• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Nu har jag pappersmuffat igen, och det ser precis likadant ut som igår - lite svagt rosa flytningar. Ni är så gulliga som tror på plussitivitet den här gången! Själv tror jag mest på mens fortfarande, men man vet ju aldrig. Det som skiljer sig åt den här gången från alla tidigare är att jag inte känt av ett enda inbillningssymptom mellan ÄL och BIM.

Jag skrattar nästan när jag läser mitt eget inlägg - hur lätt är det att tro att jag är cool när jag springer och pappersmuffar med jämna mellanrum! Fast jag tycker faktiskt att jag är det i det avseendet att jag inte känner mig deppig vid tanken på att tanten med största sannolikhet snart är här. Fast isåfall får hon gärna visa sig idag, så att jag kan ta mitt "dag 25-blodprov" i nästa cykel innan vi åker till Rom om 3.5 veckor. Kommer mensen mellan imorgon och tisdag kommer dag 25 att dyka upp precis när vi är borta. Fast jag väntar lite med att bekymra mig om det!

• -August-

Tinga - Visst kan man val vara "cool men sjukt nyfiken"?

• Tinga

Hej Nenne! Kul att se din glada nuna här! Det låter ju onekligen som att det kan vara en nidis, om det nu inte var så att du var lite torr i slemhinnorna, för då kan man ju blöda av sex. Men Muggles fick väl en liten brun flytning ca en vecka före BIM när hon plussade, så det låter onekligen som att det kan vara något kul på gång!

• Tinga

Ja, just det; vem ska få äran att starta en ny tråd, om inte FruLlan dyker upp för att ta hand om det? Hon var ju inte så aktiv i slutet av den förra tråden heller, men dök iallafall upp lagom till att det var dags att starta en ny.

• nennesjuttioåtta

Tinga

aaaah jag vill ju att det ska vara något kul på gång! Men som sagt, denna eviga väntan och hoppfullheten på om de där konstiga symptomen är inget annat än helt vanliga händelser före mens. Sköntatt höra att du är cool, bra uttryckt av August!

Jag känner mig mer och mer stressad, faktiskt, men det beror nog på att jag måste ta tag i det nu och ringa någon om de tinte fungerar och det vore så skönt om jag slapp. Det blir ju så verkligt då. Nu har vi "bara otur med tajmingen"... Förutom att jag inte fick utslag på ÄL-stickorna (Men aladåben var ju där!) men det är en petitess i sammanhanget. Vad ska man med ÄL till när man ska ha barn *gömmer mig under skrivbordet och vill itne fejsa verkligheten*

• start september

August,

jag har också varit lite rädd för att läsa för mycket eftersom det känns så osäkert. Men nu tänkte jag unna mig att läsa lite ändå! Även om det går åt skogen vill jag njuta av denna tid ändå.

Så på lunchen hittade jag både Mammapraktikan och Lennart Nilssons bok. Dessutom till fyndpris. Nu vet ni vad jag gör i helgen!

• nennesjuttioåtta

stavar fel och skriver osammanhängande, är det fredag eller?!??!?!?!?!

• -August-

Men vilken spanning ni bjuder pa Nette och Tinga!

• Piggelin1

Japp, Muggles - det blir jobb i helgen!
    Egentligen skulle jag jobba både lördag & söndag denna helgen, men "smiter undan" på söndag med hänvisning till att bebisen snart är på G - så ett par andra kollegor hoppar in då. Bra med giltigt skäl att "skubba"

Kul med svärisarnas 40-årsjubileum! Mina parenteser firar 45 år nästa år - där ligger man i lä! Vi får se till att gifta oss väldigt snart & mannen passera 90 innan han trillar av pinnen, om vi skulle lyckas med den bedrfiten

Vad sugen på bubbel jag blev nu... och vin... Tror faktist att vi har ngn halvflaska bubbel kvar sen vår resa till Champagne för drygt 2 år sen. Om inte annat så vet jag att vi iaf har flera helflaskor kvar i förrådet - mmmm!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!