• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Har aldrig testat Hos Pelle, men hörde att de bytte koncept för ngt år sen & att även detta ska vara bra!

Vill också gå på Kock&Vin! MissX har varit där några ggr & är extremt lyrisk. Själv har jag testat Björns Bar i källaren därunder - den vinbaren är kanon! Iofs, jag var nog på Kock&Vin en gång med en leverantör, men det var för lääänge sen, typ 2001 eller så, så det räknas ju knappast!
    Natti, natti!

• Telemarkgrrl

Godmorgon på er!

Dagens fråga - varför kan man inte få en extra timme varje helg?!

Piggelin, jomen jag tror jag kanske vet! Är det i närheten av saluhallen?

Vänner, kan du inte följa med på lördag då? Jag är inte den som bangar för ett chokladställe!

• Mrs  B

Godmorgon!!!!!

Funkade INTE med att äta soppa igår för jag har varit vaken hela natten och haft ont i magen. Har även fått gå på toaletten. Känns inget kul alls. En alldeles för orolig magen just nu. Trodde att det hela skulle vara över nu, men det är bara att börja om från början igen tyvärr.

Är hemma med sonen idag för att han inte ska dra hem fler baciller. Ska inte lämna honom på dagis förrän på torsdag då jag ska jobba igen.

• Tinga

Piggelin - låter förståndigt att ha en lugn helg när du kört på hårt under veckan!

Telis - åh, IVF! Spännande! Blir det det direkt nu, eller blir det spruta i någon mer cykel innan dess? Det kanske helt enkelt blir så att du av "naturliga skäl" måste vara nykterist i minst ett år?

• Lapinette

Morning girls,

För första gången på evigheter så loggade jag inte in mig på hela helgen. Visst är jag duktig?!! Tog med mig datorn hem och lät den ligga kvar i väskan. Känns faktiskt otroligt skönt!

Min helg bestod av lördag - matlagning, städning och sen låååång middag med massor av vin. Söndag - superbakis och skakis, såg minst 8 avsnitt av 24, åt pizza och drack mängder av läsk.

Lovar att läsa ikapp under dagen men kunde inte låta bli och se de sista inläggen och vad ser jag Telis, är du nästa kvinna för IVF???!!! Är det vad de rekommenderar på SH?

• Telemarkgrrl

Hej Tinga!

Jag vet inte riktigt. Min man älskar allt vad statistik och siffror heter så han ska få kolla lite på dom olika klinikerna och bestämma vart vi ska vända oss. Det kommer att få honom att känna sig lite nyttig. Sen måste vi ju ringa och boka tid och det ska väl tas lite prover och annat, så jag antar att det tar ett tag innan vi kommer igång.

Men jag ser verkligen fram emot ett år som nykterist, jag blir fortfarande lite lätt illamående vid tanken på vin.

• Telemarkgrrl

Lappis, jag har inte pratat med SH så jag vet inte vad dom rekommenderar men jag är snart 38, har endometrios och försökt i mer än ett år. Det är ganska uppenbart att det inte funkar så bra för oss och att jag inte har åldern för mig så nu bestämmer jag vad nästa steg ska bli. Inga mer fjuttsprutor eller inseminationer, nu är det hårda bandage som gäller.

• Telemarkgrrl

Mrs B - jag känner verkligen med dig, fy tusan för magsjuka! Kramar!

• Telemarkgrrl

Och Lappis, jag känner verkligen med dig också om du var bakis igår. Det var jag i lördags och det önskar jag inte min värsta fiende ens.

• Lapinette

Telis - jag har läst alla inlägg men har ändå missat när du bekände IVF. Så spännande! Du har ju gått igenom hela undersökningen så jag antar att det enda ni gör nu är att bestämma vart ni ska och sen ta ett blodprov (HIV, klamydia etc). Sen är det bara att dra igång efter nästa mens.

Nu ska jag in på ett möte!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!