• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • junilejon

Vad kul att ni tycker att jag ska läsa dikten...då gör jag det! Jag tror att jag klara av det...eller jag hoppas att jag klarar av det!!!

• start september

Jättefin dikt Junilejon,

mycket starkt av dig att vilja läsa den. Det uppskattas säkert mycket av hans fru och familj och så tror jag att du får ett vackert men sorgligt minne själv också.

• Izzie

Hej på er!

Jadå allt är bara fint med mig! Är inne och läser ganska ofta, men har varit dålig på att skriva inlägg. Började på en ny tjänst på mitt jobb som är rätt krävande, så tiden har inte rikigt räckt till under de senaste månaderna. Sitter dessutom i kontorslandskap, så BT på jobbet är inte aktuellt tyvärr.

Är annars i v 32-33 nu och mår bara fint. Lite småkrämpor som svullna fötter och händer emellanåt, och lite ont i ryggen om jag sliter för mycket, liksom halsbränna, men på det stora hela är jag jättepigg faktiskt. Räknar med att jobba 6 veckor till om det går.

Hur går det själv september?

Msr B, såg att september redan svarat på din fråga ang Resorb. Testa så får du se. Den med apelsinsmak är helt ok att dricka tycker jag. Funkar även mot baksmälla :)

• Syster Vilma

Hej hej! nu tittar jag in här igen. helt omöjligt att läsa ikapp som vanligt. jag får skylla mig själv som bara tittar in någon gång i månaden. Hoppas att ni alla mår bra!? Några nya plus än?

Med mig har INGET hänt bebisväg sedan sist. Har fortfarande inte fått mens än (snart 4 månader sedan pillerstopp). Är bra mycket lugnare numera. Har bokat in läkarbesök i slutet av november för att kolla att allt är som det ska. Vi håller igång med barnagörandet och jag gör gravtest varannan vecka (måste ju eftersom jag inte får mens, hur ska jag annars veta om jag blir gravid?!). Äter Apiforce och e-vitamin (kan ju inte göra skada i alla fall) samt knaprar folsyra.
    På jobbet är 4 tjejer gravida. Roligt för dom, men ibland känns det rätt tungt.

Lovar att fortsätta hålla er uppdaterade. Någon som vill ge en kort resumé om BIM, BOM och plus mm?

• BrudSommar2006

Junilejon, fantastiskt fin dikt, den tycker jag absolut att du ska läsa! Så starkt att komma på att skriva något så fint, jag har nog aldrig skrivit någon dikt tror jag.

Från Sweets blogg letade jag mig till en annan blogg skriven av en tjej som nyligen adopterat. Från hennes blogg tog jag mig sedan till en väldigt gripande blogg skriven av en tjej som i fyra år försökt skaffa barn med sin man och gjort flera ivf men till sist orkade hon inte göra fler försök och nu ska de skiljas (tror inte att det är bara därför de ska skiljas). I ett inlägg har hon skrivit om hennes bebisar (ägg) som ligger djupfrysta och som nu aldrig kommer att bli något och det var så himla sorgligt och otroligt gripande skrivet.

• Tinga

Telis - ojdå, det var en rejäl bläcka du fick in där! Hoppas iallafall att det kändes bra att få ge tanten en rejäl känga! Hur känns det annars nu (bortsett från baksmällan då, som bör vara över vid det här laget)? Kram!

Mrs B - du verkar vara förföljd när det gäller magsjuka! Stackars dig! Skönt att det iallafall verkar vara en lindrigare variant den här gången.

Junilejon - vacker dikt! Tycker absolut att du ska läsa den om du känner att du orkar. Själv hade jag aldrig klarat det, men jag beundrar dem som kan. Det blir säkert ett vackert minne. Kram!

Själv är jag åter i Skåne efter en helg hos svärföräldrarna. Gåsen smakade bra, och vi har i övrigt haft en lugn och skön helg. Hade t o m sex i svärföräldrarnas bäddsoffa i fredags, i sovrummet bredvid dem! Som tur är snarkar de hur högt som helst båda två, så där kommer man undan med vad som helst! (Fast vi var faktiskt ganska tysta... ) Jag var så himla kelsjuk efter en veckas mens och en massa rödvin till gåsen!

• muggles

Åh Vänner - det lät som en grymmemiddag! Äh, jag tror inte prinsen fick så mkt alkohol i sig. Du får tänka att det är promille han dricker och det blandas ut i hans blod (du dricker ju procent och det blir promille i ditt blod). Vi ska också ut och äta gott på Kock&Vin när jag fyller år i januari (dessutom har vi 5-års jubileum då), då blir det absolut både barnvakt och vin (men inget vin till barnvakten hehe).

Vi har haft en jätteskön helg med få aktiviteter. I lördags blev det storstädning av hela lägenheten vilket inte var igår direkt... Det var välbehövligt. Sedan bara promenad in till Linné och fika. På kvällen åt vi oxfilé med hemgjorda klyftpotatis och flädersås - mmmm! Och till det blev det Penfolds Kalimna shiraz Bin 28 - aaaahhh, bara färgen när man hällde upp i glaset! Och doften! Och smaken! Mumma! Men det blev bara ett litet glas för min del, så därför är vi i stort behov av en vacuumpump till vinflaskor Man vill ju inte hälla bort så dyrt vin...

Junilejon: du är stark som orkar läsa upp en dikt på din väns begravning tycker jag, själv hade jag nog blivit för rörd. Men det är en jättefin gest att du skrivit dikten själv!

