• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Nattson

Tackar Lapinette, och detsamma med kommande IVF!!

• fru AM

Hej Nattson! Jag tror att alla är nyfikna även på din ålder Konstigt att du inte fått ÄL-böj!? Vad kan det bero på? Utebliven ägglossning?

• Nattson

Hej AM,

Jag är 30år och min man fyller 32 imorgon.
    Ja jag vet inte enligt ägglossningsräknaren på Gravid.se så ska jag ha äl allt från 24oct til idag... men inget. Jag brukar känna nar jag har äl men det har jag inte heller gjort den här månaden. Eller så är det så att jag har varit för trött för att registrera det. Kanske kan vara så att det inte bli någon äl denna månad, eller så missade jag den en dag då jag satt på ett flyg i 12.5h och inte testade den dagen.

• Tinga

Hej Nattson; välkommen hit! Du är tydligen en "så'n som jag" - först smygläsning och sen går man ut i offentlighetens ljus när man börjar "fabriken" på allvar.

Är detta första cykeln du testar med ÄL-test? Utifrån vad du skriver låter det ju som att du haft ÄL andra cykler, men det kan ju hoppa över ibland. Har du regelbunden mens i vanliga fall, eller?

• fru AM

Hej igen Nattson! Ok - jag förstår. Såhär var det för oss: jag räknade ut på ett ungefär när jag skulle ha ägglossning (underlättat av en regelbunden menstruation) och den veckan så såg vi till att 6:a varannan dag. Vi hade enorm tur som lyckades så snart men enligt barnmorskor osv är det en bra metod (om allt är "normalt" och man inte har några medicinska problem på fortplantningsmekanismen). Är du bara 30 så har ni ju gott om tid på er också - så skönt!

Hoppas det kommer gå bra för er och att ni prickar in ägglossningen snart.

• Nattson

Tack Tinga,

Japp första cykeln med äl tester, mensen brukar vara regelbunden cyklen är allt från 31-33 dagar.

Am, jo så har vi också försökt men hittils har det inte tagit. Visst har jag åldern med mig, man fasiken man vill ju veta att det funkar. Tålamod är inte min starka sida när det gäller mig själv och min kropp.

• Tinga

Nattson - det låter ju mystiskt, men det kan ju vara så att du missade den när du flög. Var flygningen dagen innan du själv räknade med ÄL, eller? Fast jag vet inte - CB säger ju att man har ÄL inom 0-48 h efter att man fått utslag på deras test, så om man har testat flera dagar redan och bara missar en dag borde ju testet ge utslag dagen efter isåfall, tycker jag.

• Nattson

Tinga, det var ju i början av "äl perioden" så jag tror egentligen inte att jag missade den, men man vet aldrig. brukar normalt ha den ganska sent i cykeln. Vi får se, jag testar slut på de stickor jag har kvar 2st tror jag och vi kör på med varannan dag. Sen är det ju bara vänta och se som gäller...

• Mrs  B

Liten med Mindre
    Idag blir det bara rostat, banan och blåbärssoppa. Vågar inget annat.
    Har problem med tarmarna i vanliga fall och har provat det mesta, har varit hos läkare och undersökt allt. Resultat; stressmage, irriterad tjocktarm och brist på B12 vitamin. Äter vitaminer och ska egentligen leva på kokt mat men hur roligt är det?????
    Har inte provat proviva shots på något år, så det kanske är dags att prova igen och se hur det går.

Fru AM
    Du kan ta tops eller bomull vilket som fungerar bäst.
    Min son hade stora besvär när tänderna kom men det funkade faktiskt. Bra tips!

Nattson
    Välkommen ut från garderoben!

• viktualia

Mrs B - jag provade proviva Skogsbär förra veckan när jag var magsjuk... SHITTANS vad äckligt det var! det var nån hemsk bismak som bara var SÅÅÅÅ läbbig. Själv dricker jag avslagen cocacola när jag är magsjuk, det brukar lugna i alla fall min mage...

... och irriterad mage hade jag också förut. Tills jag insåg att bryggkaffe var boven i dramat. Jag slutade dricka bryggkaffe och dricker numera i stort sett bara espressobaserat kaffe (mest latte), vilket har lugnat min mage betydligt. Innan prickade jag in alla symptomerna på kolon irritabile, men nu är magen rätt ok.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!