• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • viktualia

Tinga! Jag hejar på dig och tror att det är viktigt att skapa sin en livssituation där man trivs, oavsett om bebisverksstan är igång eller inte. Det är väl klart roligare för dig att gå hem från ett jobb du trivs med, än att bli föräldrarledig från ett ställe som du redan innan vet att du vill lämna?!?! Om du inte lämnar det innan föräldrarledigheten (jobbet du inte vill ha) så skjuter du ju bara upp problemet till när det är dags att komma tillbaka!

• fru AM

Start Sept: SKÖNT att lill*n mår bra!

Page och Brudsommar: Det kryptiska blogginlägget var en engångsföreteelse. Handlade om ex-problematiken. Jag kan lova att ingen annan förstår det inlägget (möjligen min man då ...). Måste säga dock att fotot är ganska likt

Torsdagskram till ALLA

• Tinga

Viktualia - här är det så att om man är föräldraledig längre än ungefär ett år lämnar man den tjänst man har och blir lovad en "likvärdig" den dagen man kommer tillbaka. Det beror på att till många av tjänsterna här är det svårt att rekrytera en vikare på 1-1.5 år, för ska man få kvalificerad personal måste man i princip erbjuda tillsvidareanställning.

För min del hade detta passat perfekt, för då hade jag dels fått chansen att fundera över vad jag vill göra plus att jag hade vetat att jag åtminstone slapp komma tillbaka till min nuvarande tjänst, där jag har en übersunkig chef.

• Oms

Start sept - skönt att hjärtat tickar på! jobbigt m cycstra emn som sagt, det är rätt så vanlgit ändå och de kommer säkert på ngn bra lösning för dig- det kan ju vara så att man övervakar lite mer med Ul /VUL under grav men o andras idan får du se bebis lite oftare då

BS - jag tror nog att du är en jättebra mamma! du råkar bara ha fått en krävande dotter som inte är så tydlig med vad hon egentligen vill, alla barn är inte lika lätta som Cissis och Frullans etc det släpper m tiden och snart kommer du att titta tillbaka på den här tiden och känna att "jag klarade det"

synd att hon inte gillade sjalen - har du prövat många gånger? de behöver vänjas med den och det måste gå snabbt o sätta dem i den för att de inta ska bli frustrerade, pröva m o sjunga för henne samtidigt och gunga lite m kroppen eller ngt.

det är ju skönt att du inte känner dig stressad utan har gott om tålamod och inte tar illa vid dig och blir påverkad av hennes gnäll/ovilja - då borde det lösa sig snart tror jag!

• Lapinette

Tinga - trist med jobbet men jag förstår verkligen hur du tänker. Jag borde också se mig omkring då jag varit här något år för länge men just nu går privatlivet före dvs IVF. Känner att det skulle bli lite mycket att gå på intervjuer samtidigt som vi kör detta. Har annars fått tips härifrån, en kollega, att söka nytt jobb för då blir jag garanterat gravid.

• Telemarkgrrl

Lapinette skrev 2007-10-25 13:07:24 följande:

Har annars fått tips härifrån, en kollega, att söka nytt jobb för då blir jag garanterat gravid.
    Jag önskar att det hade funkat för mig. Jag har provat att köpa dyra jeans, boka resor som inte går att avboka, söka nya jobb, boka in vinprovningar osv men inget hjälper!
  • Lapinette

Telis - men det är ju superbra! Det är bara att fortsätta, så småningom så funkar det!!! Själva har vi fått en förfrågan från makens kollega om att fira nyår med hans familj nere i Schweiz. Vi överväger trots att denna kollega är 50 + och vi inte alls känner hans familj. Ska väl tillägga att vi ska bo på hotell så vi behöver inte dela dusch med dem.

Sorry, borde kanske skriva i resetråden istället.

• Telemarkgrrl

Tinga, jag tycker att det är ett jättebra beslut du har fattat om att söka nytt jobb! Och skulle du bli gravid precis när du fått ett nytt jobb så förstår dom säkert.

• Telemarkgrrl

Lappis, nyår i Schweiz låter trevligt! Själva ska vi vara hemma som vanligt, vi bor högt och ser halva stan så det är otroligt mäktigt med fyrverkerierna på kvällen. Medan vi bor där vi bor nu kommer vi aldrig att fira nyår någon annanstans, folk får komma hem till oss istället.

• Lapinette

Telis - om vi inte åker till Schweiz så räkna med oss!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!