• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Mrs  B

Hej hopp!

Jobb och graviditet ja.........
    Här är det upp och ner med den saken tyvärr!!!!

Jag gick ju på en intervju nu i början av september och det syntes att jag var gravid och jag fick ändå jobbet. Kul!
    Tyvärr kan jag ju inte stanna så länge och det har väl inte heller blivit som jag har velat eller inom det jag är utbildad till. Men men ett jobb är ett jobb.
    Får sikta på ett riktigt fast jobb när mammaledigheten är över.

Just nu är jag sååååå trött på jobbet och ändå är jag bara där tre gånger i veckan, men det är kanske det som gör att jag inte tycker att det är så roligt och att det inte riktigt är det jag vill syssla med. Har en jobbkris just nu känner jag!!!!

• Tinga

God morgon alla "jobbkrisare" (och alla andra med )! Idag är det iallafall fredag, så nu blir det ett par härliga lediga dagar! Ikväll ska maken och jag till mina svärföräldrar på "gåsamiddag". Egentligen är väl det mest en skånsk tradition, men faktum är att mina svärföräldrar (som bor i södra Halland) är mycket bättre på att upprätthålla den här traditionen än vad mina egna skånska är. Jag gillar gås, men är tacksam om jag slipper svartsoppan.

Jag har förresten börjat ta Pergotime nu; första tabletten igår. De ska tas på dag 5-9 i cykeln och sen ska man få ÄL på dag 14. Hoppas verkligen att det fungerar! Isåfall blir det ÄL nästa söndag. Jag ska på tjänsteresa torsdag-fredag precis innan, så jag hoppas verkligen inte att ÄLen kommer tidigare, för då är vi "illa ute". Ska testa med CB ÄL-test i god tid, så att jag inte missar den fulla böjen!

• Telemarkgrrl

Morrn morrn!

Hur smakar gås egentligen? Är det som anka? Anka klarar jag inte av.

Spännande med Pergotimen! Du kommer säkert att tajma in ÄL bra, den kan väl ändå inte komma tidigare än dag 14?

• Tinga

Telis - nja, gås är snarare som "mörkt" kycklingkött än som anka. Det har samma "trådiga" konsistens som kyckling, men är lite fetare.

Nä, jag har svårt att tänka mig att ÄLen kommer tidigare än dag 14, särskilt som den har kommit så himla sent i normalläget för mig. Dessutom finns det ju möjligheter till en omgång i sänghalmen både på morgonen på torsdagen och på kvällen på fredagen, så det ser ganska ljust ut trots allt. Men det är ganska typiskt att jag ska iväg just de två dagarna i månaden, när jag inte rest något alls på evigheter.

• Lapinette

Morning girls,

Själv älskar jag anka...fransk sådan (canard). Mmmm så gott men den måste vara bra tillagad så den inte blir torr och trist fast det kan dem där. Har nog aldrig ätit torr och trist anka.

Annars så undrar jag om min nässpray har börjat ge mig biverkningar. Är totalt superkvaddad = trött så in i bängen. Men jag intalar mig själv att det är mörkret och om, utifall att det är sprayen så kommer jag ju snart att få börja med sprutor så då borde jag bli pigg igen.

Såg förresten denna artikel imorse: www.alltombarn.se/halsa/gravid-och-alkohol-okej-i-england-1.2300
    På tal om alla tidigare diskussioner vi har haft här inne om vad man får äta och dricka.

• Lapinette

Telis - har inte du ÄL snart? Jag menar är det dags att hålla tummarna blå.

• Tinga

Lapinette - jag tror säkert att mörkret är en starkt bidragande orsak till att man blir trött vid den här årstiden. Jag känner mig också riktigt seg nuförtiden, och inte blir det lättare av att det nu är mörkt när man stiger upp på morgonen. Blä!

• BrudSommar2006

Lapinette, blir det till att ta igen lite sömn i helgen då kanske?

Jag tror att jag blivit så van vid att vara vaken på nätterna att jag ofta inte kan somna även om Iris sover.

Apropå bärselen så har jag inte övat med den så mycket faktiskt så jag ska nog inte uttala mig än om huruvida hon kommer att gilla den eller inte. Fast sedan jag börjat fälla upp sitsen så att hon kan sitta upp ordentligt när hon inte vill sova så går det bättre att åka vagn faktiskt, förut kunde hon inte sitta tillräckligt bra ens om man satte kuddar runt henne för att sitta så upprätt men nu börjar det gå.

Frejis, vad mysigt med kanin! Jag vill också gå förbi och haffa mig en kanin bara sådär, undrar om jag skulle få för maken bara, han tycker att de biter sönder allt man äger och har om man låter de hoppa runt lösa i något rum och att man inte bara kan ha dem sittandes i en liten bur (vilket han ju har rätt i i och för sig). Fast när Iris blir stor nog att vilja ha kanin tänker jag slå till!

Iris har varit lite lättare att ha att göra med på kvällarna nu faktiskt, igår kväll lyckades jag till och med bada henne, annars har jag gjort det på morgnarna eftersom hon brukar vara så hysteriskt övertrött på kvällarna. Vi har till och med kunnat titta på ett eller annat tv-program den senast veckan!

• Lapinette

BS - ska ha värsta parmiddagen i helgen. Har t o m övat in vilka rätter vi ska ha, maken har köpt vin i Paris i veckan etc. Det blir sista helgen med vin i alla de färger och skumpa på ett bra tag. Bäst att passa på! Men på söndag tänker jag bara ligga i soffan och titta på minst 4 episoder av 24 (har precis köpt säsong 5). Sen kommer jag som sagt var coola ned mig och snart är det dags att gå i ide.

• Tinga

Lappis - när är det dags för läkarbesök för att kolla läget inför sprutorna?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!