• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

Mrs_B - Mrs_B Mrs_B Mrs_B

Memorerat!

• Lapinette

ca 16 kilometer i timmen?

• -August-

Ja, Lappis du ar en allvetare pa amnet!!! Vem tror jag att jag ar???

• Lapinette

Vet att vi tidigare diskuterade hur länge spermierna klarar sig etc. Hittade precis det här:

Hur länge lever en spermie?
    Spermierna, sädescellerna, är ofta befruktningsdugliga i högst 72 timmar. Det betyder att spermierna kan befrukta ägget två-tre dagar efter att man har haft samlag. Men tiden kan variera något. Enstaka spermier överlever i mer än tre dygn, medan andra bara klarar sig en kortare tid. Detta beror på egenskaper hos spermien, förhållandena i slidan och livmodertappens sekret.

• Lapinette

Brud i augusti - vad vore livet utan google? Dock har jag läst det tidigare men minnet är inte det bästa.

• Tinga

Hej Mrs_B! Trodde att det var ännu ett nytt ansikte i tråden, men det var ju en gammal bekanting! Kul att du trivs på jobbet. Det finns ingen chans till förlängning?

Augusti - jag hade iallafal ingen aning om hastigheten på simmarna, så jag är imponerad av din kunskap (och av Lappis)!

• Puman-prinsen

Verkar som allt är bra med alla här iafall...

Själv bkev jag gift för knappt 2 veckor sen så nu heter jag Johnsson

• Liten med Mindre

Puman - grattis!!! Så det är därför du haft fullt upp? säkert nämnde du det innan jag tog ledigt för semester, men minnet är fullt av glada och elaka hormoner. :D

Gick allt bra? Något bästa minne?

• Mrs_B

Tinga
    Nej, tyvärr ingen chans till förlängning. Hon jag går för nu i 3 veckor ska börja jobba den 3 september igen. Hon har varit mammaledig i ett år, men ville inte börja jobba förrän i september, därav mitt korta vik, ett glapp alltså.

Puman-prinsen
    Grattis!!!!!!!! :)

Vi gifter oss om en månad. :)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!