MrsB: usch, hoppas du blir frisk snart, låter superjobbigt att vara magsjuk när man är gravid!

Telis: usch din stackare, baksmälla var otroligt länge sedan jag hade. Men jag var också en sådan som ofta fick baksmälla (ibland trots att jag inte druckit så mycket), det är verkligen inget jag saknar. Nu har jag bestämt mig för att dricka LITE men DYRT istället

• Piggelin1

Gokväll goa trådisar!

Har inte haft på datorn på hela helgen förrän nu (faktist lite skönt!) & fullt upp på jobbet i veckan som gått, men nu är jag ifatt

Telis - jädra tantskrälle!
    Oooops, baksmälla igår - jobbigt! Fast JAG vet ju förstås INTE alls hur det är att ha det, bara "goda vänner till mig..."
    Men håller nog med Muggles, när jag väl kommer att dricka nu igen - nu kommer det helt klart bli mer av kvalitet & mindre kvantitet Kors i taket, börjar man bli vuxen vid 37 år årlder??!! Fast man ska ju aldrig säga aldrig... Mannen mobbade mig så sent som i fredags om den gången jag kom hem till honom kl halv fyra på natten efter en väääldigt livad tjejfest & typ var superbakis precis hela dagen efter - och han & jag hade då dejtat EN HEL VECKA... Uppenbarligen avskräckte min eländiga uppenbarelse inte honom!

Vänner - vilken grymmemiddag ni åt! Vart var ni??

Angående godis- & chokladdiskussionen, så testade mannen & jag nya G Chocolat vid Grönsakstorget igår! Super! Lönehelg & fikasugen = svårt att hitta plats ngnstans, då slog det mig att vi kunde testa ovanstående ställe. De hade både luncher, praliner & tårtbitar/desserter/bullar i miniformat, otroligt konstärligt gjorda! Hon som driver stället knep andraplatsen i Årets Konditor bara för några veckor sen - välförtjänt!

Angående mysbyx- & bh-löst-diskussionen så sällar jag mig till ditt sällskap Vickan! Jag äger bara ett enda par mysbrallor, som jag väldigt sällan använder & bh-löst har jag nog nästan aldrig ens tänkt tanken på faktist! Mer obekvämt utan Så om jag har jeans & kavaj/jacka av ngt slag på jobbet, så åker kavajen av & ersätts kanske med en kofta/tröja etc, men resten förblir samma! Däremot har jag en faiblesse (hur stavas det?) för att duscha på kvällen & älskar att sen krypa ner alldeles varm & ren i sängen. Duscha på morgonen är alldeles för "brutalt" för mig Möjligen på helgerna om jag sover lite längre

MrsB - fasen vad trist att magsjukebacillerna hoppat på dig igen! Orättvist!

Junilejon - jättefin dikt. Jag fick hjärtsnörp när jag läste den. Jag läste en dikt ism min brors begravning, dock inte i kyrkan - det hade jag inte pallat - däremot på lunchen som vi alla åt tillsammans efteråt.

• Telemarkgrrl

Ja, kära nån, det var länge sen jag var så bakis. I fredags kändes det som en bra idé att tröstdricka lite men sen när hela lördagen förstördes av att jag mådde så dåligt att jag varken kunde läsa, äta eller sova så kändes det inte som en så riktigt brajt idé längre. Nä, no more alkohol för Telis.

Tinga, det känns ganska okej nu. Jag är så glad över att baksmällan och den allra värsta mensvärken har gått över! Och så har maken och jag bestämt oss för IVF. Om jag törs.

Juni - jag är säker på att alla kommer att älska den där dikten. Den var jättefin!

• Piggelin1

Moppy,
    kul med lite news från dig! Förmodar att vi är i samma läge, dvs att avsluta/lämna över diverse grejor på jobbet & börjar samtidigt bli ganska trött --> inte så mkt tid att skriva här.
    Har en vecka kvar på jobbet nu, på fredag är det min sista arbetsdag! Fram tills i typ tisdags har det varit massor att göra på jobbet & jag har inte riktigt hunnit fundera så mkt på mammaledigheten - men just i tisdags avslutade vi en filminspelning som jag jobbat väldigt mkt med, & det blev lite antiklimax när vi var klara. Plus att jag insåg hur trött jag var... Känns iaf väldigt skoj att jag fått en hel del credit för jobbet som gjorts - lite känslan av att "gå hem med flaggan i topp"! Yessss, typ!
    Förra måndagen började min vikarie så nu är det fullt upp med överlämning & att ta med henne på diverse möten för att introducera henne. I torsdags em & fredags kände jag av en hel del molvärk i ryggslut & ljumskar plus att magen inte riktigt var som den skulle, så jag blev rent ut sagt skitstressad a´ la "tänk om det är dags nu, men snälla, inte ännu, vänta två veckor till, snälla lilla bebisen" Vill lösa ut en hel del smågrejor min sista vecka på jobbet, så att min vikarie slipper rota i det & på ngt vis hinna avsluta någorlunda ordentligt & utan alltför mkt stress. Just nu har jag inte ett enda möte bokat min sista dag på fredag & jag ska verkligen försöka hålla den ren - inte minst för att få en lugn avslutning! Sen är det två veckor kvar till BF & jag hoppas på att få åtminstone en vecka hemma då jag bara tänkt göra roliga & lugna saker a´ la läsa ngn bra bok, fika/luncha lite på stan, kanske baka lite bullar, sova på eftermiddagarna om det behövs (har börjat vakna en hel del på nätterna). Inga måsten eller storstädningar

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!