• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Victory

Okej! Men då gör jag nåt mellanting och dricker liiite under hela tiden fram till nästa BIM!

• Lapinette

Men Victory - ALLA är ju gravida!!! Faktum är att t o m mina kollegor sa det här idag, att de aldrig har sett så många stora magar. Påpekade detta för maken i helgen och han påstod att det är suveränt att vi inte får barn just nu då det blir svårt att få plats på dagis, skola och sen svårt för vårt stackars barn att få jobb. Himla omtänksamt tänkt men när tar då den här babyboomen slut så vi kan skaffa barn?

• Tinga

Men tjejer, ni kan ju absolut inte ge upp nu när hjälpen är nära! Lappis, du har ju insemination att se fram emot, och därefter IVF om det första skulle knipa, och du , Vicotry, har ju snart BIM och sen är inte hjälpen långt borta OM den behövs - det kanske den inte ens gör!

• Lapinette

Victory - helt rätt! Lev som vanligt, var glad, njut av livet och stressa inte.

• Lapinette

Tinga - har redan gjort 3 inseminationer!

• Victory

Åh, måste man ta hänsyn till såna samhällsstrukturer också! Det är tillräckligt jobbigt att hålla reda på när jag ska kissa på den där stickan! *suck*

• Tinga

Lappis - din man är för rolig; snacka om att vara bra på att tänka positivt när han redan är inne på att det är lika bra att det inte blir något nu, för tänk om barnet inte kan få jobb!

• Victory

Förlåt Tinga! Det var inte alls meningen att förstöra stämningen genom att bli seriös!

• Frejis

Min man kommenterade tantens ankomst igår så här: "Det var väl ingen nytt?" Tur för honom att han överraskade mig annars hade jag blivit ganska så sur eftersom kommentaren är he he typiskt manlig, ganska okänslig och tyvärr så sann. Nåja, fick hålla en föreläsning om att sådant här vill jag inte höra. Hm, nu tänker jag att DET måste ha varit anledningen till att han köpte blommor till mig igår... ni vet orsak och verkan :)

Har försökt sätta mig vid datorn och få någonting gjort. Känner mig dock som världens dummaste och omotiverade människa. Tufft att vara ledig :)

Jag tror att Sweets BIM inte kommer att vara en BOM. Fråga mig inte varför.

Jag undrar också hur det har gått för Frullan och om Borren har fortsatt att envisa sig. Håller tummarna att så är inte fallet!

• Lapinette

Tinga - förutsatt att man har någon klump i magen efter ÄL (pratar nu om spriten igen). För mig är nog snarare problemet från tant till ÄL för jag blir ju inte gravid! Om jag hade haft många missfall eller liknande skulle jag nog ta i beaktande men det är ju inte riktigt där skon klämmer.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!