• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • BrudSommar2006

Telis, tackar! Krya på dig nu!!!

• start september

Aldrig kul med baksmälla Telis, men jag hoppas det blir bättre framåt kvällen.

MrsB, skönt att begravningen avlöpte väl.

Mindre, byxjakten har inte lett någonstans än. Men denna vecka måste jag hitta något tror jag. Trilogen är det cystan som gör mig så stor, vi får väl se vad som händer med den. Men tack för tips, jag samlar på mig så att jag går rustad med info och handlar!

• start september

Idag är en trött och seg dag med mycket tankar på cystan. Det känns just nu långt till onsdag då jag träffa gyn nästa gång.

Jag får nog masa mig upp och lägga mig igen tror jag.

• Mrs  B

Hej!

Är tyvärr magsjuk igen..........
    Började känna mig dålig i går eftermiddag och under kvällen men trodde det berodde på läsken jag druckit innan under dagen, tåler inte så mycket kolsyra, men inatt satte eländet igång igen.
    Som tur var toabesöken över på 8 timmar, men nu är det en lång väg tillbaka IGEN!!!!

Jag tror jag håller på att bli galen......

Tror att det är sonen som smittat mig fast han inte har varit dålig, men hans kompisar på de tre olika avdelningarna har varit mycket sjuka i maginfluensan denna vecka. Han själv och hans pappa har istället hosta och förkylning.

• Telemarkgrrl

Åh nej, men stackars dig, Mrs B! Nu har du verkligen haft för mycket otur på sista tiden. Hoppas att du mår bättre fort!

Själv har jag lyckats äta en macka och dricka en kopp te. Nu börjar det kännas som jag ska överleva iallafall.

• Mrs  B

Telemarkgrrl

Ja, jag tycker också att det får vara nog snart annars går jag under. Det har varit så mycket på senaste tiden att jag funderar på att gå i ide tills bebisen tittar ut, ca 6 januari.

Skönt att din baksmälla börjar gå över i alla fall. Inget trevligt det heller men sånt kan man ju styra över. Magsjuka är tyvärr något helt annat.....

• Vännerfan

Halloj denna regniga söndag!´

Stackars dig MrsB! Hoppas du är bättre idag!

Vickan, Hoppas gourmethelgen blev lyckad!

Start sept, hoppas inte din cysta kommer ställa till det för dig utan att det håller sig i bakgrunden!

Nu får även jag tillhöra de som faktiskt känner mig lite dagen efter idag. Maken och jag hade barnvakt igår och var ute och åt för första gången på mycket länge. Det var en middag vi fick i bröllopspresent där allt ingick (fördrink, 3-rätters middag +ostbricka med olika viner till varje rätt). Det var så härligt att vara ute igen på nåt sätt. Jag njöt av att packa plånboken i handväska i stället för i skötväskan och att ta på mig nåt som inte var amnings-vänligt, se allt folkliv när vi cyklade iväg... Sen när det visade sig att det var samma servitris som på vår förlovningsmiddag kunde jag inte låta bli att berätta det och då gick hon ner i vinkällaren och hämtade upp ett extra bra vin till huvudrätten och bad oss dricka upp hela flaskan så hon inte skulle lämna något spår efter sig. Jag som blev lite snurrig redan till fördrinken...

Med prinsen gick det bra. Han sov som en stock hela tiden medan vi var borta, så barnvakten fick ett lätt jobb. Tyvärr vägrade han dock ta ersättning på natten. Jag kände mig osäker på hur mycket alkohol jag hade i bröstmjölken då, så jag ville helst ge honom flaska, men efter att han bara druckit lite av det fick han amma lite i alla fall. Nåja, det var ju en engångsföreteelse och han har inte på nåt sätt avvikit från sina mönster så jag hoppas han inte påverkades av det.

Ska mata igen nu...

• Vännerfan

Nej, en ledsen gubbe skulle det ju va!!

• viktualia

Vänner - lät som ett coolt kalas det där!

Vår gourmetweekend var verkligen en njutning! ÅÅÅÅÅ vad bra det är med gott vin, god mat och maken och jag på tu man hand! Hotellrum har dessutom en förmåga att få extra sprutt på vårt sexliv *garvar*

• BrudSommar2006

Mrs B, usch vilken otur du haft, nu måste du ju bara ha gjort ditt för lång tid framöver!

Vänner, så trevligt med god middag, det blir något att se fram emot framöver när vi förhoppningsvis kommer att kunna lämna bort Iris. Fast det dröjer nog lite, hon är ju rätt besvärlig på kvällar och nätter än.

Vickan, då blir det till att boka hotell en gång i månaden sedan då när ÄL-jakten slår till...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!