• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Mrs  B

Viktualia

Har ocksåprovat med att sluta md kaffe men det blev ingen skillnad. Dricker inte mycket kaffe i vanliga fall heller och nu när jag är gravid funkar det inte alls pga halsbränna.

• viktualia

Mrs B - magkrångel är trist! och ännu tristare när man inte hittar felet... hoppas du kurerar dig från din senaste attack snart! *tycker synd om*

• Mrs  B

Viktualia

Försöker så gott det går idag och än så länge har jag fått behålla maten. Små steg är det som nu gäller.......

Undrar just vad lillkillen i magen tänker??????

• Liten med Mindre

MrsB - jag äter (som jag säkert nämnt förr) tabletten Lactiplus från Hälsokosten. Tydligen späckad med nyttiga baciller, och det känns billigare än att hälla i sig en shot från proviva varje dag. Av magläkaren fick jag "ordinationen" att äta dessa tabletter 10 dagar varje månad, som ett nyttigt tillskott till magen.

Å andra sidan är jag tjejen som var hemma för magsjuka o kräksjuka två veckor på ett halvår för ett år sen. Fast det var nog innan tabletterna? Kanske inte ska komma med tips.

• Liten med Mindre

Attans tur att det blev "Mindre" och inte "Kräket" i magen.

• Mrs  B

Liten med Mindre
    Ska nog kolla upp tipset! Tack!!!!!!

Får man ta det även om man är gravid?????

10 dagar i följd eller?????

• Piggelin1

Hej hej,
    några rader innan jag stänger ner datorn för dagen & åker hem!

Telis, såg precis ditt meddelande i min Inbox - har precis mailat dig, Muggles & Vänner om lördag! Undras hur det är med Pirr förresten - hade varit skoj om du också hade möjlighet att joina! Längesen vi såg dig härinne, hoppas allt är väl!

Telis & Lappis Kul att ni som tillhör det äldre gardet båda varit rejält bakis i helgen. Hmmm, vad är det nu man säger "Att man aldrig kan lära sig...?!" Skänt att man inte är ensam, även om det för all del var längesen nu

Angående Falun så har jag kompisar här i Gbg som gjorde ivf där för några år sen - gick på första försöket & de hade också hört väldigt mkt gott om just Falun.

Muggles, kul att babybjörnen kommer till nytta!! Läste du förresten artikeln i GP igår som handlade just om bärselar & bärsjalar?
    Angående Dygnet-runt-öppet apotek - är det inte så på apoteket i Nordstan? Kan minnas fel, men hade precis för mig att Nordstan är det apotek i stan som har öppet jämnt.

Liten, vi har kört en hel del middagar med start kl 17 de senaste åren - just när familjer med barn varit inbjudna. Tycker faktist att det är rätt smart - barnen är glada & pigga, man hinner tjöta några timmar innan barnen blir griniga & måste hem & stoppas i säng... Dessutom så lägger sig lugnet igen när gästerna åkt hem, man kan dricka lite mer vin, röja lite & ta det lugnt innan man hoppar i säng. Vuxenpoäng i massor gissar jag, men som sagt, känns rätt praktiskt ...och nu lär det väl bli ännu mer av den varan!
    Kul hur som helst att middagen blev lyckad, Liten!

Nattson - välkommen in i värmen. Alla (nästan iaf) har vi varit där du är, dvs smygläsare som ger sig till känna så småningom! Vilken landsända kommer du ifrån?

• Liten med Mindre

MrsB - tipset om just Lactiplus fick jag från hudterapeuten. Men när jag nämnde för min magläkare att jag åt det så tyckte hon det var bra, men att det räckte med 10 dagar per månad.

Tar dem 10 dagar i följd, och sen uppehåll. Blir ju lite mer ekonomiskt.

Det är bara tillskott av nyttiga baciller, så det ska inte vara någon fara för bebisen. Typ mer koncentrerad proviva/a-fil eller dylikt. Det finns något liknande preparat på apoteket (med med färre sorters baciller i) som de säljer till turister etc för att bygga upp magens försvar inför utlandsresor.

Vet faktiskt inte hur stor nytta de gör - men jag känner att mycket av det jag stoppar i mig, och hur jag lever, inte främjar en bra sammansättning av "kusar" i magen, så jag kan lika gärna stoppa i mig för att se om jag blir bättre.

• nennesjuttioåtta

hej! Läste någonstans att var 8e ÄL uteblev om kvinnan var 30 år. Det ger ju en annan hopp - faktiskt - för då har det bara råkat hoppa över när jag har testat med stickor preciiis då. Så måste det ju vara. Måste. Måste. Måste.

Ska handla lite tester nu igen, helt plötsligt går det undan så jag ska ha ÄL redan till helgen om det stämmer med min senaste blödning som kom en vecka för tidigt. Vet att det är för sent med att äta bisolvon nu också men borde inte det funka även om man inte började redan vid mensen??? Någon som vet? Det vore så sjukt häftigt om det blev något pyre i helgen för vi firar vår 12-årsdag på söndag. WEEEH! Vickan - här är en till som blir helt galen i hotellrum! PWAAHHAHAHAHAHAH!!!

• Liten med Mindre

Piggelin - jo, det kändes ju rätt bekvämt att kunna släcka före midnatt, och ändå hunnit ha stor middag och snacka med folk.

Dessutom hade våra underbara vänner (de med barnen) med sig en hel IKEA-kasse med bebis-mjukleksaker, samt en halv spjälsäng (andra halvan gick inte in i bilen). Toppen!

Ska också dra mig nu. Träna lite, och fortsätta plugga förlossningsförberedelser och annat som ordineras. Är faktiskt hjärtligt trött på det nu. Ska nog bara tänka på träningen, för det är i alla fall skoj!

Tjing!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!