• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Liten - jag kan!!! Efter denna helg och mys på Yasuragin har jag inget inbokat förrän den 23:e december då vi åker ned för att fira jul hos svärmor. Om jag får rösta på något av dina datum så föredrar jag nog den 25:e då under vecka 46 förhoppningsvis ska göra ÄP.

• Liten med Mindre

Mutter - det är något fel på min favvo-serie på nätet. Plötsligt idag får jag veta att jag inte har tillstånd att titta på den - men alla andra serier på gocomics funkar. Måste vara något tillfälligt tjall på linjen. Cathy är väl den mest harmlösa serien av alla???

• Liten med Mindre

Lappis - skoj! Vi kan väl säga 25 preliminärt, och få lite fler att haka på. Det kan ju vara bra att töja ut magsäcken lite i förebyggande syfte inför julen.

Brunch 25 nov, Stockholm någonstans, preliminärt:
    Liten
    Cicci
    Lapinette

• Nattson

Liten, ja verkligen. Vi har pratat om detta förr och han är inte speciellt blyg av sig så han frågar på. Igår när jag nämde stickorna så sa han: Ja men du kör väll inte upp dem tillräckligt långt för att få något utslag på dem... Gillar inte orden köra upp men jag kunde inte låta bli att skratta.

• start september

Tillbaka efter fantastiskt läkarbesök!

Denna gång hos den farbror på Skeppsbron jag inte varit hos förut och han var kanon.

Cystan tyckte han inte var farlig, den kan vara ivägen så att man får lite ont och är tyngre än vanligt, men han tyckte inte att man ska operera vid graviditet. Att röra på sig är bra, även om det gör lite ont i den då.

Jag blev lugnad, vilket känns bra. Dessutom fick jag se lite sprattel på riktigt UL och det kändes tryggt.

• Nattson

Åh vad skönt att allt gick bra september!! Kul att du fick se lite sprattel också, måste kännas tryggare då!

• BrudSommar2006

September, så bra! Nu väntar jag på rapport från Lappis också men det var väl inte förrän senare i eftermiddag har jag för mig.

Liten, vi trodde att vi skulle resa någonstans nu medan jag är hemma men jag tror inte att vi kommer iväg faktiskt, jag orkar inte! Bara att gå på öppna förskolan eller ut och fika ett par timmar tar all energi eftersom man måste lägga ner så mycket mer krut på att hålla henne på gott humör än om man är hemma. Är man dessutom inte säker på att sängförhållandena är helt som man vill ha dem heller så känns det inte lockande längre tyvärr.

Apropå besök så får glitter och stora tomtar bli vår nya melodi då! Maken kan väl köra dig fram till dörren så behöver du bara vagga in till soffan.

Återigen skippar jag brunchen eftersom vi flyttar på fredagen så jag gissar att vi fortfarande håller på och packar upp på söndagen, vi ska ha barnvakt den helgen nämligen, dagtid åtminstone.

• BrudSommar2006

Avocado var ju smart förresten, har varit och inhandlat nu i samband med vår promenad, det måste ju vara nästan lika lätt att mosa som banan. Annars har vi smakprovat oss igenom hela förrådet av 4-månaders burkar nu, favoriterna är morot, majs och risgröt med frukt. Mosad banan är en annan favorit och havregröt får hon dubbel smakportion varje kväll med lite ersättning och någon frukt- eller bärmos till, just nu är det blåbär.

I skåpet står första burkarna med kött och väntar, vi ska börja med dem efter helgen är det tänkt, hon blir fem månader på måndag. Säkert skulle vi kunna börja redan nu, vi har ju hållit på med smakprover en hel månad nu men vi får väl se om fyramånadersburkarna hinner ta slut innan dess eller inte. Det kommer att kännas skumt att ge henne kött när jag inte äter det själv men vi har kommit överens om att göra så i alla fall. Fisk verkar inte komma förrän vid sex månader enligt burkarna i affärerna. Tittar man på smakprovsrecept att göra själv så verkar de knappt göra någon skillnad på fyra, fem eller sex månader så det känns mer osäkert. Man tänker att barnmatstillverkarna har bättre koll på i vilken ordning det är bra att introducera olika saker.

• BrudSommar2006

Pust, det blir bara fler och fler bloggar jag bara måste läsa! Fast Sweets, AMs och Pages är ju fortfarande favoriter men nu har jag hittat Vickans också. Som sagt, jag kommer absolut aldrig ha tid att börja jobba igen, det blir till att vara föräldraledig for ever för min del.

• Vännerfan

Om man bara ska testa en Ben&Jerry-glass, vilken tycker ni är bäst??

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!