• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • start september

Heureka!

Jag har shoppat ett sådant där band/gördel som man kan ha över byxor som inte går att knäppa. Plötsligt kan jag variera klädseln lite mer!

Och så blev det några vida toppar på HM så nu kan jag gå fest också nästa helg.

Tänk vad lite konsumtion kan göra för humöret!!

• FruCicci

hej igen....

Start sep: Det gick inte så bra tror jag inte, har inte ett ända symptom... har dock inte testat med CB Vågar inte, utan ibland slår det mig, tänk om .... men jag tror inte det är så till 99.8 %
    Hur som, det kommer ett syskon där det är dax, tiden får utvisa, men jag tycker det är så kul så jag skulle kunna tänka mig ett bums.

BS: NOPP!!!! Han sover inte alls, men det gör inget, jag är bara sååååå trött. Han vaknar varannan timme hela tiden, fast i natt sov han från 12 till 03, så det var nice. Men det kanske blir lite bättre när han får gröt, ska testa det nästa vecka tror jag. Nu är det banan ett par dagar, sen till helgen ska han få vita rotfrukter, som palsternacka o potatis, enligt BVC rekommendationer. Många i mammagruppen kör avokado, men jag vet inte om det är lite tidigt att testa det....?
    Victor åkte med buller o bong ner i stengolvet, har skötbordet på badkaret, hade hakat loss det för jag skulle duscha så jag satte det som vanligt på golvet, men jag hade honom på det medan jag hämtade upp hans leksaker i köket (jätte dumt jag vet), så med andra ord lämnade jag honom typ 30 sekunder och trodde absolut inte han skulle kunna komma därifrån eftersom han inte kan rulla ur det. MEN denna gången låg han naken och sprattlade med benen, så han hade sprattlat så mycket så han kom ner med rumpan och helt enkelt tippade framåt, så det blev magplask i govlet. Helt galet vad rörliga de kan bli bara över ett par dagar.
    Nu har jag lärt mig en läxa! Fast på BVC sa de att man kommer vara med om att de åker med näsan före flera gånger (kanske för att lugna mig)... ja ja
    Tar gärna en fika framöver, jag har blivit en lattemamma, är ute hela dagarna och NJUTER av hösten och tar en kaffe för att värma näsan
    Livet är sååå underbart skönt och roligt som mamma!

Nu ska jag se till att bada min son, sen ska ha få ersättning, inbillar mig att han ska sova bättre med det som sista mål (+lite amning)... bananen har han ju givetvis redan spytt upp, han krs ca 10 ggr per dag! Det tvättas jämt! Min man sköter det tack o lov.

Nu ärVictor 4 månader o 1 vecka och väger 6.7 kg, 61,5 cm, dvs han är i kapp!

• Tinga

God morgon! Åh, milstolpen 9000 inlägg är passerad!

Cicci - kul att läsa lite om din vardag med Victor! Ni verkar ha det hur mysigt som helst!

Själv började jag testa med CB imorse, inför förväntad ÄL i helgen, men inget utslag idag. Optimalt vore det om jag får utslag på fredag morgon, för jag är på tjänsteresa imorgon och kommer hem på fredag kväll. Då skulle vi ha hela helgen på oss att prickskjuta på målet!

• Mrs  B

Godmorgon!

Mår nästan ok nu och det känns bättre och bättre för varje dag. Kanske ska jag försöka mig ut på stan med sonen idag för att göra lite ärenden, men får se först hur magen sköter sig.

Maken köpte hem resorb igår så på kvällen drack jag ett glas. Inte särskilt gott men hjälper det så är det ju bra.
    Någon som vet hur ofta man ska ta det när man inte har diarré länge, för det står inget om det på förpackningen??????
    Ett glas om dan eller?????

• Lapinette

Hello girls,

Ser att Cissi var inne igår kväll. Själv var jag ute och spelade biljard med en kompis och drack cola. Satan vad dålig jag är på biljard. Totalt värdelös! Men skoj hade vi tills jag började känna mig supertrött och få huvudvärk. Tror faktiskt att jag känt av de där hormonerna de senaste 5 dagarna. Tröttare, mer håglös och så en tendens till huvudvärk. Värst är nog ändå håglösheten.

Nåja, imorse var jag på SH och tog blodprov och i eftermiddag ska jag till min doktor för att se om jag är nedreglerad. Hoppas, hoppas...för jag vill börja med sprutorna och komma ur detta vakum jag lever i.

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Efter ett skönt yogapass igår kväll hann jag sjunka ner i ett hormon-djupt depphål på vägen hem. Fattar inte att det ska vara så. Tur att det finns en man där hemma som vet hur han ska plocka upp mig igen. (Varm dusch, god middag och några fina praliner. )

Och idag efter en morgonpromenad till jobbet i solskenet så känns förstås allt lite bättre igen. Dessutom är dagen kort eftersom det är föräldrakurs.

Cicci - kul att se dig här! Otäckt att höra om lillkillens fall, antar att det blir en påminnelse till oss alla att inte ens 30 sekunder är ok.

Inga bruncher är planerade, men jag skulle kunna tänka mig att haka på 17-18 eller 25 november om någon vill ses. Och mat är ju en av mina större passioner just nu...

• Liten med Mindre

MrsB, skönt att soppan landade fint. Du är nog snart på stadiga ben igen.

Lappis - lycka till idag! Och även September som väl har vul för cystan?

• start september

Du har koll Liten!

Japp - vid lunch. Lyckades lugna ner mig ganska bra igår, och hoppas på ett lugnande besked idag.

Att dessutom får sluta med progesteronet vore en dröm - att få sova en halvtimma till morgon vore så fantastiskt nu är när jag är så seg.

• Lapinette

September - och jag för dig (vid lunch)!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!