• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

Telis - shit va' spannande!!! Vi BT-brudar haller vara tummar som du vet. Beratta hur det gick sedan!

• -August-

Liten - ah, grattis en dag for sent! Det later som att du fick en riktigt mysig fodelsedagsmiddag.

Du ater alltsa pilgrimsmusslor? jag maste bli lite tuffare annars kommer jag duka under av bitterhet over allt jag far byta bort...

Igar var vi ute med jobbet och at en 7-rattersmeny... Latt for mig som gravid!!! Jag valde bort gaslever mot nagot som var riktigt ackligt. Jag brukar ata allt men den har franska egendomligheten gick inte ner. Sa en favorit mot ett bottennapp.

Jag fick ocksa be om helstekt anka, vilket blir sa himla mycket torrare och trakigare. Och dessutom bytte servitrisen pa eget initiativ bort en skaldjurskaka. Halla - jag ater skaldjur och det var ju JAG som skulle bestamma vad jag inte ville ata .

Naja. Matt blev jag i a f. Och skont att slippa kyckling pa restaurang for en gang skull... Men vad hade lite gaslever gjort? Har i UK ar det ett jatte-NO NO pa lever. Hur ar det hemma?

• Lapinette

Jag älskar gåslever. Åt det faktiskt till lunch i söndags i Bryssel och efteråt en rosastekt anka. Maken och jag ska nog passa på att öppna gåslevern som vi fick av svärmor innan det kanske (FÖRHOPPNINGSVIS) är försent. Annars så har jag suttit här på morgonen och lagt upp scheman, olika förslag, på IVF nr 2. Ska kanske sätta igång och jobba lite? Inspirationen är mycket låg idag.

• Liten med Mindre

August - gåslever och andra leverprodukter utom pastej äter jag inte. Fast det gör jag inte som ogravid heller. Pilgrimsmusslor - de enda musslor jag äter, oavsett bebisstatus det med. Ibland är det verkligen inte gott - segt och trådigt, men igår var de fina.

Och - så måste jag få vara lite klichéig - sitter nästan lite tårögd och är så kär i min lilla bebis som bökar runt så sött i magen. Måste vara ett arv från mig, bökar som sjutton när jag ska sova. Fast det upphörde förmodligen att vara sött någon gång före tonåren...

• Tinga

Kanske ska rapportera vidare från BIM-fronten! Jag upptäckte ju som bekant svagt rosa flytningar igår, men idag lyser de med sin frånvaro. För övrigt kan jag inte påstå att jag känner något alls, som kan stärka den ena eller andra misstanken. Dock gick jag ju 6 dagar över BIM förra gången, utan att det var något, så det är väl lika bra att ställa in sig på en lång väntan! BIM kan i princip vara närsomhelst från i onsdags och framåt!

• Liten med Mindre

Jo - hade lite dåligt samvete när jag åt rosastekt anka på kursen förra gången. Men, det verkar ju ha gått bra hittills. Lät mig övertalas att det inte var någon fara. Förstår faktiskt inte varför det är ok med viss fågel rosa, men inte annan. Eller är det bara kyckling som har kampylobakter?

• Liten med Mindre

Tinga - jag hade alltid rosa spår upp till 6 dagar före mens. Utom senaste gången då... Som en upplysning bara - hoppas givetvis det är något helt annat för din del - ett litet ägg som fäster kanske!

• Oms

Liten - glömde ju helt bort att lägga till ett Grattis i efterskott i mitt inlägg * suckar och skyller på graviditetshormonerna *

så grattis!

• -August-

Vickan- jaha, dar kom lanken till mig igen . tack! Jag ska kika pa den igen, men ibland ar det skont att fraga vanliga manniskor hur de faktiskt gor...

Tinga - ojojoj - jag sager ingenting men tanker desto mer!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!