• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Lappis - oh ja; visst är du duktig! Kul att middagen blev lyckad! (Eller det minns du inte? ) Haha, jag tycker att det är riktigt kul att det är två av de mest mogna medlemmarna i tråden som har varit bakfulla den här helgen!

Telis - helt rätt; sätt honom i arbete bara! Ser fram emot att följa med i vad som händer, och jag är redo att hålla tummarna närhelst det behövs.

• Lapinette

Tinga - jag blir superlätt bakis. Troligen mådde ingen annan dåligt igår förutom jag. Maken var riktigt orolig för han har bara sett mig så här en gång tidigare. När jag var yngre hände det oftare . Vi sa båda två imorse att vi ska hålla tyst om det för förmodligen kommer jag bara få skit för att jag är så vårdslös under min IVF. Men nu har jag bekänt det för er...men ska försöka knipa käft inför mamma och andra som gärna dömer ut en.

Telis - gällande statistiken på de olika IVF-ställena så tror jag att det är svårt att jämföra och komma fram till något vettigt. Min läkare talar väldigt varmt för Falun. De är en av de bästa i landet men vi ville inte åka så långt.

• Telemarkgrrl

Tinga skrev 2007-10-29 09:04:54 följande:

Haha, jag tycker att det är riktigt kul att det är två av de mest mogna medlemmarna i tråden som har varit bakfulla den här helgen! Telis - helt rätt; sätt honom i arbete bara! Ser fram emot att följa med i vad som händer, och jag är redo att hålla tummarna närhelst det behövs.
    Ja, vad mogen och förståndig man känner sig.

Tack för erbjudna tummar, jag återkommer när jag behöver dom.

Hur är det nu, har du börjat med pergon, Tinga?
  • Telemarkgrrl

Lappis, jag har själv bestämt mig för Falun men maken ska väl få säga sitt också.

• BrudSommar2006

God morgon! I eftermiddag ska den busiga bebisen fotograferas på öppna förskolan så jag hoppas att vi har åtminstone något gott humör att plocka fram senare idag!

Sedan kommer mina föräldrar hem från Öland i eftermiddag vilket är tur eftersom maken ska ut och äta middag med jobbet så nu kan jag åka dit och både få middag och barnvakt medan jag duschar och så kan vi åka hem lagom till läggdags bara.

Telis, sätt fart med ivf:n, bra beslut tycker jag efter att ha hängt här i tråden! Var det inte Lappis som sade att man inte fick ha fyllt 38 även för att göra privat, det tycker jag verkar vara en snål gräns, jag måste ha missförstått? Det verkar ju gå betydligt bättre med ivf än med inseminationer här i tråden i alla fall, är det någon som känner någon som faktiskt har lyckats med insemination? Känner vi till någon jag glömt?

• BrudSommar2006

Piggelin, det var ju Lapinette som skulle ha parmiddag i helgen om jag minns rätt så det var där jag fick det ifrån och hon har ju redan varit inne här och rapporterat att hon överlevt om än knappt och hon verkar inte ha nyst någon ur lägenheten heller! Det lät som om de hade riktigt trevligt tills dagen efter inträffade.

• BrudSommar2006

Mrs B, fy vilken otur du har haft, jag blev ju sjuk för några veckor sedan, en kväll och natt bara, och det var inte roligt att vara magsjuk och amma. Jag kan inte ens föreställa mig hur hemskt du måste ha det som är gravid och sjuk så mycket, jag mådde ju inte bra som det var då.

• Tinga

Lappis - inga fördömanden härifrån!

Telis - japp, jag har börjat och t o m hunnit sluta med pergon! Fast sluta är då pga att kartan är slut - jag har tagit en tablett dagligen på dag 5-9 i cykeln, och dag 9 är idag så nu är den sista tabletten slukad. Tänkte börja testa med ÄL-test på onsdag morgon - ska bli spännande att se om det verkligen blir ÄL på dag 14. Tidigare har jag aldrig haft ÄL före dag 21, så jag hoppas på nytt personligt rekord!

• Tinga

BS - tror inte att någon här i tråden lyckats mha insemination, men jag har en kompis som har PCO som blivit gravid via insemination. Hon har det mycket värre än jag; typ mens var tredje månad om hon har tur. Ibland kan det gå så långt som ett halvår mellan gångerna. När hon väl hade ÄL (vet inte om den var naturlig eller stimulerad, men troligtvis stimulerad) tyckte läkarna att det var säkrast att köra med insemination, för att öka chansen för "träff".

• BrudSommar2006

Tinga, aha så det kan fungera alltså. Jo det klart att jag vet att det kan fungera, tycker att det gått så dåligt för alla här med just insemination bara trist nog.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!