt av att balladen om Teobald fastnar i huvudet. Gärna de mer pikanta textraderna - de enda som sitter fast. En kille gillade att sjunga på denna visa när vi var i LaRochelle med universitetet 1996. Så jag har lidit några år...

Tinga - vi hade en V40 tidigare. Bytte mot en Passat variant eftersom den sväljer mer, är större inuti (sittkomfort), samt att vi nu slipper det höga inlyftet i bakluckan. Men om ni inte transporterar så mycket tunga och otympliga saker så är det en trevlig bil. Och den vi hade var betydligt piggare motormässigt än bilen vi har nu.

• -August-

Va??? Jag far till gubbar idag!
    :D provar lite

• Liten med Mindre

August - vi köpte "Barnbarnsboken" till våra föräldrar. Men den är ju på svenska, så det kan vara ett bekymmer (väl?).

• -August-

Jaha, varfor funkar inte den turkosa skrattgubben for mig langre? Det ar den jag brukar gora... och aldrig far till.

• -August-

Svarmor ar fran Dorotea men bor pa Gotland. Mina foraldrar och min mans pappa bor och ar fran norrland. De skulle nog fa kampa med en engelsk bok

• Liten med Mindre

Hmm...vet inte varför jag fått för mig att din man och svärmor är engelska??

Nåja, jag tycker Barnbarnsboken var bra och innehöll mycket tänkvärt om relationer mor/farföräldrar - barn - barnbarn

• -August-

varfor kan jag inte skriva klart innan jag skickar???

Tack for tipsen Liten, den ska jag kolla upp!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!