• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Telis - hur blir det denna cykel. Ska du ta spruta igen?

• muggles

Telis: ingen fara, själv scrollar jag förbi de inlägg som jag inte har behov av (typ om FM) vilket jag antar att folk gör med mina också

AJg har alltid varit en stooor saltlakritsälskare - det var tortyr att bo ett år i Australien. Fick leverans av ett kilo "franska pastiller" (de vita och blåa med saltlakrits i) och salta fiskar när kompisar kom på besök Men efter förlossningen har saltlakrits blivit mer OI och nu är det choklad som gäller. Och mörk choklad!!! jag har chockat inte bara mig själv utan även maken som hittills alltid fått ha sina Lindt excellence i fred men inte nu längre... Märkligt. Har jag blivit vuxen plötsligt?! (Mörk choklad ÄR mer vuxet än Marabou mjölkchoklad)

• Tinga

Nehej, tjejer, nu måste jag tyvärr lämna er för att gå ifrån jobbet . Tyvärr väntar inga mysbrallor ikväll, utan det blir gåsamiddag hos svärisarna i anständig klädsel! Önskar er allihop en skön helg! En extra kram till dig, Telis!

• muggles

Nä bh-löst vet jag inte. JAg har nog sköna bh:ar för jag tänker aldrig på dem. Men däremot drar jag gärna på mig ett par ursköna grå collegebyxor med bred mudd (kunde tom ha dem som höggravid) och då vill jag inte ha trosor på mig. Så jag kör troslöst! Det är skönt för att lufta! (Men inte genererar det särskilt mkt sex för tillfället iaf Maken har nog blivit avskräckt, jag är helt asexuell för tillfället.)

• Lapinette

muggles - vi tar alltid en ruta Lindt 85 % i soffan på kvällen när det är dags för TV-mys.

• Victory

Tinga (trots att du lämnat tråden för tillfället): Ja, den krånglade väldigt mycket senaste cykeln = ingen ÄL alls och mens på dag 51! Nu hoppas jag ju fortfarande att den ska dyka upp i den här cykeln för jag har haft aladåb och den brukar ju komma mellan dag 20-24. Om utredningen har vi inget hört ännu, men jag avvaktar och ser om ÄL dyker upp, sen ringer jag och stöter på.

• Victory

Nu ska jag ocskå dra för helgen, det blev en kort visit den här gången. Trevlig helg alla!

• Lapinette

Victory - dag 51!!!! Jösses, då skulle jag bli helt tokig. Så klart ni måste få hjälp! Ring och skrik på dem!

• Liten med Mindre

Mmm...och också ätit hemskt mycket choklad sista tiden. Kan inte riktigt få pli på mig. Och choklad bidrar inte riktigt till ett ljust soligt humör när jag får för mycket...

De senaste dagarna har jag försökt äta kexchoklad efter en eller två rutor mörk choklad. Urk - inte alls särskilt gott! Då undrar jag varför man äter kexisen höver huvudtaget.

Blir kvar på jobbet ett tag till. En kompis från Göteborg är på besök, och jag ska försöka få henne att hitta från Ekerö till Sumpan med bil och plocka upp mig. Gissar att jag får jobba ett tag idag.

Satsar också på fågel ikväll. Fast vi har blivit lite retro av oss, så det blir flygande Jakob. Mums! Löper på samma trend till kalaset imorgon och serverar förmodligen min barndoms jättepirog med köttfärs. Fick lov att ringa syrran igår för att få tips om 80-talsförrätt. Men det var ont om tips, så det blir väl någon räkröra - känns i alla fall väldigt klassiskt. Och marängsviss, alternativt päron med after eight. Eller båda två.

• Liten med Mindre

Rosa mysbyxor (bara nästan för tighta nu) och skräptröja åker på vid hemkomst i vanliga fall. Vi är två riktiga slashasar hemma. Lite trist eftersom vi sällan får på oss något trevligare till middagen heller. Och jag har svårt att känna mig romantisk och sexig i mysbrallor.

Men ibland är i ambitiösa och klär upp oss lite. Eller mycket. Men det var längesen det hände på tu man hand. Skärpning!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!