• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Victory - självfallet ska du få sörpla vin men du skrev att du skulle dricka om tanten kom och då är det ju faktiskt mellan tant och ÄL. Själv har jag suttit och googlat efter vintips. Ska till bolaget efter jobbet så det där med att inte dricka vin...sscchhhhiiiitttt i samma.

• Tinga

Victory - jo, i Sweet-inläggen var jag seriös! Men inte nu längre! Och ja; jag har skittråkigt på jobbet idag!

Lappis - då har du ju all rätt att ta det lugnt idag!

• Victory

Man ska alltså inte dricka mellan tant och ÄL? Jag har hela tiden tänkt att det kunde vara okej med ett glas då men att man slutar efter Äl (då det ju faktiskt kan vara en bebis på gång). Jag kansek har tänkt och gjort fel hela tiden?!

• Lapinette

Victory - ja det som skrämmer mest är att små söta bebsiar har börjat ploppa ut...det kunde ju faktiskt ha varit jag. Men å andra sidan året har varit helt ok utan mage också...OM jag bara visste att det kommer en liten knodd i framtiden (typ inom 6 månader för sen ger jag fn i mig upp!).

• Victory

Nä, nä, inga tankar på att ge upp än, Lappis!

• Tinga

Faktum är att en del i de gamla trådarna är ganska underhållande - t ex Cicci som bråkade med sin man för att han tyckte att hon använde honom som avelshingst! Iofs tråkigt att de bråkade, men just den månaden blev Silverfisken till, och det visste ju jag, så då tyckte jag att det var lite kul!

• Lapinette

De som har haft sprituppehåll här har haft det innan ÄL för att vara i toppform så att man blir gravid kring ÄL. Sen har de supit på som bara den fram till mens utifall att det kunde vara den sista månaden. Vet att Cissi bl a var stupfull dagarna innan hon testade positivt. Kommer dock inte ihåg om hon inte drack innan ÄL men en jädrans massa piller (vitaminer) åt hon.

• Victory

Att se gravidmagar överallt har inte bekommit mig förut men nu börjar det kännas lite i hjärtat därför att jag faktiskt kunde ha varit i samma sits nu.

• Lapinette

Åhhh så många gånger jag har gett upp vid mens!!! Men är ju envis som synden och kommer igen efter typ en dag i helvetet.

• Tinga

Oj; nu blev ju ni seriösa - bäst att jag också skärper mig!

Victory - vissa tror att ÄL kan påverkas av alkohol och att man har större sannolikhet att bli gravid om man inte dricker alls. Att låta bli alkohol mellan ÄL och BIM är väl för att inte utsätta ett eventuellt foster (cellklump är kanske ett bättre ord ) för alkohol.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!